#


دندان قروچه؛ راهکاهایی برای توقف به هم فشردن دندانها

دندان قروچه
22 نوامبر 2017 يك نظر 1283 بازدید

دندان قروچه؛ راهکاهایی برای توقف به هم فشردن دندانها

دندان قروچه؛ راهکاهایی برای توقف به هم فشردن دندانها

افراد دچار دندان قروچه، دندانهای بالا را روی دندانهای پایین قرار داده ، برهم می فشارند و بارها و بارها می سایند.

آنها این کار را به صورت ارادی انجام نمی دهند، بلکه معمولا زیر استرس قرار گفته اند. بعضی ها می گویند: دندان قروچه ای که در واکنش به استرس و یا عصبانیت به وجود میآید، یک خصوصیت سرشتی است .

اگرچه ممکن است دندان قروچه در اثر استرس باشد، اما عوامل دیگری ، نیز در آن نقش دارند. اگر این مشکلی درمان نشود منجر به فرسایش شدید دندان ها ، سردرد ، گردن درد، کمردرد و مجموعهٔ علایمی می شود که به نام سندرم اهی فک شناخته شده است. گاهی اوقات، دندان قروچهٔ شبانه ، باعث به هم خوردن یک ازدواج می شود. اما قبل از اینکه برای طلاق با وکیل صحبت کنید و یا در هنگام خواب ، جوراب در دهان بگذارید ، درمانهای زیر را امتحان کنید:

روزها، دهان را در وضعیت استراحت قرار دهید .

یکی از استادان دانشگاه میگوید: دندانهای شما فقط هنگام جویدن یا قورت دادن غذا باید با هم تماس داشته باشند. اگر تمرین کنید که دندان را جدا از هم نگه دارید، میزان تمایل به دندان قروچه و ساییدن دندان ها کاهش می یابد. نشانه هایی را که در محلهای مخصوص در خانه یا اداره بگذارید تا هیچ گاه ، موضوع را فراموش نکنید. وی توصیه می کند: جملهٔ «لبها در تماس با هم ، دندانها جدا از هم » را به عنوان یادآوری تکرار کنید.

دندان قروچه

دندان قروچه

یک سیب را گاز بزنید.

هارولد پری می گوید: اگر در شب دندان قروچه دارید، با گاز زدن یک سیب و یا مقداری گل کلم خام و یا هویج خام قبل از به بستر رفتن ، فکتان را خسته کنید. این درمان مخصوصاً برای بچه ها که دندان قروچه شبانه در آنها شایع است ، مفید می باشد.

فک های تان را گرم کنید.

دکتر گولجان میگوید: یک حوله را باز کنید، آب داغ روی آن بریزید و آن را بچلاتید و اطراف صورتتان قرار دهید. از گرما به هر مقدار و زمانی که می توانید استفاده کنید. این کار بخش آرام شدن عضلاتی می شود که با دندان قروچه در ارتباطند و باعث سردرد می شوند.

برای دندان قروچاه شبانه از محافظ دهان استفاده کنید.

در مغازههای لوازم ورزشی ، محافظهای دهانی وجود دارد که شما ان را در اب داغ قرار می دهید و در دهان تان می گذارید و برای قرار گرفتن بهتر دندانها روی هم ازان استفاده می کنید.

مهمتر از همهٔ روشهای بالا؛ آرامش خود را حفظ کنید.

هر چهار متخصص ما موافقند که دندان قروچه اکثراً با استرس در ارتباط است : بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید حفظ آرامش است. برای این کار شما باید :

راه حل ۷*۷ دکتر گولجان

در اوکلاهما، بیماران دکتر گولجان ، تمرینات ۷: ۷ او را در خانه انجام می دادند؛ وی می گوید: دندان قروچه اغلب پاسخ برنامه ریزی شده به استرس است. ما در هنگام عصبانیت، دندانها را بر هم فشار می دهیم و می ساییم ، زیرا این یک عادت ذاتی است. چگونه میتوانیم این عادت را ترک کنیم S اول : مشکل را بشناسید. ( دندان قروچه و به هم ساییدن دندانها برای من مضر میباشد )

دوم: مشخص کنید که چرا این عادت ، بد است. ( زیرا باعث درد و ناراحتی برای من می شود )

سوم: مشخص کنید تغییر عادت چگونه خواهد بود. (من دیگر دندانها را به هم نمی سایم و دندان قروچه نمی کنم).

در آخر: توضیح دهید که این عمل جدید، مفید خواهد بود. ( باعث از بین رفتن درد و شادی در من می شود ).

دندان قروچه

دندان قروچه

دکتر گولجان می گوید: مهم این است که الفاظ، کلمات و احساساتتان را برای توضیح عادت تان به کار برید. جمله ها را روی کاغذ بنویسید. کاغذ را با خود داشته باشید تا جمله ها ملکه ذهنتان شود و آنها را هفت، هشت بار در روز تکرار کنید؛ این کار بسیار ساده می باشد.

 آیا این کاز، باعث توقف دندان قروچه می شود؟ دکتر گولجان پاسخ میدهد: من حقیقتاً درجاتی از بهبودی را ضمانت می کنم و در خیلی از موارد، درصد موفقیت بالا می باشد.

* مصرف کافئین و کربوهیدرات خالص شده مثل شیرینیجات و شکلات را کاهش دهید. این کار باعث بهبود تغذیه شما می شود .

* حمام آب گرم بگیرید.

* کارها را آسان بگیرید.

* چند تکنیک آرامش بخش عمومی نظیر ریلکسیشن ( RELAXATION) پیشرفته و ژرف اندیشی را یاد بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *