#


راهکارهایی برای داشتن موهای نرم

موهای نرم
29 نوامبر 2017 ۴ نظر 1273 بازدید

راهکارهایی برای داشتن موهای نرم

راهکارهایی برای داشتن موهای نرم

به طور متوسط در سر انسان، ۱۵۰ هزار تار مو وجود دارد که با هم هماهنگ هستند. اگر یکی از آنها خشک شود، بقیه هم خشک می شوند، اما برخلاف یک باغچهٔ خشکیده، راه حل آن ، اضافه کردن آب نیست. جالب اینکه شاید آب، مسئول خشکی مو باشد، مخصوصاً اگر از آب های نمک دار، کلردار و یا کف آلود استفاده شود.

شنا و مصرف بیش از حد شامپو، دو عامل اصلی در ایجاد موهای خشک و وزوزی است. عوامل دیگر شامل رنگ کردن مو، فرهای دایم، فردهنده های الکتریکی، خشک کردن زیاد از حد با سشوار و قرار گرفتن در معرض خورشید و باد می باشد.

در اینجا روشهای سریع برای نجات موهای خشک آمده است :

با دقت، شامپو بزنید.

توماس گودمن متخصص پوست و استادیار دانشگاه تنسی » میگوید: امروزه مد شده که مردم هر روز موهای خود را با شامپو می شویند. شامپو فقط کثیفی ها را برنمی دارد بلکه روغنهای محافظ مو را نیز با خود می شوید. اگر در اثر مصرف بیش از حد شامپو دچار خشکی مو شده اید، به سرتان ، مقداری استراحت بدهید و تنها با شامپوهای ملایم سر خود را بشویید.

موهای نرم

موهای نرم

از حالت دهنده ها استفاده کنید.

هنگامی که مو خشک می شود لایه های بیرونی آن به نام کورتیکول، از بدنه مرکزی آن به صورت پوسته پوسته جدا می شود. حالت دهنده ها کورتیکول را به بدنه اصلی میچسبانند و حالت لغزندگی در موها ایجاد می کنند که از الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند.

انتهای ساییده شده موها را از بین ببرید.

موهای خشک، اغلب در انتها دچار آسیب دیدگی می شوند، بنابراین هر شش هفته یک بار باید آنها را کوتاه کنید.

بدون گرما، موها را حالت دهید.

گرما همانطور که می تواند باعث به وجود آمدن بیابان شود، میتواند مسئول خشکی بیش از حد مو نیز باشد. دو منبع اصلی حرارت، فردهنده های الکتریکی و حلقه های آهنی هستند.

موها را در برابر عوامل جوی محافظت کنید.

ضربه های شلاق وار باد می تواند باعث سایش موی شما شود. خورشید نیز باعث آسیب به موها می شود. راه حل: چه در روزهای مطبوع تابستان که همراه با وزش نسیم است و چه در روزهای سرد و تند باد زمستان، با کلاه سرتان را بپوشانید.

با سر بدون پوششی شنا نکنید.

کلر یکی از آسیب رسان ترین مواد به موها می باشد؛ بنابراین کلاه پلاستیکی را همیشه جزء لباس شنای خود قرار دهید. برای محافظت بیشتر قبل از گذاشتن کلاه ، به موهای تان روغن زيتون بماليد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *