#


راههایی برای توقف گوش درد

گوش درد
26 نوامبر 2017 بدون نظر 1119 بازدید

راههایی برای توقف گوش درد

راههایی برای توقف گوش درد

گوش درد در شب بدتر می شود. بسته شدن شیپور استاش (که عقب حلق را به گوش میانی متصل می کند)، شایع ترین علت گوش درد در کودکان و بزرگسالان است.

حالاتی نظیر سرما، عفونت و آلرژی این موقعیت را تشدید می کند. در طول روز با جویدن غذا و یا بلع، عضلات شیپور استاش منقبض و هوا وارد گوش میانی می شود؛ اما شب، هنگامی که خوابیده اید هوایی که از قبل در گوش میانی وجود دارد جذب می شود و خلاً ایجاد شده باعث کشیده شدن پرده صماخ به طرف داخل می شود، بنابراین دچار درد می شوید.

عوامل دیگری نیز باعث گوشدرد می شوند؛ عفونت ها نظیر عفونت حاصل از شنا کردن می تواند باعث ایجاد گوش درد شود، فشار هوا در هواپیما یا در عمق دریا نیز می تواند باعث گوش درد شود. وسایل کوچکی مثل قطعات موی بریده شده نیز می تواند وارد کانال گوش شود و آن را آزرده کند؛ از آنجا که درد راجعه نیز وجود دارد ، دردهایی با منشأ دندان، لوزه ها، حلق و فکها میتواند به گوش بزند.

گوش درد

گوش درد

هنگامی که گوش تان درد می کند باید به پزشک مراجعه کنید، اما تا وقتی که به آنجا برسید می توانید از روش های زیر برای قطع سریع درد استفاده کنید.

بایستید و بنشینید.

چند دقیقه نشستن می تواند تورم را کاهش دهد و باعث تخلیه کانال استاش شود. بلعیدن میتواند درد را تسکین دهد. اگر بتوانید هنگام خواب به آرامی سرتان را بالا نگه دارید بسیار مفید خواهد بود .

سشوار را روشن کنید.

این فکر قدیمی پدر بزرگ تان که دود سیگار را به داخل گوش دردناک میدهد دارای یک پایهٔ اساسی است . این دود نیست که درد را تسکین میدهد بلکه گرمای آن است ؛ برای انجام این کار با روشی دیگر ، بدون به خطر انداختن ریه ها، سشوار را روی درجه کم بگذارید، سپس آن را تا فاصله ۵۰ – ۴۰ سانتیمتری گوش قرار دهید و گرما را به داخل گوش دردناک هدایت کنید .

گوش تان را بکشید.

گوش تان را بگیرید، اگر بدون درد توانستید گوش تان را حرکت دهید، احتمالاً مشکل مربوط به گوش میانی است، اما اگر حرکت باعث درد شد، عفونت احتمالاً مربوط به کانال گوش خارجی است .

مقداری روغن را تا حد دمای بدن گرم کنید.

یک شیشه روغن بچه یا روغن ملین را در ظرف آب با حرارت نزدیک دمای بدن قرار دهید، بگذارید روغن در آب جا بیفتد تا دمایش به دمای بدن برسد. ریختن یک یا دو قطره روغن در گوش ، به تسکین درد کمک می کند.

آدامس بجوید.

بسیاری از مردم، این راه حل را در پروازهای هوایی برای باز کردن گوششان انجام می دهند.

خمیازه بکشید.

خمیازه باعث حرکت عضلات باز کننده شیپور استاش به گونه ای بهتر از جویدن آدامس یا مکیدن آبنبات می شود.

بینی تان را نگه دارید.

اگر در ارتفاع ۱۰ کیلومتری در حال پرواز بودید و گوش تان شروع به درد کرد سوراخ بینی را با دست بگیرید، هوا را به داخل دهان ببرید و سپس با کمک عضلات گونه و حلق ، هوا را به عقب بینی برانید، سپس انگشتان را از روی بینی بردارید.

در هنگام فرود آمدن هواپیما نخوابید.

اگر می خواهید در پرواز، چرتی بزنید این کار را در ابتدای پرواز انجام دهید نه در انتهای آن، زیرا عمل بلع در هنگام خواب کمتر می شود و در نتیجه گوش تان نمیتواند خود را با تغییرات فشار در هنگام فرود هماهنگ کند.

گوش درد

گوش درد

پیشگیری کنید.

قبل از اینکه دچار درد شوید ، داروی ضد احتقان مصرف کنید. برای مثال اگر پرواز دارید و میدانید که سینوس های تان پر است و گوش تان را کیپ می کند، از قطره های بینی یا داروهای ضد احتقان استفاده کنید.

فشار را از صورت تان بردارید.

غواصان نیز همانند افرادی که پرواز می کنند باید بتوانند فشار داخل گوشی شان را با محیط اطراف هماهنگ کنند. شنا کردن روی سطح آب، فشار کمتری را بر پرده صماخ وارد می کند.

از عامل درد دوری کنید.

اگر تمام این کارها مؤثر واقع نشد، از پرواز و شنا در عمق آب پرهیز کنید.

از ضد دردها استفاده کنید.

فراموش نکنید ضد دردها نظیر آسپیرین ، استامینوفن یا ایبوپروفن زمان لازم را در اختیار قرار می دهند تا خود را به پزشک برسانید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *