#


طرزصحیح نشستن و شیردادن به کودک

طرزصحیح نشستن و شیردادن به کودک
15 فوریه 2017 بدون نظر 961 بازدید

طرزصحیح نشستن و شیردادن به کودک

بررسی طرزصحیح نشستن و شیردادن به کودک

زمان شیرخوردن طفل در روزهای نخست بیش از۵دقیقه طول نمیکشداگرنوزاد به آسانی پستان را رها نمی کند برای باز کردن دهان او کافی است به آرامی چانه اش را پایین بکشیدویا دماغش را بگیرید پس از شیرخوردن طفل را به حالت عمودی دربغل بگیرید و بگذارید آروغ بزند.ا

گر آروغ نزد به پشت او بزنید زیرا نباید طفل را پیش از بیرون دادن هوایی که به هنگام شیر خوردن بلعیده بخوابانید دراین حالت اگر اورا به پشت بخوابانید ممکن است غذایش را بالا بیاورد و شیر وارد ریه ها شده وایجاد تورم ریه ویا خفگی کند.

بیرون دادن کمی شیر نباید موجب نگرانی شود زیرا این حالت طبیعی است ولی تواترآن به این معنی است که باب المعده او یعنی سیستم مسدود کننده بین مری و معده هنوز دست به کارنیفتاده است گمان نکنید که طفل قسمت مهمی ازآن چه خورده را بیرون می دهد ا  تنها شیر اضافی را بالا می آورد پیش از بلند کردن نوزاد برای آروغ زدن دستمالی روی شانه خود بگذارید.

بدون آن که بچه را زیاد بالا و پایین کنید به تعویض کهنه اش مشغول شوید و دست آخر پس از گذاشتن بچه در گهواره او را به پهلوی راست بخوابانید تا عمل هضم یعنی تخلیه شیر از معده به روده به آسانی انجام پذیرد. پس از چنددقیقه درصورت لزوم او را به پهلوی دیگربخوابانید زیرا باید به نوبت به این یا آن پهلوبخوابد.

پس ازشیردادن باردیگر نوک پستان های تان را با آب جوشیده یا سرم فیزیولوژی شسته و آن را خشک کنید و یک باند ضدعفونی شده خشک یا دستمال پارچه ای نرم اتوشده نوک پستان هایتان قرار دهید و دستمال را به صورت مرطوب شدن عوض کنید.مدت شیرخوردن نوزاد در روزهای نخستین ۵تا۶دقیقه است.

درحالی که بعدها بین۱۵تا۲۰دقیقه طول میکشد این طبیعی است که نوزاد برای نوشیدن۱۰گرم شیر در روز دوم تولدش به وقت کمتری نیاز داشته باشد تا برای نوشیدن ۱۰۰گرم شیر در یک ماهگی.از سویی درنخستین روزها پستان ها شیرندارند بلکه مایعی غلیط و زرد رنگ به نام آغوز از آن ها بیرون می آید که از نظر پروتئین و پادزهر بسیار غنی است.

درضمن دراین دوره که نوزاد نمی تواند چربی را به سهولت هضم کند شیرآغوز چربی زیادی ندارد.این شیر ازاین نظر ارزش خاصی دارد که غذایی است شبیه خون که نوزاد تا قبل از تولد از آن تغذیه می کرد.شیر تا روزهای سوم چهارم وحتی گاهی دیرتر به پستان نمی رسدسپس  سینه ها کم کم پر می شود باد می کند سفت می شود و درد می گیرد ولی چنان تراوش شیر به وسیله هورمون تنظیم شود بامک زدن تحریک می شود برای عملکردمنظم غدد شیری بایدطفل پستان رابمکد. پس برای شیر دادن به طفل منتظر رگ کردن پستان یا فوران شیر نشوید به طورکلی برای نخستین بار هرچه زودتر پس از زایمان پستان را به دهان نوزاد بگذارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *