#


راههایی برای داشتن احساس بهتر در زمان استفراغ

استفراغ
25 نوامبر 2017 بدون نظر 1111 بازدید

راههایی برای داشتن احساس بهتر در زمان استفراغ

راههایی برای داشتن احساس بهتر در زمان استفراغ

استفراغ، دنباله منطقی تهوع می باشد. هدف معده از استفراغ خلاص کردن شما از چیزی است که باعث بیماری شده است . ولی هدف شما کمک به معده و جلوگیری از کم آب شدن بدن است. در ذیل توصیه های متخصصان ما آمده است:

آنتی اسیدها را فراموش کنید.

آنها را فقط زمانی مصرف کنید که استفراغ به علت اسید زیاد معده باشد. مثلاً اگر زخم معده دارید و یا غذایی خوردید که معده تان را تحریک کرده است ؛ این داروها فقط با خنثی کردن زیادی اسید معده می توانند اثر تسکین دهندگی داشته باشند و گرنه آنها را فراموش کنید.

مایعات را جایگزین کنید.

هدف نهایی شخصی که استفراغ زیادی کرده حفظ مایعات بدن و از دست ندادن وزن است . در اثر استفراغ، آب زیادی را از دست داده اید، بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید نوشیدن مایعات به منظور جایگزین کردن آب های از دست رفته است. این نوشیدنی ها باید مایعات صاف و روشن باشد.

استفراغ

استفراغ

مواد تغذیه ای مهم را جایگزین کنید.

استفراغ همچنین باعث از دست رفتن، مواد معدنی می شود. آب خوب است اما بهتر است که مقداری نمک و شکر به هر لیوان آن اضافه کنید.

جرعه جرعه بنوشید.

جرعه جرعه خوردن به معده اجازهٔ تطابق می دهد. هر بار بیشتر از ۳۰ تا ۵۰ سی سی ننوشید؛ دفعات مصرف مایعات را تنظیم کنید.

هر چه مقدار کمتری در هر بار مصرف کنید، دفعات بیشتری می توانید بنوشید، دفعات نوشیدن به عکس العمل معده شما دارد .

به رنگ ادرار توجه کنید.

اگر ادرار شما زرد پر رنگ است، مایعات کافی مصرف نکرده اید. هرچه ادرار بی رنگ تر باشد، نشانهٔ آن است که شما بهتر جلوی کمبود آب بدن را گرفته اید.

به طرف مایعات گرم بروید.

متخصصان ما می گویند که نوشیدنی های سرد مصرف نکنید چرا که به معده حساس شما شوک وارد می کند. نوشیدنی های هم دمای بدن و یا نوشیدنی های گرم بهترین انتخاب می باشند.

استفراغ

استفراغ

گاز نوشابه را خالی کنيد.

حباب های کوچک تنها چیزی است که در هنگام استفراغ ، نیاز ندارید. نوشیدنی های کربنات دار ساکن بگذارید تا گاز آنها خارج شود ، سپس مصرف کنید.

با کربوهیدرات ها  شروع کنید.

دیر یا زود ، استفراغ تمام می شود. متخصصان می گویند: بهترین روش ، شروع غذاهای ساده مانند نان و بیسکویت است.

غذای پروتینی سبک را اضافه کنید.

هنگامی که حال تان بهتر شد، میتوانید از غذاهای پروتئینی سبک نظیر سینه جوجه یا ماهی استفاده کنید. خوراک جوجه با سوپ برنج مناسب است. اما چربی آن را هر چقدر می توانید بگیرید.

استفراغ

استفراغ

بیشتر منتظر نمانید.

اگر استفراغ شما مداوم ، شدید با خونی بود، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر در عر ض ۲ ساعت قادر نبودید غذایی را در معده نگه دارید و هیچ درمانی فایده نداشت ، به پزشک مراجعه کنید. اگر تشنگی تان شدید بود و متوجه شدید که ادرار زیاد ندارید و یا هنگام ایستادن دچار سیاهی رفتن چشم می شوید ، باید به پزشک مراجعه کنید . اگر فکر می کنید که آنفلونزا دارید و با غذای مشکوکی خوردید، می توانید مدت بیشتری صبر کنید.

چربی ها را آخر پشت سر بگذارید.

چربی ها مدت طولانی تری در معده می مانند و در نتیجه به احساس پری و ورم معده اضافه می کنند. بنابراین از مصرف گوشت های چربی دار و سوپ های چرب خودداری کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *