#


رسیدن به توافق در یک رابطه صمیمی زناشویی

رسیدن به توافق در یک رابطه صمیمی زناشویی
17 آوریل 2017 بدون نظر 1117 بازدید

رسیدن به توافق در یک رابطه صمیمی زناشویی

رسیدن به توافق در یک رابطه صمیمی زناشویی و حل مشکلات بحث

چه از این مسئله خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، تنها راه حل مشکلات زناشویی این است که به توافق برسید.

در یک رابطه صمیمی ودوست داشتنی اصلا عملی نیست که یکی از شما همیشه به روش خودش عمل کند، حتی اگر شما به این نتیجه رسیده باشید که حق باشماست وشما درست می گویید.

این رویکرد بی عدالتی و بی انصافی را ایجاد می کند، حالتی که رابطه زناشویی از ان لطمه می خورد.

معمولا با اینکه زوج ها تلاش می کنند که در مورد موضوعات مختلف به توافق برسند، ازانجا این کار باز می مانند چرا که به روش اشتباه سعی دارند به توافق و تراضی برسند، مذاکره تنها در صورتی ممکن است که همه مراحل که در بالا گفته شد را پشت سر گذاشته باشند.

شروع ملایم تلاش های جبرانی حین بحث ورسیدن به ارامش وارام کردن طرف مقابل این مراحل از طریق ایجاد وضعیتی مثبت درشما ،شما را برای توافق کردن مهیا می کنند.

قبل از اینکه سعی کنید اختلافی را حل و فصل کنید، باید به خاطر داشته باشید که پایه و اساس هر توافقی چهارمین اصل زندگی زناشویی ،یعنی پذیرفتن تاثیر همسر است .

این بدین معناست برای اینکه تراضی و توافق موثر واقع شود، نمی توانید نسبت به نظرات و خواسته های همسرتان ذهن بسته ای داشته باشید.

مجبور نیستید با همه چیزهایی که همسرتان می گوید یا بدان اعتقاد دارد موافق باشید،اما باید صادقانه از در نظر گرفتن نظرات همسرتان استقبال کنید.

منظور از پذیرفتن تاثیر همسرتان دقیقا همین است .

اگر متوجه شدید وقتی همسرتان درباره مشکلی با شما صحبت می کند دست هایتان را به حالت دست به سینه روی هم تا کرده اید و دائما سرتان را  به این طرف و ان تکان می دهید (یا این فکر را در نظر داشته باشید) بحث های شما هیچ وقت به جایی نمی رسد.

همان گونه که گفته ام مردها با پذیرفتن تاثیر همسرشان بیشتر مشکل دارند تا بر عکس ان. اما جنسیت شما هر چند باشد، عدم توانایی داشتن یک ذهن باز در حل اختلاف نظر یک ایراد و یک مشکل دردسر افرین است. بنابراین اگر قبلا روی تمرینات فصل ۶ کار نکرده اید حتما این کار را بکنید.

متوجه باشید که لازم است وقت بگذارید وبه خوداگاهی مستمری برسید تا بتوانید این تمایل یا گرایش را کنار بگذارید.

همسر شما می تواند به شما کمک (تا) بتوانید از منظر او به اوضاع نگاه کنید. از همسرتان بخواهید که به شما کمک کند نقطه نظر اورا درک کنید.

به خاطر داشته باشید که در دیدگاه همسرتان به دنبال بخش هایی باشید که از لحاظ استانداردهای عینی منطقی به نظر می اید.

وقتی اماده شوید، رسیدن به پیدا کردن راه حلی که هر دوی شما بتواند با ان کنار بیایید یا زندگی کنید خیلی دشوار نخواهید بود.

اغلب رسیدن به توافق مستلزم صحبت کردن در مورد تفاوت ها و ترجیحات به روشی سیستماتیک (نظام مند)است.

این کار دشوار نخواهد بود مادامی که به دنبال کردن مراحل بالا بپردازید و مانع از این شوید که بحث شما شدیدا منفی شود و شما را به هم بریزد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *