#


روش هایی که خطر ابتلا به انواع بیماری ها را کاهش می دهد

10 مارس 2018 بدون نظر 945 بازدید

روش هایی که خطر ابتلا به انواع بیماری ها را کاهش می دهد

راه های برای کمتر مبتلا شدن به بیماری ها

یکی از مهم ‌ترین عواملی که خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی،تعداد زیادی از انواع سرطان‌ ها و به خصوص سرطان ریه را کاهش می‌ دهد ترک سیگار می باشد.

به گزارش ازمن بپرس، سیگار کشیدن منجر به آسیب ‌رسیدن به DNA، شکل‌ گیری استرس اکسیداتیو و علاوه بر این التهاب در بدن می‌ شود. بنابر این در صورتی که می ‌خواهید که زندگی طولانی ‌تر و سالم‌ تری داشه باشید، حتما کشیدن سیگار را کنار بگذارید.

۱-مدیریت میکروبیوم بدن

بر اساس گفته های دانشمندان تقریبا پنجاه درصد از خطر ابتلا به بیماری‌ ها را انتخاب ‌های ما در زندگی به وجود می آورند و تنها پنجاه درصد دیگر از این خطر به مسئله های ژنتیکی برمی‌ گردد. باکتری‌ های بدن در این بین واقعا نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند، ولی نقش آن ‌ها در زمینه مدیریت بیماری ‌های مزمن به میزان کافی شناخته نشده است و علاوه بر این مورد توجه ما قرار نگرفته است.

به همین خاطر، استفاده از مواد غذایی که دارای مقدار زیادی پروبیوتیک‌ هستند و علاوه بر این محدود کردن اندازه استفاده از آنتی ‌بیوتیک‌ ها، دو راه مهم برای تقویت میکروبیوم بدن به حساب می آیند که اندازه اثرات منفی ناشی از باکتری ‌های مضر را کاهش می ‌دهند.

۲-انجام دادن غربالگری ‌های منظم

حتما در خصوص غربالگری‌ ها و معاینه ‌های پزشکی مورد نیاز و ضروری از پزشک مشاوره بگیرید. این غربالگری‌ ها و معاینه ‌ها در سن های گوناگون تغییر می ‌کنند و شما باید بر اساس برنامه متناسب با سن خودتان پیش بروید. افزون بر این، در نظر گرفتن سابقه ‌های خانوادگی و گزارش دادن این مشکلات به پزشک هم ضرورت دارد. تعداد زیادی از آزمایش‌ های پزشکی، از پاپ ‌اسمیر تا کولونوسکوپی، می ‌توانند مشکلات اساسی را پیش از آغاز تشخیص دهند.

۳-حفظ وزن در محدوده سالم

کسانی که وزن شان را در حد سالم حفظ می ‌کنند و اجازه نمی‌ دهند که اندازه دور کمرشان از میزان استاندارد بالاتر برود، خطر ابتلا به بیماری دیابت، بیماری ‌های قلبی و تعداد زیادی از انواع سرطان ‌ها را کمتر می کنند. به همین دلیل، حفظ وزن در محدوده سالم، عاملی نیست که بتوان با چشم پوشی از کنار آن عبور کرد. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد وزن سالم ندارید، حتما از پزشک در مورد این مسئله سوال کنید.

۴-ورزش منظم

ورزش کردن به صورت منظم علاوه بر این به مدیریت وزن کمک می ‌کند، بلکه در مدت طولانی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ‌ها و علاوه بر این ارتقای متابولیسم موثر می باشد. به غیر از این موارد، ورزش منظم و درست می ‌تواند طول عمر انسان ‌ها را هم بالاتر ببرد.

متخصصان بر این تاکید هستند که ورزش کردن به‌ طور منظم برای ارتقای سلامت روانی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و داشتن سلامت روانی مناسب نیز از عوامل کلیدی در بالا بردن میزان امید به زندگی به حساب می آید. در صورتی که تا به حال به ورزش کردن اهمیت نمی ‌دادید، با آگاهی از این نکات دیگر نمی ‌توانید ورزش را فراموش کنید.

۵-دوری از سیگار

ترک کردن سیگار، یکی از مهم‌ ترین عواملی می باشد که خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی، تعداد زیادی از انواع سرطان‌ ها و به ویژه سرطان ریه را کمتر می کند. سیگار کشیدن موجب آسیب‌ دیدن DNA، شکل ‌گیری استرس اکسیداتیو و علاوه بر این التهاب در بدن می‌ شود. بنابر این در صورتی که می ‌خواهید که زندگی طولانی ‌تر و سالم ‌تری داشته باشید، حتما از سیگار کشیدن دوری کنید. کسانی که سیگار کشیدن را به طور گاه به گاه انجام می‌ دهند هم باید این توصیه را جدی بگیرند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *