#


دویدن در آب و هوای سرد باعث بهبود عملکرد می شود

دویدن
27 جولای 2017 بدون نظر 1515 بازدید

دویدن در آب و هوای سرد باعث بهبود عملکرد می شود

آب و هوای سرد در ماه های زمستان ممکن است جلوگیری کند که بسیاری از مردم از خانه بیرون بیایند و در هوای آزاد بدوند.

با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که افت دما یک دلیل خوب برای دویدن است. در واقع، محققان می گویند، دویدن در هوای سرد کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود بخشید.

بسیاری از مردم می گویند دویدن در فصل زمستان می تواند دشوار باشد. دو دلیل این است که دمای پایین و باد تلخ. با این حال بسیاری از دونده ها ممکن است آن را آسان تر از اجرا در آب و هوای گرم عنوان کنند.

این می تواند به این دلیل است که دمای پایین باعث کاهش استرس در بدن می شود. هنگامی که در آب و هوای سرد می دوید، میزان ضربان قلب و میزان کم آبی بدن شما پایین تر از شرایط گرم است. بدن در روزهای سرد نیاز به آب کمتری نسبت به آب و هوای گرم دارد.

این اطلاعات از دانشمندان ورزشی در دانشگاه سنت ماری در لندن می آید. جان برور استاد علوم کاربردی ورزشی در سنت مری است.

برای این مطالعه، او و دیگر محققان یک گروه از مردم را به یک اتاق آنها به نام “اتاق های زیست محیطی.” قرار دادند.سپس محققان آب و هوای تابستان و زمستان شرایط در اتاقرا بازسازی کردند. از آزمودنی ها بر آمد که در هر دو شرایط، ۱۰،۰۰۰ متر را اجرا کنند. Brewer می گوید او و تیمش اندازه گیری های بیولوژیکی دونده را ثبت کرده اند.

“ما یک گروه از افراد به اتاق های زیست محیطی داخل کردم، ما شرایط به تکرار تابستان و زمستان در هر دونده در حالی که آنها را تغییر داده اید و ما آنها را کردم اجرای ۱۰K تحت هر دو از آن شرایط و اندازه گیری های مختلف گرفته شده ۱۰K را تکمیل کرده اند.

Brewer می گوید هر دونده گرما تولید می کند. او توضیح می دهد که یکی از راه هایی که ما گرما را از دست می دهیم، عرق کردن است. بدن از طریق قطرات عرق گرما از دست می رود. او می گوید بدن نیز با انتقال خون به سطح پوست گرما از دست می رود.

“این گرما در بدن ایجاد می شود و می تواند واقعا مضر باشد، مگر اینکه شما بتوانید این گرما را از دست بدهید. یکی از مکانیسم هایی که ما گرما را از دست می دهیم، از طریق عرق کردن است، هم چنین با انتقال خون به سطح پوست، جایی که آن را می تواند گرما را به محیط خارجی برساند. در حال حاضر، فشار بیشتری روی قلب قرار می گیرد، به خصوص در شرایط داغ، زیرا گرما زمانی که محیط خارجی نیز گرم است بسیار سخت برای از دست دادن است.

و این افزایش فشار، قابل توجه است. دویدن در دماهای بالاتر باعث افزایش ضربان قلب می شود.

به عنوان مثال، ما دریافتیم که نرخ ضربان قلب در شرایط گرمتر حدود ۶ درصد بالاتر است. ما متوجه شدیم که دونده ها در حدود ۳۰، ۳۸ درصد بیشتر در شرایط داغتر گرما از دست می دهند و آن ها حدود ۳۰ درصد آسان تر می توانند- آزمون تنظیمات حرارتی آنها، احساس آنها (و) درک آنها از گرما – زمانی که در شرایط سرد قرار داشتند، گرما از دست دهند. ”

بدن لازم نیست به زیاد کار کند تا خون را به سطح پوست منتقل کند. Brewer می گوید که بدان معنی است که در دماهای سردتر نیاز به انرژی کمتری دارید. او اضافه می کند که دونده های جدی می توانند با استفاده از انتخاب در زمستان، ثانیه های ارزشمند خود را با بهترین زمان های شخصی خود کاهش دهند.

“اگر به ورزش های سطح بالا نگاه کنید، اگر به (مو فراه) نگاهی بیندازید که ۱۰ هزار ثانیه می دود و مسابقات قهرمانی جهان و المپیک را به دست آورده است، تفاوت بین موفقیت و شکست یک ثانیه است و مطمئنا دقیقه نیست. ما می توانیم بسیار مطمئن باشیم که مطمئنا شرایط خنک کننده شما قطعا می تواند یک درصد مناسب از وقت خود را از بهترین حالت شخصی خود برداشت. ”

توجه داشته باشید مهم ترین چیز برای افرادی که در شرایط سرد قرار دارند لباس پوشیدن مناسب است. در هنگام ورزش در دماهای پایین، خشک نگه داشتن خود تا حد امکان بسیار مهم است. دستکش ها ضد آب را به جای دستکش عادی بپوشید. پوشیدن کفش هایی که از سقوط شما جلوگیری می کند. به خصوص،پوشیدن لباس بیش از یک لایه برای گرم نگه داشتن خود.

بنابراین، اگر شما یک دونده هستید، اجازه ندهید که آب و هوای زمستانی شما را در داخل خانه نگه دارد. به سادگی برای دمای پایین آماده شوید و شروع به کار کنید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *