#


علائم و نشانه های وجود سموم در بدن

23 آوریل 2019 بدون نظر 1539 بازدید

علائم و نشانه های وجود سموم در بدن

روزانه مواد زیادی وارد بدن انسان می شود این مواد از راه های مختلفی نظیر خوردن ، آشامیدن و یا حتی تنفس کردن وارد بدن انسان می شود .بدن انسان می تواند این سم های موجود در بدن را دفع کند . البته در بعضی از موارد بدن کار خود را به درستی انجام نمی دهد و همین هم باعث می شود تا سموم در بدن انسان باقی بمانند.

از بین نرفتن و دفع نشدن همین سم ها در بدن انسان باعث می شود تا بدن دچار مشکلات زیادی شود.وجود سم در بدن انسان علائم و نشانه هایی را دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

سموم بدن

نشانه های جمع شدن سموم در بدن

۱-خستگی همیشگی :بدن برای آن که بتواند سم های موجود در بدن را دفع کند باید بیش از اندازه و به صورت همیشگی کار کند. این مسائل کاملا طبیعی است که با کارکردن بدن فرد احساس خستگی کند و این حس حتی با خوابیدن نیز برای فرد از بین نخواهد رفت.

توجه کنید اگر می بینید حتی با خوابیدن باز هم احساس خستگی می کنید و نمی توانید به خوبی تمرکز کنید باید بدانید که بدن به تنهایی نمی تواند سموم را دفع کند و در این راه به کمک شما نیز نیاز دارد.

۲-افزایش وزن دائمی : اگر رژیم غذایی که رعایت می کنید کاملا نرمال است و روزانه برای تناسب اندامتان ورزش هم می کنید با این حال نه تنها به وزن ایده آل نمی رسید بلکه اضافه وزن هم پیدا می کنید مطمئن باشید که هورمون های بدن تان دچار اختلالاتی شده اند.

حتی اضافه وزن می تواند ناشی از سم هایی باشد که در اثر خوردن مواد غذایی وارد بدن انسان شده اند.

۳-یبوست :اگر سمی در خون وجود داشته باشد می تواند تاثیرات زیادی را روی اعصاب بدن انسان بگذارد و همین نیز باعث بروز مواردی مثل سردرد خواهدشد.اگر مشکل یبوست پیدا کردید این می تواند از زیاد شدن سموم بدن ناشی شود. درنهایت نیز این مشکل باعث دل درد و سایر مشکلات دیگر خواهد شد.

۴-مشکلات پوستی: پوست از جمله اعضایی در بدن است که به آینه بدن مشهور است. اگر در بدن انسان سموم وجود داشته باشد پوست به خوبی آن را نشان خواهد داد.آکنه های روی پوست و یا جوش ها می تواند بیان گر ازیاد سموم در بدن باشد.

۵-حرارت بالای بدن :زمانی که کبد کار زیادی را در بدن انجام دهد حرارت و دمای بدن بالا می رود و این خود از علائمی است که نشان می دهد سموم در بدن انسان وجود دارند.همین باعث می شود تا بدن بخواهد راهی را پیدا کند تا سموم از این طریق دفع شوند.

به همین دلیل هم با بالارفتن حرارت بدن عمل تعریق نیز در بدن افزایش می یابد و سموم از طریق پوست از بدن خارج می شوند.

۶-سردرد های زیاد: اگر سموم بدن در خون جمع شوند روی اعصاب بدن انسان تاثیر زیادی می گذارند و باعث سردرد خواهند شد.

۷-جمع شدن چربی ها در شکم :اگر بدن سم زدایی شود باعث خواهد شد تا فرد وزنی را هم کم کند.با سم زدایی چربی های دور شکم از بین می روند و همین باعث می شود تا وزن فرد کاهش پیدا کند.

۸-بوی بد دهان : اگر همه راه ها را برای بهداشت دهان رعایت می کنید اما بازهم دهانتان بدبو است احتمالا سموم زیادی در کبد جمع شده اند.همین سموم باعث خلل در دستگاه گوارش می شود و درنهایت باکتری ها در دهان رشد می کنند و بوی بدی را ایجاد می کنند.

اگر هریک از علائم بالا را دارید به پزشک مراجعه کنید و از علت اصلی آن باخبرشوید.درصورت وجود سموم در بدن انسان می توانید از رژیم های غذایی که به سم زدایی بدن کمک می کند استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *