#


با زیتون و خواص درمانی زیتون بیشتر آشنا شوید

خواص درمانی زیتون
28 ژوئن 2017 بدون نظر 1825 بازدید

با زیتون و خواص درمانی زیتون بیشتر آشنا شوید

با زیتون و خواص درمانی زیتون بیشتر آشنا شوید

انواع وحشی زیتون، خاردار ولی اهلی و پرورش یافته آن بدون خار است. میوه ای است خوراکی و روغن دار، رسیده آن تیره رنگ است. روغن آن در تغذیه و مصارف دارویی اهمیت زیاد دارد. زیتون درخت صلح و آشتی است و برای طول عمر نافع است. برای تولید سوخت بدن ارزش زیاد دارد، زیرا صد گرم ان ۲۳۲ کالری حرارت می دهد و از یک جهت غذایی نیرو بخش است.

کسانی که می خواهند سالم باشند باید دوستدار این اکسیر باشند. بعضی از فروشندگان برای این که طعم تلخ آن را از بین ببرند، آن را در آب قلیا می خیسانند. در این مورد اگر آن را خوب نشویید، ممکن است عوارضی داشته باشد.

اگر خواستید از این زیتون ها که به این ترتیب تلخی و ترشی آنها را از بین می برند، بخورید، آنها را چندین بار با آب گرم بشویید و بعد با روغن زیتون مخلوط کرده مصرف نمایید. زیرا قلیا مقداری از روغن را از بین می برد و برعکس زیتون طبیعی دارای چربی زیاد است که می تواند آن چربی را به آسانی به ما بدهد.

 خواص درمانی زیتون

خواص درمانی زیتون و روغن آن

خواص درمانی زیتون و روغن آن

زیتون بهترین زهکش و دوست کبد است. برای مبتلایان به مرض قند و تنبلی کبد بسیار نافع است. دقت کنید که زیتون شما شفاف و سفت باشد، نه نرم و بدون جلا. زیتون دارای مقادیر زیادی چربی و مواد معدنی است مانند: فسفر، گوگرد، منیزی، پتاس، آهک، آهن، مس، کلر و منگنز.

فشار خون را کم می کند و تب بر است. روغن زیتون  ملین است و برای رفع عوارض کلیه ها و سنگ های صفراوی و قولنج های کلیوی و کبدی و برطرف کردن یبوست بسیار مفید است. ضد سم سرب است و خوردن آن برای کارگران چاپخانه ها که با سرب کار می کنند واجب است زیتون ترشحات سیب آدم و صفرا را زیاد می کند. و از این جهت کسانی که زیتون می خورند مثل رشتی ها، سوداوی و صفراوی مزاج زیاد دارند.

با خوردن کمی زیتون همراه با غذا اشتها زیاد می شود و ترشحات غدد مخصوصاً صفرا را اصلاح می نماید. (ولى  افراط در خوردن آن سبب می شود که زیادی ترشحات این دو غده نگران کننده شود، و باعث بی خوابی و لاغری است) و از این رو خوردن آن به اشخاص چاق بلغمی مزاج توصیه می شود. .

خوردن روغن زیتون جهت باز کردن رنگ های تیره معجزه می کند. چکاندن روغن زیتون در چشم برای تقویت نیروی باصره اثر نیکو دارد و آب ریزش چشم را برطرف می سازد. روغن زیتون را گرم کنید و در جای نیش عقرب بمالید درد آن را تسکین می دهد.

استفاده از روغن زیتون برای مصارف خارجی

فواید روغن زیتون برای پوست و مو

فواید روغن زیتون برای پوست و مو

با آب مخلوط کنید و بجوشانید و این عمل را شصت بار تکرار نمایید، این روغن می شود عتیق. تسکین دهنده درد اعصاب و مفاصلبرای مصرف خارجی یعنی روغن مالی پوست بدن و مو، کهنه آن بهتر از تازه است و اگر ۷ سال بماند، برای التیام درد ها و مفاصل بهتر از روغن تازه است و برای این کار می توان روغن زیتون را به طور مصنوعی کهنه ساخت، به این ترتیب که آن ر است.

 یکی از خواص روغن زیتون تازه آن است که چون آن را با عسل مخلوط کرده سه روز به جای آببنوشند، در پیران  باعث هیجان قوه باه می شود، چرب کردن موی سر با روغن کهنه (عتیق) از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.

ضماد برگ آن لکه های ناخن را از بین می برد. بیست عدد برگ زیتون را یک ربع ساعت در سیصد گرم آب بجوشانند تا دویست گرم آب بماند، بعد آن را صاف کنند و با عسل شیرین کرده صبح ناشتا بنوشند، فشار خون را پایین می آورد.

 درخت زیتون پس از چهار سال میوه می دهد. دکتر (لئونس کارلیه فرانسوی) درخت زیتون را درخت طول عمر دانسته است، به این جهت هزار سال عمر می کند. خواص آن ادرارآور است و برای معالجه یبوست و به کار انداختن کبد مفید می باشد. صبح ناشتا یک قاشق سوپخوری روغن زیتون را خالی و یا با آب پرتقال و یا لیمو بخورید و این کار را ادامه دهید تا وقتی که یبوست برطرف شود.

 اگر انگشتان خود را با روغن زیتون آغشته کنید و لثه و دندانها را محکم ماساژ دهید، باعث استحکام لثه ها و دندان ها خواهد شد. هنگام سینه پهلو حتی سل ریوی، اگر سینه و پشت را باروغن زیتون مالش دهید، باعث تسریع در شفای بیمار خواهد شد.مالش روغن زیتون برای تمام بچه های ضعیف مفید ست. هنگام درد کبد نیز ماساژ روغن زیتون باعث تخفیف و تسکین درد می گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *