#


سرد مزاجی جنسی مردان و راهکارهای برای درمان آن

سرد مزاجی جنسی در مردان
12 جولای 2017 بدون نظر 2077 بازدید

سرد مزاجی جنسی مردان و راهکارهای برای درمان آن

سرد مزاجی جنسی مردان و راهکارهای برای درمان آن

آیا در مردها هم سردی جنسی مشاهده می شود؟

چندی قبل مقاله جالبی تحت عنوان سردی جنسی در خانمها منتشر کردیم. بعداً نامه های زیادی از خانمها به دستم رسید که شکایت کرده بودند سردی جنسی آنها مربوط به شوهرانشان میباشد. اینک قسمتی از یک نامه رسیده:

«چرا همه تصور می کنند که فقط زنها سردی جنسی در مردها دارند؟ در مورد من عکس این قضیه وجود دارد زیرا شوهرم از لحاظ جنسی سرد و بی علاقه و خونسرد میباشد. آیا برای خانمهائی که دارای ارمانهای طبیعی و اقناع نشده هستند. و توسط شوهران سرد خود به ناامیدی شدیدی دچار شده اند چاره ای موجود نمی باشد؟

شکایت این خانم نکته های زیادی در بردارد. درست است که سردی بیشتر در خانمها وجود دارد ولی باید دانست که غالباً در مردها هم وجود دارد. خانمی ممکن است از سردی جنسی و بی میلی شوهرش شاکی باشد و او را به فقدان مهر و علاقه متهم کرده و حتی تصور کند که باو خیانت روا می دارد گرچه در بعضی موارد سردی جنسی بعلت عدم علاقه به طرف می باشد ولی اکثراً معلول کمبود میل جنسی است که ذاتاً عارض مرد شده و ربطی به طرف ندارد.

اگر مردی از لحاظ جنسی سرد باشد ناتوان هم خواهد بود؟

خیر، مردی که از لحاظ جنسی سرد می باشد ممکن است هنگام مقاربت کاملا قادر باشد و بتواند عمل جنسی را انجام دهد. فقط اشتهای جنسی او کم بوده و میتواند ماهها بدون لذت جنسی بسر ببرد. ولی مرد با ناتوان (Impotent) ممکن است میل جنسی شدید و مداومی داشته باشد ولی قدرت نعوظ نداشته باشد و است. این دست یا اگر دارد نمی تواند آنقدر خود را نگهدارد تا دخول انجام گیرد.

توانائی جنسی مرد روی مهرفته مربوط به قدرت میل جنسی یا Libido قدرت نعوظ و بالاخره قدرت نگهداری نعوظ برای مدت کافی می باشد.

اگر میل جنسی مرد کم باشد یا نتواند نعوظ کند و یا زود انزال کند باشکال می تواند در زندگی زناشوئی ارتباطات مطلوب و طبیعی بوجود و طبیعی بوجود آورد.

اگر میل جنسی مردی کم و یا هیچ باشد پس چرا ازدواج میکند؟

گاهی قبل از ازدواج مردها به درجه ناتوانی خودآگاه نیستند. گاهی هم ناتوانی و سردی پس از ازدواج عارض میگردد. ممکن است مردی قبل از زناشوئی از هر لحاظ طبیعی باشد ولی پس از آن بعلل روحی و هیجانی مختلف خود را در مقابل همسرش ناتوان ببیند. گاهی مردها با اطمینان باينکه کاملا توانائی جنسی ندارند عروسی میکنند بامید اینکه بعداً عیبشان برطرف میگردد. بدون شک این اشتباه بسیار بزرگی است. باید قبل از ازدواج ناتوانی جنسی را معالجه نمود و زناشوئی را درمان عارضه تصور نکرد. در هر حال با چنین شرائطی بهیچوجه نباید اقدام به ازدواج کرد مگر اینکه زن از عارضه شوهر آیندهاش اطلاع داشته و بمیل خود آنرا قبول کند.

خیلی از مردها و زنها بخصوص پیران ازدواج را وسیله رفاقت، معاشرت و برقراری خانه تلقی می کنند و میل دارند که جنبه جنسی را نادیده بگیرند ولی این بستگی دارد به فهم و شعور انفرادی. بدون شک باید در این مورد کاملا روشن باشند و بدانند که چه اشکالات متعل دیدر روابط آینده شان بوجود خواهد آمد.

اگر مردی زود باوج شهوت برسد آیا دلیل بر ضعف جنسی است؟

همانطوریکه قبلا گفتم مدت عمل جنسی در مردها متفاوت می باشد. معمولا باید نعوظ مدتی باقی بماند و نباید زودتر از یکی دو دقیقه پس از دخول یا پس از ۱۰ – ۲۰ حرکت انزال واقع شود. خیلی از مردها نمی توانند اینقدر خود را نگهدارند و بزودی باورگاسم میرسند. در اینها بلافاصله پس از دخول انزال واقع می شود. در موارد شدید بمحض تماس آلت با دستگاه تناسلی خارجی و قبل از دخول انزال واقع می شود. در اینجاست که : دخول و هم خوابگی غیرممکن می باشد. انزال پیش رس یکی از علل شایع ناهم آهنگی جشسی و ناسازگاریهای زناشوئی بشمار می رود.

علت سردی و ناتوانی در مرد چیست؟

موضوعی را که طبیب باید روشن کند این است که بداند علت عضوی در کار است یا علت روحی بعبارت دیگر بفهمد آیا ذاتاً و یا بعلت عیب فيزيولوژيک است که قدرت و میل جنسی کم شده است یا عدم رشد جنسی، عدم تجربه و اطلاعات و بالاخره ترس و عوامل دیگر مسئول چنین حالتی می باشد.

در بعضی از موارد سردی و یا ناتوانی جنسی معلول کمبود هورمونها، اختلالات موضعی اعضاء تناسلی یا عوامل سرشتی دیگری که منجر به کمبود احتیاجات و قدرت جنسی مرد می شوند می باشد. Kiney متوجه شد پسرهائی که زود بالغ می شوند میل جنسی شدیدی دارند و در طول حیات خود فعالیت جنسی بیشتری جنسی در مرده هم دارند. چون سن رسیدن به بلوغ با طرز تغذیه و عوامل دروني بستگی دارد. بنابراین همین عوامل ممکن است در قدرت جنسی مرد تاثیر داشته باشند.

در خیلی از موارد چه در مردها و چه در زنها سردی جنسی مربوط به عوامل روحی می باشد. افکار دوران طفولیت، تعلق زیاد به مادر، ترس و اضطراب، کشمکشهای روحی، مزاج عصبی، علاقه به جنس موافق و علل دیگر ممکن است سبب ناتوانی جنسی در مرد شوند. Stekel می گوید «علت اکثر انزالهای پیش رس ترس می باشد». وضعیت تربیتی و شرائط محیط هر کدام نقش مهمی را بازی میکنند، Haveloc KEliss میگویند «بیکفایتی جنسی یکی از تظاهرات مخصوص تطابق اجتماعی  است که بطور ناقص انجام گرفته».

نقشه رفتار و سلوک جنسی مردها کم و بیش با تعلیم و تربیت و تجربیات زمان طفولیت رسم شده است عقیده مرد درباره اینکه وظیف جنسی مذکر چیست و در برابر زن چه باید کرد، عوامل مذهبی و اجتماعی در احتیاجات و فعالیتهای جنسی او دخیل بوده و در تحت شرایط معنی ممکن است او را سرد و ناتوان سازد.

آیا ضعف جنسی قابل درمان است؟

پبله، ولی باید تحت نظر اطبای حاذق و ورزیده انجام گیرد زیرا درمان بر حسب علت و ماهیت عارضه فرق می کند.

توجه به اختلالات سرشتی، تجویز هورمونها ویتامینهای مختلف، درمان موضعی اختلالات دستگاه تناسلی، درمان بوسیله جریان الکتریک و سایر درمانهای طبی گاهی مؤثرواقع می شوند. در اکثر موارد این درمانها بی اثر بوده و باید بدرمانهای روانی متوسل شد.

در اشکال خفیف انزال پیش رس مرد می تواند با کنترل و تمرین مداوم خود را از شر این عارضه نجات دهد. برای رهائی از سریع رسیدن به اورگاسم پس از دخول، مرد باید پس از دخول ساکت و آرام بوده و فعالیتی انجام ندهد. بمحض اینکه حس کرد که انزال نزدیک است حرکتی داده و قبل از انزال مجدداً بی حرکت بماند. موقعی که انزال نزدیک است تنفس عمیق و سست نمودن عضلات تناسلی مفید میباشد. با این فواصل استراحت میتواند کم کم عادت کند. بااینکه نعوظ خود را مدت بیشتری نگاهدارد و بر قدرت کنترل جنسی بیافزاید. در اوائل کار زن باید با شوهر همکاری کند و بطرق مختلفه در تشویق و کمک او کوشش و جدیت بخرج دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *