#


رابطه ی شخصیت افراد با گروه خونی / آیا شخصیت ما به گروه خونی ما بستگی دارد؟

24 ژانویه 2018 بدون نظر 1223 بازدید

رابطه ی شخصیت افراد با گروه خونی / آیا شخصیت ما به گروه خونی ما بستگی دارد؟

رابطه ی شخصیت افراد با گروه خونی / آیا شخصیت ما به گروه خونی ما بستگی دارد؟

این سوال ممکن است برای خیلی از ما به وجود آمده باشد که من کیستم؟ پاسخ سریع و ساده ای که به این پرسش داده می شود شامل: سن، قد، وزن، رنگ چشم و مو، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، محل اقامت، شغل و… است که همگی جنبه های بیرونی زندگی ما را در بر می گیرند. البته، در ادامه ممکن است بگوییم برای مثال(گروه خونی من A است).

همه ی این اطلاعات درباره ی پیترم ج، د، ادامو قابل اندازه گیری و مشاهده هستند، البته اغلب مردم اتفاق نظر دارند که نمی توان به راحتی به پرسش (من کیستم؟) پاسخ دهند. انسان ها را نمی توان به سادگی سنجید. وقتی فردی می گوید (می خواهم با شما آشنا شوم) منظور این نیست که او می خواهد فهرستی از اطلاعات آماری و حیاتی شما در اختیار داشته باشد. او می خواهد بداند که شما چطور فردی هستید و چه ویژگی های شخصیتی دارید. آیا درون گرا هستید یا برون گرا؟ بیشتر عاطفی هستید یا منطقی؟ آیا مسائل را آسان می گیرید و یا این که به سرعت عصبی می شوید؟ آیا خودخواه هستید یا بخشنده ؟ ایا به سرعت ناامید می شوید و یا فرد صبوری هستید؟ و امثال این ها، آن بخش غیر ملموس از ویژگی ها که ما آن ها را شخصیت می نامیم باعث می شوند که از من منحصر به فرد من و شما خلق شود و در نتیجه من و شما با هم تفاوت خواهیم داشت.

گروه خونی نشانه ای از فردیت است و مطالعه ی شخصیت بخشی از مطالعه فردیت انسان است. تمایزات گروه خونی موارد شباهت را به ما نیز نشان می دهد. مثلا، در صورتی که من و شما هر دو از گروه خونی A باشیم شباهت های نور و شیمیایی خاصی در واکنش به استرس خواهیم داشت. به مدت صدها سال، جامعه ی پزشکی جسم و ذهن را از هم جدا می کردند و هر دو را به عنوان دو ماهیت جداگانه بررسی می کردند، اما امروزه به خوبی می دانیم که تمایز قائل شدن میان جسم و ذهن در طول تاریخ اشتباه بوده است.

یافته های امروز ما نشان می دهند که ذهن و جسم از لحاظ فیزیولوژیکی به هم مرتبط هستند. این یافته ها جدید نیستند و ریشه در تاریخ کهن دارند. برای نمونه روش درمانی سنتی هندی بر مبنای یک سیستم کهن فکری است که در آن انرژی های زندگی و نیروی کائنات در نظر گرفته می شوند.

در افسانه های هندی پنج عامل اساسی و یا به عبارتی پنج نوع انرژی معرفی شده اند که عبارتند از: فضا، هوا، آتش، آب و زمین. این عناصر با یکدیگر ترکیب می شوند تا نیروهای عمده ی حیات شکل دهند. این نیرو ها بر انسان تاثیر می گذارند و در تعیین نوع بدن فرد، محتوای آن، شخصیت فرد و سلامتی کلی او دخالت می کنند.

در پزشکی یونانی چهار مزاج از یکدیگر تفکیک می شوند که چهار عنصر اصلی بدن را به وجود می آورند. این عناصر عبارتند از: خون، بلغم، صفرا، سودا.

در پزشکی سنتی به غلظت و یا رقیق بودن این مایعات و مخصوصا خون توجه خاصی نشان داده شده است. علم جدید رابطه ی میان گروه خونی، چسبندگی خون، و انواع حالت های اضطراب مزمن را تایید می کند.

در وجود ارتباط میان ذهن و جسم هیچ تردیدی وجود ندارد. افکار، احساسات، رویاها و تمایلات ما در مدارهای شیمیایی پیچیده ی خود را نشان میدهند. و همه میدانیم آن چیزی که در سرتاسر سیستم های بدن ما حضور دائمی دارد گروه خونی ماست. ما در تمامی فعالیت های روزانه به این ارتباطات برخورد می کنیم. مردم همیشه هنگام ملاقات با پزشک در نشان دادن تجربه ی خود هنگام استفاده از برنامه غذایی مربوط به گروه خونی خود اشتیاق نشان می دهند. آنها به پزشک می گویند که چگونه با استفاده از رژیم غذایی مربوط به گروه خونی خود توانسته اند وزن خود را کاهش دهند، سطح کلسترول خون خود را پایین بیاورند و از درد های آزار دهنده ی روماتیسمی خلاص شوند.

علاوه بر این، آنها با اطمینان تاکید می کنند که دیگر اصلا احساس افسردگی نمی کنند. آنها از لحظات وحشتناک افسردگی که ده ها سال آنها را در دام خود کشیده بود صحبت می کنند در حالی که به نظر می رسد آن افسردگی به طرز معجزه آسایی چند صباحی پس از آغاز رژیم غذایی متناسب با گروه خونی بار خود را بسته و برای همیشه آنها را ترک کرده است.

آیا گروه خونی بر رفتارها تاثیر میگذارد؟ آیا گروه خونی می تواند در سلامت ذهنی و بیماری تاثیر بگذارد؟ آیا چیزی با عنوان شخصیت مربوط به گروه خونی وجود دارد؟ این پرسش ها فریبنده هستند زیرا اگر دو فرض اصلی را مد نظر قرار دهیم پاسخ به آنها بله خواهد بود.

فرضیه اول: بدن و ذهن در شکل گیری یک انسان کامل به طور هماهنگی دخالت دارند. کارکردهای جسمی، سیستم ایمنی، سیستم جهاز هاضمه، سیستم گردش خون، غدد درون ریز و تمامی دیگر سیستم ها به طور خودکار عمل می کنند اما در عین حال به ذهن مرتبط می باشند.

فرضیه دوم: گروه خونی در سطح سلولی بر تمام سیستم بدن ما تاثیر می گذارند.

مسائل شخصیتی و ارتباط آن با گروه خونی افراد

فردی از یک رستوران مخصوص افراد مجرد در ژاپن کارتی را برای پزشکی ارسال کرد که به کارت هایی شباهت داشت که در رستوران های افراد مجرد آمریکا توزیع می شود. در داخل جلد، فضایی برای نوشتن نام و شماره تلفن فرد وجود داشت. برخلاف نمونه آمریکایی در نمونه ژاپنی یک فضای خالی برای نوشتن گروه خونی نیز در نظر گرفته شده بود. تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۷۵درصد از مردم ژاپن اعتقاد دارند رابطه مستقیمی میان گروه خونی و شخصیت وجود دارد. در برنامه های تلویزیونی، شخصیت های کارتونی و وب سایت های ژاپنی معمولا به گروه خونی اشاره می شود. در سال ۱۹۹۷چهار شبکه ی تلویزیونی خصوصی از پنج شبکه اصلی ژاپنی برنامه های مرتبط با گروه خونی پخش می کردند. متقاضیان کار معمولا در رزومه ی خود گروه خونی را می نویسند و معمولا در تصمیم گیری استخدامی گروه خونی فرد فاکتور مهمی محسوب می شود. در هیچ جای دیگری در کره خاکی مردم تا این حد با مفهوم گروه خونی درگیر نیستند.

در یک کارتون ژاپنی که توسط نواکو تاکوچی ساخته شده است به طور مداوم در سرتاسر برنامه به گروه خونی شخصیت های کارتونی اشاره می شود. هنگام معرفی کاراکترها خانم تاکوچی به ترتیب نام، تاریخ تولد، نشانه های روی بدن، ماه تولد، گروه خونی، سن و نام مدرسه آنها رابیان می کند. مطمئنا شخصیت کاراکترها بر مبنای کلیشه های گروه خونی خاصی شکل گرفته است. گروه خونی کاراکتری با نام ستسونا A است و او گوشت قرمز را در فهرست چیزهایی قرار می دهد که بیشتر از همه در زندگی از آنها تنفر داشته است. یک نسخه از کارتون را در خانه داریم و ستسونا کاراکتر مورد علاقه دختران من است که هر دو دارای گروه خونی A هستند.

ارتباط دادن شخصیت ها به گروه خونی آنها همچون مباحث ستاره شناسی سرگرمی خوبی است. اما آیا این ارتباط معتبر است؟ هنگامی که در حال تحقیق و بررسی و با این طرز تفکر که آیا گروه خونی بر شخصیت تاثیر دارد یا خیر مواجه شدم. تا اینکه اثر نویسنده ژاپنی ماسايکونومی و جزئیات دقیق ویژگی های شخصیتی که او بر اساس گروه خونی مطرح کرده بود را بررسی کردم. پیش از این بیشتر به نظر می رسید که این مساله در فرهنگ عامه بیشتر رایج است تا مجامع علمی.

 از آنجائی که انسانها تفاوت های زیادی دارند، واقعیت های مربوط به شخصیت انسان همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارند. فرقی نمی کند که روانشناسی مدرن چه نظریه ها و یا امکانات سنجشی را در اختیار ما قرار داده است، هنوز هم شناخت ویژگی های شخصیتی افراد دشوار است.

گروه خونی O شکارچی می شود تا شکارچیان اولیه را نشان دهد. گروه A کشاورز بوده است زیرا انگیزه محرک کشاورزی ظهور این گروه خونی را به رسمیت می شناسد، گروه B، بدوی و چادرنشین بوده است زیرا در خلال پراکندگی جمعیت در محیط های جدید به وجود آمده است. شکل گیری گروه AB که از هزار سال پیش آغاز شده و تنها دو الي پنج درصد از جامعه را تشکیل می دهد معماست و ما هنوز نمی دانیم که چرا این گروه خونی جدید به وجود آمده است.

البته، در اغلب مردم عنوان گروه خونی مانند نشانه های ماه تولد شخصی شده است این بدین معناست که می تواند ویژگی های درونی افراد را شناسایی و تشریح کند. به همین دلیل، در بررسی ارتباط میان گروه خونی و شخصیت نسبتا محتاطانه و با شک قدم برداشتیم. با این حال، مطالعات انجام شده و مدارک فراوانی وجود دارد که تفاوت های نورو شیمیایی گروه های خونی را به عنوان فرصتی برای پاسخ گویی به تفاوت شخصیتی مد نظر قرار می دهد. اگر تمامی مکانیسم کنترل کننده ی رفتار، خلق و مزاج و سلامت ذهنی تحت تاثیر گروه خونی قرار بگیرد منطقی خواهد بود اگر تحلیل و بررسی خود را جهت پاسخ گویی به مسائل مربوط به شخصیت مرتبط با هر گروه خونی گسترده تر کنیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *