#


زنجبیل را بیشتر بشناسید/ آشنایی با خواص و فواید زنجبیل

فواید زنجبیل
4 جولای 2017 بدون نظر 1275 بازدید

زنجبیل را بیشتر بشناسید/ آشنایی با خواص و فواید زنجبیل

زنجبیل را بیشتر بشناسید/ آشنایی با خواص و فواید زنجبیل

علاوه بر زنجبیل، به آن زنجفیل، زنزبیل، جربیل هم نامیده می شود.بخش مورد استفاده پوست و ریشه این گیاه است که پس از پژمرده شدن گیاه آن را از زمین درمی آورند و در تشتکی چوبی ریخته به هم اصطکاک می دهند تا پوست روی آن گرفته شود و بعد مغز چوبی آن را خشک می کنند.

خواص آن:

نیرو بخش، مقوی معده، بادشکن، ضد رقت فساد خون، اگر پوست آن را به شکل پودر درآورند و روی پوست بدن مالش دهند، آن را تحریک و قرمز می نماید. اعراب زنجبیل را مقوی شهوت می دانند.

تقویت کننده حافظه و باز کننده کبد و قاطع بلغم و رطوبت های غلیظی را که در دیواره روده و معده چسبیده اند از بین می برد. جهت فلج و ضعف اعصاب و درمان یرقان مفید و همچنین ادرار آور است و اسهالی که در اثر مسمومیت غذایی ایجاد شده باشد درمان می کند.

مکیدن آن جهت رفع عطش و با نبات و کندربرای دفع نفخ میوه های کال تجویز کرده اند. ترکیبش با زرده تخم مرغ نیم برشته شهوت را زیاد کرده . مخصوصا اگر با پسته خورده شود از اسرار است.

ضماد آن برای جلوگیری ریزش مو و فرو بردن ورم مفید است پودر آن  را روی آبگوشت بپاشید و بخورید. درد مفاصل را التیام می دهد، مالیدن تازه یا خشک آن برای معالجه رماتیسم نافع است.

شیرینی ساز ها زنجبیل را به نان قندی می زنند، جهت امراض رطوبتی مفید است. زنجبیل فرورده تازه را ورق ورق می کنند و در آب نمک و کمی آب لیمو می اندازند، برای تهیه قرص گرد زنجبیل را با نمک و کمی آب لیمو خمیر کرده و به صورت قرص درمی آورند. زنجبیل غذای غدد فوق کلیه بوده، ترشح کورتون را زیاد می کند. بیشتر خواص زنجبیل نیز به همین علت است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *