#


خواب آلودگی خود را چطور مخفی کنیم؟

خواب آلودگی
17 نوامبر 2018 بدون نظر 1577 بازدید

خواب آلودگی خود را چطور مخفی کنیم؟

از چه طریقی می توان خواب آلودگی را پنهان کرد؟

خواب آلودگی امکان دارد برای هر فردی در زندگی به خاطر یک اتفاق و شرایط پیش بیاید. به گونه ای پیش برود که یک شب واقعاً معمولی را همراه با یک بی خوابی مستمر بگذراند و فردای آن روز خستگی و بی حوصلگی واقعاً زیادی در او دیده شود. خوب خوابیدن یکی از مهم ترین کارهایی است که همیشه در شادابی و سلامت روحی و جسمی اثر خیلی بالایی دارد.

پس از یک شب بی خوابی نه تنها پوست بدن کدر و خسته دیده می شود، بلکه چشم ها هم وضعیت خواب آلودگی زیادی پیدا می کنند که موجب بروز واکنش از طرف اطرافیان خواهد شد.

هر چیزی را که می خواهد در خواب شما تداخل به وجود آورد را به راحتی کنار بگذارید و این را به یاد داشته باشید تنها زمانی که بدن شما می تواند برای کارهای روز آینده خودش را آماده کند، خواب شبانه است. ولی در صورتی که به هر علتی این اتفاق افتاد، چگونه می توان این بی خوابی یا بدخوابی شبانه را پشت هاله ای پوشاننده مخفی نمود و روز آینده مانند همیشه سر حال و پر انرژی ظاهر شد؟ در این مطلب قصد داریم تا این راهکارها را برای شما توضیح دهیم، چنانچه شما هم علاقه مندید تا این راهکارها را بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اول: پیشگیری کنید، بعد درمان

اصلی ترین کار برای مبارزه با بدخوابی های شبانه و خواب آلودگی یافتن راهی برای مقابله با آن می باشد. در صورتی که شما از آن دسته از افرادی می باشید که همیشه شب ها چالش بدخوابی یا بی خوابی دارید، تلاش کنید راه حل هایی برای جبران این مسئله بیابید و برای همیشه دور این درد شبانه خط بکشید. به این دقت داشته باشید که همواره پیشگیری بهتر از درمان است و نتیجه قابل قبول تری دارد.

آسان ترین راهی که تمام ما به دفعات در مورد آن شنیده ایم، خوردن دم نوش های خواب آور و آرامش دهنده، پیش از رفتن به رختخواب است. قدرت فوق العاده گل گاوزبان، سنبل الطیب، اسطوخودوس و به لیمو را به یاد داشته باشید. می توانید همه این گیاهان آرام کننده را با یکدیگر مخلوط نمایید و دم نوش منحصر به فردی درست کنید که از هر قرصی برای خواب بهتر عمل می کند.

علاوه بر این چنانچه مشکل خواب دارید، دست کم سه تا چهار ساعت پیش از خواب چای، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار را مصرف نکنید. خوردن لبنیاتی مثل شیر گرم و ماست قادر است در کیفیت خواب شما تاثیر خیلی زیادی داشته باشد. علاوه بر این غذاهایی که می توانند مشکلات معدوی یا گوارش ایجاد نمایند، به علت دردهای احتمالی که امکان دارد ایجاد کنند، عامل بد کم خوابی و بدخوابی محسوب می شوند.

ماساژ درمانی، تنظیم درجه دمای اتاق در حالت متوسط، تاریک کردن اتاق خواب به طور کامل و هم چنین دوش گرفتن قبل از خواب از دیگر عواملی است که شما را مهمان یک خواب آرام می کند.

دوم: از بین بردن خستگی چشم ها

حالت چشم ها نخستین علامتی می باشد که می تواند بی خوابی افراد را نشان دهد. در صورتی که یک شب موفق نشدید خوب بخوابید، حتما فردای آن شب راهی را برای برطرف کردن خستگی چشمان خود پیدا کنید. زمانی که چشمان شما سرحال و درخشان باشد تا اندازه زیادی شاداب دیده می شوید و کسی هم متوجه کم خوابی شما نخواهد شد.

یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین روش ها، استفاده از کمپرس یخ می باشد. این کمپرس می تواند حتی قاشقی باشد که شما آن را قبلاً در فریزر گذاشته اید. آن ها را از فریز خارج نمایید و پس از این که مقداری دمای آن پایین آمد روی پلک های خود بگذارید. این کار منجر به کاهش پُف چشم های شما خواهد شد.

روش راحت دیگر، استفاده از چای می باشد. می توانید یک تکه از پنبه را با چای تازه دم خیس کنید و بر روی چشم های خود قرار دهید. پوست خیار نیز روش دیگری است که با رطوبت رسانی به چشم ها خستگی آن ها را کاهش می دهد. شست و شوی چشم ها با آب سرد و همین طور دوش آب سرد کمک خیلی خوبی به سر حال شدن شما خواهد کرد و باعث می شود خواب آلودگی شما مشخص نباشد.

قدرت فوق العاده روغن اسطوخودوس را به یاد داشته باشید. مقداری از این روغن را روی پنبه ای بریزید و بر روی چشم های خود قرار دهید. در حدود یک دقیقه بعد، پف و خستگی چشم های تان تا اندازه خیلی زیادی کاهش می یابد و درخشش به آن ها بر می گردد.

سوم: به پوست خسته خود آب برسانید

کم خوابی و بی خوابی اثر خیلی مهمی در کم شدن آب پوست دارد. کم آبی پوست موجب بروز خشکی و کشیدگی پوست خواهد شد و تمام این ها در کنار هم موجب می شود پوست بسیار خسته و کدر به نظر بیاید.

اوشلی چوتایی، دکتر و متخصص پوست در کلینیک نچرال اسکین عنوان می کند: در صورتی که پوست شما احساس خشکی و خستگی کند، شما حداقل چند سال پیرتر به نظر خواهید رسید.

چند قطره از روغن بذر گل رز قادر است بی خوابی های شبانه را بهبود ببخشد. چند قطره از این روغن را بر روی پوست خود بمالید و به صورت دایره ای ماساژ دهید. این کار باعث بالا رفتن گردش خون پوست شما می شود و موجب می شود هم خشکی آن تا اندازه زیادی کاهش یابد و هم پوست سرحال تر به نظر بیاید.

همین طور ماسک معمولی دیگری هم وجود دارد که در عرض ده دقیقه پوست شما را به طور خاصی از این رو به آن رو می کند و تاثیر خیلی زیادی هم دارد؛ ترکیب یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری روغن زیتون. تنها کافی است که پنج دقیقه ترکیبی از این دو را روی پوست خود بگذارید و پس از آن با آب گرم بشویید. پوست شما به طور فوق العاده ای شاداب خواهد شد و خواب آلودگی شما مخفی خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *