#


روش هایی برای خوش اندام ماندن در طول تعطیلات

11 مارس 2018 بدون نظر 1715 بازدید

روش هایی برای خوش اندام ماندن در طول تعطیلات

اندام تان را با این روش ها در طول تعطیلات خوش فرم نگه دارید

درست در زمانی از سال  قرار گرفته ایم که قرار است همه چیز از نو آغاز شود، مغازه ها برای تعطیلات آماده می شوند و برنامه غذایی کنار خواهد رفت.

خداحافظ ورزش و سالاد و سلام به شیرینی ها، آجیل ها و کالری ها! همه ی غذاهای خوش طعم تعطیلات حاضر هستند تا با آغاز سال جدید، چند کیلویی به وزن تان بیفزایند.

به گزارش ازمن بپرس به نقل از سایت دکتر کرمانی، از چه راهی  می توانید این چرخه ی تکراری را پایان دهید؟ به عاداتی که تا پیش از عید به آن ها عمل می کردید متعهد بمانید و آن ها را در تمام روزهای سال انجام دهید. چند توصیه برای تان داریم تا در طول این چند روز تعطیلات، بدن تان روی فرم بماند:

۱-ورزش کردن را متوقف نکنید

هوا نسبت به زمستان بسیار بهتر شده است و احتمال هم دارد که هنوز فرقی نکرده باشد! با این وجود بهار است و باید از آن لذت برد. از فرصت نهایت استفاده را ببرید با خانواده یا دوستان به پیاده روی و گردش بروید.

راه حل: تلاش کنید سطح فعالیت تان را حفظ کنید. در صورتی که امکان دارد از پیش برنامه ریزی کنید و موقعیت هایی را برای ورزش، چه داخل و چه خارج از خانه برای خود فراهم کنید. حواس تان باشد که چه زمانی از روز برای ورزش کردن راحت تر هستید و آن را انتخاب کنید.

۲-هفته ای یک بار به خود فرصت زیاده روی دهید

این فصل و این تعطیلات سریالی، برای تعداد زیادی از اشخاص از وعده های پرکالری می باشد، ولی در صورتی که بخواهیم در همه ی این وعده ها زیاده روی کنیم بدون شک میزان زیادی وزن اضافه خواهیم کرد. از خود بپرسید آیا چون تعطیلات است، بایستی همه چیز را رها کنم یا باید برای آغازی جدید سعیم را کنم؟

راه حل: هفته ای یک مرتبه وعده ای دلپذیر را برنامه ریزی کنید. ولی تلاش کنید وعده هر چه باشد به جای نان یا سیب زمینی از سبزیجات پخته در کنار ظرف غذای تان مصرف کنید. می توانید در روزهای آتی مقداری بیشتر ورزش کنید و عرق تان را دربیاورید.

۳-میوه و سبزیجات میل کنید

نزدیک به عید یا حتی در طی ایام عید از زمان هایی است که دستگاه ایمنی بدن مورد آزمایش واقع می شود. در صورتی که به میزان کافی میوه و سبزیجات استفاده نکنید ممکن است به اندازه کافی نیز ویتامین و آنتی اکسیدان جذب نکنید. در نتیجه چنین می شود که پی در پی مریض می شوید و در طول تعطیلات در حال مقابله با بیماری به سر می برید.

راه حل: میوه و سبزیجات فصل را استفاده کنید، برای خود سالاد های رنگارنگ تهیه کنید یا در کنار بشقاب تان سبزیجات پخته بگذارید. خود را محدود به راه های قدیمی استفاده از سبزیجات نکنید، جرأت داشته باشید و روش های جدید استفاده از آن ها را به کار ببرید.

۴-با یک سوپ شروع کنید

همواره در بعضی از مناطق هوا سرد می باشد بنابر این شاید یک سوپ گرم بهترین پیش غذا برای شما به حساب بیاید، البته سوپ همیشه می تواند کمک تان کند.

راه حل: پیش از وعده ای که می خواهید استفاده کنید، یک کاسه کوچک از سوپ سبزیجاتی که خود تهیه کردید میل کنید تا به بدن تان ویتامین، مواد معدنی و فیبر وارد شود، این سوپ موجب می شود زودتر احساس سیری کنید. حتی می توانید میزان بسیاری سوپ درست کنید و باقی آن را منجمد کنید تا هر وقتی که خواستید سوپ داشته باشید.

۵-با انگیزه بمانید

از طبیعت انرژی بگیرید، در طول تعطیلات، خود را زیر سقف محبوس نکنید حتی در صورتی که برای مدت کوتاهی هم شده بیرون بروید و بگذارید کمی آفتاب به پوست تان بخورد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده نور خورشید انرژی را تقویت می کند.

راه حل: خود را در این مورد موظف کنید. با فردی قرار بگذارید و به بیرون بروید. هیچ چیزی بهتر از انگیزه دادن فرد مقابل نمی شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *