#


طلاق و ازدواج

زوجین
6 مارس 2017 بدون نظر 1069 بازدید

طلاق و ازدواج

طلاق

متاسفانه امروزه در اغلب کشورها آمار طلاق رو به افزایش است و هر سال آمارهای تاسف باری توسط سازمان های مربوطه اعلام می شود محققین آسیب های اجتماعی بر این باورند که زوج های جوان در مقایسه با نسل پیش از خود تمایل بیشتری به جدایی نشان داده وبا بروز کوچکترین مشکل، فکر طلاق را در سر می پرورانند .

برآوردها نشان می دهد که اگر نرخ فزاینده ی طلاق به همین منوال پیش رود درسال های آتی این نرخ به ۵۰ درصد خواهد رسید . در کلامی دیگر، از هر ۲ ازدواج ۱ ازدواج به جدایی خواهد انجامید .

۵۰ درصد دیگرنیز ممکن است که با وجود مشکلات فروان وسرد شدن رابطه شان به زندگی در کنار هم ادامه دهند همه ی ما زوج های بسیار زیادی را دیده ایم که از(( من بدون او زنده نخواهم ماند)) به ((دیگر نمی توانم لحظه ای او را تحمل کنم ))رسیده اند.

ازدواج موفق ،اتفاقی بدست نمی آید

چه چیز موجب می شود که یک زوج عاشق در کمتر از چند ماه تغییری این چنین عظیم در رابطه شان حادث شود .ممکن است این جمله کمی تکراری و قدیمی باشد . اما درس مهمی است که همه ی نسل ها ملزم به دانستن آنند :(ازدواج موفق ،اتفاقی بدست نمی آید) ازدواج مانند ساختمانی است که باید توسط زن و شوهر آجر به آجر و مرحله به مرحله ساخته شود این کار شاید سخت و زمان بر باشد اما شما را به شادی و رضایتی که همیشه خواهانش بوده اید می رساند.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که انسان با ازدواج کردن در پی رسیدن به چه اهدافی است ؟ اگر از ده نفر از دوستانتان بپرسید که از نظر آنها ،هدف از ازدواج چیست و با ازدواج کردن در پی رسیدن به چه خواسته هایی هستند فکر می کنید که چند پاسخ متفاوت دریافت کنید ؟شما احتمالا این پاسخ ها را خواهید شنید:

ارضای غرایز جنسی ـ عشق ورزیدن به هم نوع ـ داشتن فرزند و عشق ورزیدن به آنها ـ مقبولیت اجتماعی ـ پیشرفت اقتصادی و رسیدن به اهداف مالی و مادی ـ امنیت روحی ،روانی و عاطفی افرادی که چنین پاسخ هایی میدهند، غالبا با این سوال مواجه می شوند که ((خوب شما بدون ازدواج کردن نیزمی توانید به اغلب این خواسته ها برسید،پس چرا می خواهید خود را وارد چنین تعهد پردردسری کنید؟))

همسر

برخی معتقدند که انسان ها می توانند بدون داشتن همسرنیز مقبولیت اجتماعی داشته باشند ، از لحاظ مالی پیشرفت کنند،با دوستانشان هم صحبت شوند ونیاز به دریافت محبت را از طریق دوستان و خانواده شان برآورده کنند ؛لذا ازدواج کردن را تنها راه رسیدن به این خواسته ها نمی دانند(بخصوص امروزه این عقیده در مورد ازدواج ،رو به افزایش است و تمایل به مجرد ماندن وفرار از تعهدات ازدواج در بین دختروپسرهای جوان بسیار زیادشده است)برای پاسخ به این ابهامات،بهترین هدایت گرما آموزه های دینی مان است

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *