#


راهکارهایی برای پرپشت شدن مو

24 آوریل 2019 بدون نظر 1489 بازدید

راهکارهایی برای پرپشت شدن مو

به صورت کلی موها تاثیر زیادی را روی زیبایی افراد دارد . بسیاری می خواهند موهایشان پرپشت شوند زیرا با پرپشت شدن مو اگر بعدها در سنین بالاتر دچار ریزش مو شدند همه موهای خود را از دست ندهند. به طور معمول هر سال موها به اندازه ۱۵ سانتی متر رشد می کند و اما این رشد کردن خود بسته به عوامل زیادی مثل سن ، رژیم های غذایی و .. باشد.بعضی از این عوامل مثل سن را خود انسان نمی تواند تغییر دهد اما بعضی دیگر مثل رژیم غذایی می تواند تغییر پیدا کند.

موها اگر کمبود برخی از مواد مغذی را داشته باشند دیگر نمی توانند به خوبی رشد کنند و یا دچار ریزش می شوند . پس بهتر است مو به خوبی تغذیه شود تا بعدها دچار ریزش مو نشویم.

پرپشت شدن مو

مواد غذایی برای پرپشت شدن مو

۱-تخم مرغ: تخم مرغ دارای مواد مغذی مثل پروتئین و بیوتین است.همین دو ماه باعث می شود تا مو رشد بیش تری داشته باشدو باعث پرپشت شدن مو خواهد شد.اگر در رژیم غذایی خود مقدار کمی پروتئین مصرف می کنیدهمین از عوامل ریزش مو خواهد بود.

پروتئین مو را کراتین می گویند برای این که این پروتئین ساخته شود به بیوتین نیاز است.اگر به پزشک برای این مشکل مراجعه کرده باشید باید بدانید که برای این مشکل برای شما مکمل های بیوتینی را پیشنهاد خواهد کرد. با بهره گیری از یک برنامه غذایی خوب دیگر به احتمال زیاد بیوتین کمی نخواهید داشت. در رژیم غذایی خود حتما تخم مرغ را بگنجانید که همین باعث رشد بهتر موها و پر پشت شدن مو می شود.

۲-توت: درتوت ها ویتامین سی وجود دارد . ویتامین سی خود دارای خواص آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها نیز وظیفه دارند تا از فولیکول ها در برابر رادیکال های آزاد حفاظت کند.بدن با بهره گیری از ویتامین سی باعث تولید کلاژن می شود.کلاژن نیز همان پروتئینی است که کمک می کند تا ریشه مو قوی تر شود و خاصیت شکنندگی مو را از بین می برد.

کم خونی خود باعث ریزش مو می شود . ویتامین سی کمک می کند تا آهن بهتر در بدن جذب شود. جذب آهن نیز باعث می شود تا فرد دچار کم خونی نشود.

۳-اسفناج:اسفناج حاوی موادی است که باعث می شود تا مو رشد بیش تری پیدا کند.دراسفناج ویتامین A  وجود دارد به صورت کلی ویتامین A در بدن به غده های پوست کمک می کند تا روغنی را تولید کنند . تولید همین روغن نیز باعث می شود تا پوست سر مرطوب باشد و درنهایت به سلامت مو کمک خواهد کرد و باعث پرپشت شدن مو خواهدشد.

۴-ماهی های چرب: امگا ۳ از جمله اسیدهای چربی است که برای رشد و تقویت موها بسیار مفید است . ماهی ها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا۳ اند که باعث می شود تا باعث پرپشت شدن مو شود و هم از ریزش مو جلوگیری می کند.

۵-سیب زمینی شیرین :بدن می تواند ترکیبات بتاکاروتن را به ویتامین A  تبدیل کند و همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم ویتامین A باعث می شود تا مو رشد بیش تری پیدا کند.

اگر از کم پشت بودن موهایتان ناراحت هستید می توانید از موادطبیعی که در بالا اشاره شد استفاده کنید . همین راه حل ها نیز باعث می شود تا هم موها رشد بیش تری پیدا کند و هم باعث درخشش بیش تر مو خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *