#


عفونت های قارچی در زنان؛ پادزهر طبیعی

17 اکتبر 2017 بدون نظر 1647 بازدید

عفونت های قارچی در زنان؛ پادزهر طبیعی

عفونت های قارچی در زنان؛ پادزهر طبیعی

کاندیدا آلبیکنس ، قارچی است که به طور طبیعی و بدون ضرر در واژن زنان و رودههای مردان و زنان رشد می کند. این قارچ جزء فلور طبیعی است و همانطور که باکتریها در دهان زندگی می کنند ، آنها نیز در واژن و رودهها وجود دارند؛ اما اگر در توازن محیط زندگی آنها اختلالی ایجاد شود مثل مصرف آنتیبیوتیک ها و یا در بیماران دیابتی ، دچار عفونت قارچی و واژنی می شوید .

از عوامل دیگری که باعث ایجاد عفونت قارچی می شود حاملگی و قرصهای ضد بارداری ، هورمونهای یائسگی و دوش های شیمیایی و اسپرم کش ها و زخم های سطحی ایجاد شده توسط تامپون ها، نبود لغزندگی کافی در هنگام نزدیکی جنسی و یا نزدیکی با شخص دچار عفونت قارچی می باشد.

هنگامی که دچار این عفونت شدید، پزشک شما با بررسی ترشحات در زیر میکروسکوپ ، بیماری تان را تشخیص می دهد. سپس با تجویز دارو، قارچ های اضافی را می کشد.

به نظر ساده می آید ولی زنانی که دچار این عفونت شدهاند نظر دیگری دارند. قارچ ها خارش و سوزش ایجاد می کنند و دارای بوی کپک و ترشحات سفیدرنگ هستند و بیماری آنها عود کننده است . به نظر میرسد بعضی از مردم به این عفونت ها حساسند. توصیه های زیر را بخوانید.

 لخت بخوابید.

قارچ ها در محیط گرم و مرطوب رشد می کنند. بنابراین یکی از بهترین راه های مقابله با قارچ ها تهویه خوب ناحیه واژینال می باشد، تا این ناحیه خشک و سرد باقی بماند . لخت بخوابید و یا لباس زیر خود را در آورید و به واژن خود تسکین دهید.

عفونت-قارچی

لباس های گشاد بپوشید .

در طول روز ، از پوشیدن لباس های تنگ و لباسهایی که از الیافی درست شده که اجازه گردش درست هوا را نمی دهد خودداری کنید. این الیاف شامل پلاستیک ، پلی استر و چرم می باشد . لباسها را کاهش دهید. زیر شلوار جین ، جوراب شلواری و زیر جوراب شلواری شورت نپوشید.

هنگامی که به خانه رسیدید لباسهای اضافه نظیر جوراب شلواری را از تن خود در آورید تا بدن تان نفس بکشد؛ تا آنجا که می توانید دامن بپوشید.

از داروهای واژینال استفاده کنید .

بعضی از جاهای بدن را نمی توانید بخارانید ( حداقل در منظر عموم ) و واژن یکی از آنهاست. هنگامی که داروی تجویز شده توسط پزشک در حال از بین بردن قارچهاست شما می توانید از داروهای OTC برای کاهش خارش استفاده کنید و یا کرم هیدروکورتیزون را در اطراف سوراخ واژن بمالید تا میزان خارش کاهش پیدا کند. فقط مطمئن شوید که قبل از ملاقات با دکتر از این داروها استفاده نکنید زیرا ممکن است این داروها سبب پنهان شدن بیماری شوند.

از لغزنده کنندههای طبیعی استفاده کنید.

روغن ملین، وازلین، سفیده تخم مرغ و ماست ساده موادی هستند که شما می توانید هنگام نزدیکی جنسی برای لغزنده کردن ناحیه تناسلی از آن استفاده کنید. از آن استفاده کنید. زیرا این مواد از نظر شیمیایی محرک نیستد مگر اینکه به آنها حساسیت داشته باشید.

و ازلین را با کاندوم استفاده نکنید زیرا حفره هایی را در پلاستیک کاندوم ایجاد می کند . از روغن بچه نیز استفاده نکنید چرا که دارای عطری است که می تواند تحریک کننده باشد .

به مواد شیمیایی بگویید نه .

راه مطمئن برای تشدید عفونت قارچی ، اضافه کردن ماده شیمیایی به ان است : بنابراین از کاربرد دوش ها، ژل های ضد بارداری ، فوم و اسپری ، قرص های قارج کش و دئودورانت زنانه اجتناب کنید .

حمام نشسته انجام دهید.

به جای استفاده از دوش ها، از حمام نشسته استفاده کنید. وان حمام را تا باسن از آب گرم پر کنید، سپس یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

*  نمک اضافه کنید ( به اندازهای که آب مزه شوری بدهد، حدود نصف فنجان) تا با حالت نمک طبیعی بدن مطابق شود.

*  نصف فنجان سرکه اضافه کنید تا محیط دستگاه تناسلی را اسیدی کند. حالا داخل آب بنشینید و زانوها را از هم باز کنید تا وقتی آب، سرد شود.

از اسپرم کش ها استفاده نکنید .

اگر به عفونت حساسید، اسپرم کش ها نیز باعث عفونت می شوند. اگر می خواهید از اسپرم کش ها در طول نزدیکی جنسی استفاده کنید، آن را داخل نوک کاندوم قرار دهید تا کار خود را به خوبی انجام دهد.

از شورتهای پنبهای استفاده کنید.

شورتهای پنبه ای را انتخاب کنید چرا که رطوبت پوست را جذب می کند . نایلون گرما و رطوبت را نگه می دارد و رشد قارچ ها را تسریع می کند. اگر شما احساس تماس نایلون با پوست خود را ترجیح می دهید از شورت هایی استفاده کنید که قسمت کشالهٔ ران آن از داخل پنبه ای باشد. اگر شما این نوع را هم نمیپسندید شورتهای لایه دار و یا مینی پد جایگزین های مناسبی هستند . همیشه جوراب شلواری هایی بپوشید که در ناحیه کشالهٔ ران پنبه ای باشد تا هوا بتواند به راحتی عبور کند و واژن را خشک و سرد نگه دارد. یادتان باشد همراه با جوراب شلواری شورت نپوشید . هر چقدر کمتر لباس بپوشید عبور و نفوذ هوا بیشتر خواهد بود.

از کاغذ توالتهای بی رنگ استفاده کنید .

رنگ نیز یک ماده بالقوه محرک است . بنابراین برای جلوگیری از آزردگی غیرضروری از کاغذ توالت های سفید ساده بدون عطر استفاده کنید.

میکروب ها را سر جایی شان نگه دارید .

بعد از کار کردن شکم ، ناحیه مقعد را از جلو به عقب بشویید.

قبل از نزدیکی جنسی خود را بشویید.

اگر شما و همسرتان هر دو کاملاً تمیز باشید، شانس انتقال میکروب های قارچی به واژن کاهش مییابد. قبل از نزدیکی ، آلتهای تناسلی و دستهای خود را بشویید.

فقط با آب شستشو دهید.

واژن به طور طبیعی خودش را تمیز میکند؛ اما بعضی از زنها احساس می کنند کسه باید دوش واژن بگیرند. دکتر کراندل دوش آب سرد آرام را که غیر متناوب به کار W می رود توصیه می کند ، چرا که حداقل کاری است که برای جلوگیری از تحریک در هنگام قاعدگی که دهانه رحم شما باز است از دوش استفاده الا می تواند عفونت را به داخل رحم گسترش دهد و همچنین هرگز در طول حاملگی دوش انجام ندهید مگر اینکه پزشک تان توصیه کند.

با سرکه دوش بگیرید.

سرکه تقریباً همان اسیدیته واژن را دارد، به همین علت است که گاهی وقتها آب نیمه گرم و سرکه (؛ قاشق چای خوری سرکه در نیم لیتر آب) به عنوان مسایع دوش پیشنهاد می شود. بعضی از پزشکان معتقدند واژنی که دارای اl”ادرست و بالانسی می باشد کمتر دچار قارچ اضافی می شود. همچنین محلول های از پیش آماده سرکه و آب وجود دارد که دیگر لازم نیست شما آن را در خانه تهیه کنید.

در صورت ابتلا به عفونت واژن ، از نزدیکی جنسی خودداری کنید.

نزدیکی جنسی التهاب حاصل از قارچ ها را بدتر می کند و همچنین قارج می تواند به همسر شما منتقل شود که بعداً دوباره شما را مبتلا می کند.

قبل و بعد از نزدیکی جنسی ادرار کنید.

زنان و مردان باید قبل و بعد از نزدیکی جنسی ادرار کنند تا باکتریها از مجاری ادراری خارج شوند و از عفونت مثانه جلوگیری شود.

از کاندوم استفاده کنید .

کاندوم بدون خار و بدون داشتن ماده لغزنده ، کمتر محرک است . همچنین از انتقال عفونت به همسر تان جلوگیری می کند.

قارچها و کپکها را کنترل کنید .

زنانی که مرتباً دچار عفونتهای قارچی می شوند، ممکن است به غذاهای حاوی قارج و کبک حساسیت پیدا کنند. از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی نظیر نان، کیک حلقه ای، شراب سرکه، پنیر، نارج ، آب میوه، غذاهای مخمری و ترشی خودداری کنید .

قند خون تان را تخت کنترل داشته باشید.

قارچ ها در محیط قندی رشد می کنند. مصرف بالای مواد قندی می تواند منجر به عفونت قارچی شود چرا که غذای لازم را برای فارج فراهم می کند.

افراد دیابتی که به عفونت های قارچی مستعد هستند ، باید قند خونشان را کنترل کنند. همچنین لاکتوز زیستادی در فرآورده های شیری و شیرین کننده های مصنوعی احتمال عفونت های قارچی را افزایش می دهد .

عفونت-قارچی

مقاومت بدن خود را بالا ببرید .

یک شخص سالم نسبت به کسی که بدنش در حد معمول نیست بهتر با عفونت مقابلسه می کند. با ورزش منظم ، تغذیه صحیح ، خواب کافی ، سیگار کشیدن ، مصرف داروها و مصرف کم کافئین سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

از الیاف طبیعی استفاده کنید.

به جای تامپون های مصنوعی از تامپونهای پنبه ای استفاده کنید. تامپونهای با جذب بالا و آنهایی که بیش از ۱۲ ساعت باقی میماند تخلیه طبیعی واژن را متوقف کرده به رشد باکتریها کمک می کنند. یک ایده دیگر ، در شب از نوار و در طول روز از تامپون استفاده کنید.

۳ راه برای از بین بدن عفونت

نویسنده کتاب و چگونه از عفونت های قارچی جلوگیری کنیم» معتقد است که راههای : زیر برای از بین بردن قارچ ها مفیدند.

* شورت ها را بیشتر بشویید و بسابید.

به عنوان احتیاط شورت ها را با ماده شوینده بدون عطر قبل از انداختن در ماشین لباسشویی کاملاً بسابید. از نرم کننده های مصنوعی استفاده نکنید چراکه پوست حساس را تحریک می کنند.

* قارج را با جوشاندن از بین ببرید.

شما میتوانید شورتهای خود را بجوشانید و یا به مدت ۲ ساعت قبل از استفادهٔ مجدد، آنها را در ماده ضدعفونی کننده قرار دهید تا کاندیدا از بین برود، قبل از پوشیدن با صابون بدون عطر آن را بشویید.

  • با گرما قارچ ها را بکشید.
  • کاندیداها در تماس با اتوی داغ هم از بین می روند.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *