#


درمان مشکلات قاعدگی زنان با زعفران

خواص دارویی زعفران
19 ژوئن 2017 بدون نظر 2225 بازدید

درمان مشکلات قاعدگی زنان با زعفران

درمان مشکلات قاعدگی زنان با زعفران

زعفران پیاز دارد. نخست ساقه آن بیرون می آید و گل می دهد و بعد برگهای آن پیدا می شود. گل های زعفران در اخر تابستان یا اوایل پاییز باز می شود. زعفران دارای یک روغن مایع فرار و رنگین است و علامت زعفران خوب این است که تارهای پیچیده آن یکرنگ و نارنجی تند باشد.

ازهشت هزار گل زعفران فقط پانصد گرم زعفران به دست می آید. گل زعفران وقتی خشک شد، سه چهارم وزن خود را از دست میدهد. زعفران دارای خواص نیروبخش و قاعده آور است. چون نور و روشنایی در زعفران اثرکرده همه خواص آن را از بین می برد، باید آن را از نور و روشنایی حفظ کرده در ظرفهای مخصوص و دربسته نگهداری کرد.

دمکرده زعفران ده گرم در یک لیتر آب که هر روز دو تا سه فنجان از آن را بنوشند،  آثار مهمی در معالجه اختلالات قاعده گی دارد. قاعده را تحریک کرده،  درد کمر را که توام با اختلال است آرام می کند. این دمکرده آب دهان و مدفوع را به رنگ گل زرد در می آورد که از آن نباید نگران شد.

زعفران ضد تشنج است و بسیاری از متخصصین معالجه این امراض، دمکرده زعفران را در مورد دردهای معده ،سرفه های تشنجی ، هیستری تجویز می کنند. مصرف آن به مقدار زیاد، خروج ادرار و تعریق پوست را زیاد میکند ، ولی در عین حال ناراحتی و قولنج هم تولید میکند، حتی در زنان حامله باعث سقط جنین می شود. باید توجه کرد حتی بوییدن گرد نرم زعفران باعث سردردهای شدید وسرگیجه و رعشه می شود.

زعفران در طبیعت گرم و خشک می باشد و خواص آن نشاط آور، مقوی حواس و منضج یعنی لزج ومفتح (بازکننده) جهت عفونت خلط بلغمی و مدر با قوهٔ قابضه و محرک باه، مقوی جوهر روح حیوانی و جگر و روده و دستگاه تنفس و مورث نشاط و پاک کننده کلیه و مثانه و بشره و خواب آورو جهت سده کبد و سپرز و رساننده قوی ادویه به اعضاء بدن ویک مثقال دمکرده آن در یک لیتر آب جهت عسر ولادت مجرب و هر روز سه فنجان بیاشامند.

جهت ازاله سپرز یعنی زائل کردن سپرز، رفع خمار با ادویه مناسب جهت درد رحم و مقعد و با عسل جهت ریزاندن سنگ و ضمادش جهت منع سیلان رطوبات به چشم و تسکین باد سرخ و ورم گوش و درد سربارد و رفع بی خوابی و حمول آن . جهت ریزش خون و مالیدن زعفران بافرفیون  جهت نقرس، مفاصل، یک قدری از بینی بالا کشند.

جهت بی خوابی و سردرد شدید نافع است «لیکن اشتها را ضعیف می کند و غشی و مداومت آن که در حواس و مضر اعصاب می باشد» مصلحش سکنجبین یا انیسون یعنی بادیان رومی است. هر درهم ۱۸ نخود است. سه درهم زعفران کشنده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *