#


روش های کاهش دادن درد پریود

درد پریود
1 ژانویه 2019 بدون نظر 1621 بازدید

روش های کاهش دادن درد پریود

روش های مؤثر جهت کاهش درد پریود

درد پریود در خانم ها ( دردهای قسمت تحتانی شکم و پشت کمر و ران ها) بسیار شایع و آزار دهنده می باشد و باعث تغییراتی در هورمون ها، احساسات و خلق و خوی آنها می شود.

راه های مؤثری برای کم کردن درد پریود وجود دارد که ما در اینجا به چند روش غیر دارویی جهت کوتاه کردن و کم کردن این نوع دردها اشاره خواهیم کرد.

 رژیم غذایی

بهتر است یک هفته قبل از پریود از مواد غذایی مانند اسفناج، تمشک و گردو استفاده کنید و جهت طبخ غذا از زعفران، دارچین، فلفل سیاه، رازیانه و ترخون بیشتری استفاده شود.

رژیم

مصرف زیاد از اسیدهای چرب

مصرف بیشتر از اسیدهای چرب که عمدتاً در غذاهایی نظیر ماهی، آجیل ها مانند بادام، گردو و یا دانه هایی مانند کنجد وجود دارد جهت کاهش درد پریود مؤثر می باشد.

کاهش مصرف کافئین و نمک

در دوران پریود تمایل زیادی به مصرف نمک و یا کافئین در بدن خود احساس می کنید ولی باید از مصرف آنها خودداری کنید زیرا استفاده زیاد از نمک باعث می شود آب در بدن جمع شود و پف کنید با کاهش مصرف نمک باعث می شوید که نفخ در شما در دوران پریود پایین بیاید.

استفاده از مکمل منیزیم

به دلیل کاهش منیزیم خون، بعضی از خانم ها دچار دردهای قبل از پریود می شوند. استفاده روزانه ۵۰۰ میلی گرم منیزیم و ۵۰ میلی گرم ویتامین B باعث کاهش درد و گرفتگی های زیر شکم می شود.

مصرف روزانه مایعات و آب کافی

نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و مایعات نظیر چای باعث می شود آب از دست رفته بدن در اثر خونریزی جبران شود و رطوبت را به جریان خون بدن بازگردانید.

تمرینات ورزشی و ذهنی

ورزش های بدنی و ذهنی در حد سبک مانند یوگا و حرکات کششی باعث می شود که آرامش و تعادل بیشتری را در بدن خود احساس کنید.

استفاده از دم نوش های گیاهی

دمنوش هایی نظیر گل گاوزبان و سنبل الطیب، بابونه، سرخ ولیک، تمشک در کاهش درد پریود بسیار مؤثرند.

کمپرس آب گرم و حمام آب داغ

گرما به رفع درد کمک می کند، استفاده از کیسه آب گرم و یا حمام آب داغ می تواند جهت کم کردن درد به شما کمک کند.

نفس کشیدن

زمانی که استرس دارید و کلافه هستید چندین بار نفس عمیق بکشید و بیرون دهید، خواهید دید که چه مقدار از درد و استرس شما را کاهش می دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *