#


عادات بسیار مضر برای بدن حتی بارها بدتر از کشیدن سیگار

عادات بسیار مضر برای بدن
28 دسامبر 2018 بدون نظر 1839 بازدید

عادات بسیار مضر برای بدن حتی بارها بدتر از کشیدن سیگار

عادات بسیار مضر برای بدن

عادات بسیار مضر برای بدن وجود دارد که یقینا همه ما به آسیب‌هایی مثل سیگارکشیدن اشراف کامل داریم اما عادات بسیاری نیز وجود دارند که به همین اندازه می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازد. در این مطلب به برخی از بدترین عاداتی که ممکن است در زندگی مرتکب شویم و به سلامتی خود آسیب برسانیم اشاره کرده ایم.

 خواب ناکافی

 از آنجایی که بدن در حالت خواب ریکاوری می شود اگر به اندازه کافی استراحت نکنیم بدن قادر نمی باشد که به درستی عمل کند. مطالعات نشان داده است که خواب کافی در شب به اندازه ورزش کردن و خوردن غذاهای سالم دارای اهمیت زیادی می باشد.

کم خوابی باعث ایجاد مشکلاتی مانند مشکلات گوارشی، اختلالات روحی و سیستم ایمنی بدن می شود علاوه بر آن خواب ناکافی موجب می‌شود که بدن اضافه وزن پیدا کرده و در معرض بیماری هایی قرار گیرد. اگر می خواهید دارای اندامی متناسب باشید حتما در طول شبانه روز ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

عادات بسیار مضر برای بدن

 غذاهای سرخ کردنی

 غذاهای سرخ کردنی می توانند تا حد زیادی سلامتی شما را به خطر بیاندازند به همین دلیل بهتر است فریب ظاهر این غذاهای خوشمزه را نخورید. در غذاهای سرخ کردنی، روغن در دمای بالا تبدیل به چربی های ترانس می شود.

مشکل بدن با این مواد آن است که نمی تواند آنها را به سادگی تجزیه کند در نتیجه آنها تبدیل به چربی در بدن او و به تبع آن، اضافه وزن می شوند. به جای مصرف غذاهای سرخ کردنی از غذاهای پخته شده مصرف کنید تا سلامتی بدنتان تضمین شود.

عادات بسیار مضر برای بدن

مصرف زیاد غذاهای حاوی سدیم

سدیم می تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی شود و معمولا در مواد غذایی شور یافت می شود. علاوه بر بیماری قلبی عروقی می‌تواند سبب شود که کلیه ها نتوانند به درستی عملکرد داشته باشند، سدیم تعیین کننده این است که کلیه ها چه زمانی آب را حفظ کنند و چه زمانی آن را دفع کند.

نقش کلیدی در متعادل کردن سطوح مایع در بدن انسان را سدیم بازی می کند. با داشتن یک رژیم غذایی با محتوای سدیم بالا امکان اختلال در این فرآیند و افت عملکرد کلیه تشدید می شود و سبب می شود آب کمتری از بدن دفع گردد که خود این، منجر به افزایش فشار خون بالا می شود. این فشار مضاعف در کلیه ها می تواند به تشدید مشکلات کلیوی منجر گردد.

 غذا خوردن در مواقعی که گرسنه نیستید

اگر شما هر چه را که به دستتان می آید بدون فکر کردن میل می‌کنید، بدون هیچ دلیلی درواقع کالری اضافه را وارد بدن خود می کنید و کالری موجب می شود تا وزن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند که به تبع آن مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت در بدن رخ می دهد.

پرخوری درست مانند سیگار باعث صدمه زدن به بدن می‌شود یک فرد در طول روز به طور معمول ۲۰۰۰ کالری دریافت می‌کند اما این میزان با توجه به وزن و میزان فعالیت بدن متغیر است بنابراین سعی کنید به میزانی که بدن شما به غذا احتیاج دارد آن را مصرف کنید.

 مصرف داروها زمانی که به آنها نیاز ندارید

از عادات بسیار مضر برای بدن مصرف کردن داروهایی است که بدنتان به آن نیاز ندارند. با مصرف این داروها می توانید مشکل جدی را برای خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال شما اگر آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید ولی نیاز جدی به آن ندارید ممکن است بدن شما نسبت به آن مقاوم گردد. گاهی اوقات اوردوز نیز به استفاده از دارو در مقادیر بزرگتر از توان متابولیکی بدن می‌شود که در پیش مصرف این داروها ممکن است بدن را به حالت مرگ و یا حالت سمی در بیاورد.

عادات بسیار مضر برای بدن

 صبحانه نخوردن

 از آنجایی که صبحانه یک وعده غذاییبسیار بااهمیت محسوب می شود با خوردن صبحانه می توانید، گرسنگی که در بدن شما در طول شب متحمل شده را جبران کنید. اگر شما در اول روز صبحانه نخورید بدنتان مواد غذایی مورد نیاز خود را نمی تواند به دست بیاورد و به همین علت تا انتهای شب به طور ناخودآگاه پرخوری می کنید و پرخوری باعث اضافه وزن و به تبع آن مشکلات دیگر در بدن می‌شود.

 خرج کردن بیش از حد

 همیشه به خاطر داشته باشید که از عادات بسیار مضر برای بدن این است که اگر شرایط مالی خوبی ندارید خودتان را هرگز در دام بدهکاری قرار ندهید. خرج کردن بیش از حد و استرسی که بعد از بی پولی آن ایجاد می شود می تواند بر روحیه شما تاثیرات منفی زیادی را ایجاد کند.

در یک مطالعه که در کشور آمریکا انجام شد به این نتیجه رسیده اند اکثر افرادی که دارای بدهی هستند از سلامتی جسمی و روحی مناسبی برخوردار نیستند. استرس ناشی از بی پولی مانند اضافه وزن و سیگار کشیدن به بدن شما آسیب می‌رساند.

عادات بسیار مضر برای بدن

 استفاده  نکردن از کرم ضد آفتاب

 یکی دیگر از عادات بسیار مضر برای بدن استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب است. همیشه به خاطر داشته باشید که کرم‌ ضدآفتاب عضوی جدانشدنی از زندگیتان باید قرار بگیرد.

همیشه قبل از بیرون رفتن از خانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا از چین و چروک که ممکن است در پوستتان ایجاد شود جلوگیری کرده و خودتان را در معرض بیماری های پوستی و حتی سرطان قرار ندهید.

عادات بسیار مضر برای بدن

 وقت نگذراندن  با اعضای خانواده

 اگر می خواهیم به زندگی مان معنا بدهیم باید با دیگران ارتباط داشته باشیم یکی از مهمترین عامل های مرگ در افراد زیر ۶۵ سال تنهایی می باشد. برای اینکه دارای عمر بلندتری باشید می توانید با ایجاد رابطه به امر نائل شوید.

بنابر این اگر شما تنهایی را به هر چیزی دیگری ترجیح می‌دهید پیشنهاد می کنیم برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده خود نیز وقت بگذارید. این کار از عادات بسیار مضر برای بدن جلوگیری می کند.

زل زدن به مانیتور برای چند ساعت

یکی دیگر از عادات بسیار مضر برای بدن زل زدن به مانیتور است. اگر به دلیل علاقه یا حتی شغلتان مجبور هستید ساعات زیادی را در مقابل مانیتور بگذرانید باید بدانید که این سبک زندگی می‌تواند بیش از همه به چشم هایتان آسیب برساند.

علاوه بر آن نور مانیتور موجب می شود تا به سر درد، گردن درد و شانه درد نیز دچار شوید برای جلوگیری از این وضعیت هر ۲۰ دقیقه یکبار به بدنتان استراحت دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *