#


دردهای شکمی که نباید آن ها را نادیده گرفت

29 ژانویه 2018 بدون نظر 1291 بازدید

دردهای شکمی که نباید آن ها را نادیده گرفت

دردهای شکمی که نباید آن ها را نادیده گرفت

درد اتفاقی یا شدید در قسمت شکم، به خصوص اگر با گذشت زمان شرایط بد ‌تری به خود بگیرد، می تواند علامت آپاندیسیت یا مشکلات کیسه صفرا باشد.

به گزارش ازمن بپرس، درد شکم می تواند به واسطه دلایلی بی ضرر صورت گرفته و یا علامت هایی از وجود مشکلاتی جدی و نگران کننده باشد. اکثر ما گاهی اوقات شکم درد را تجربه می کنیم. در مواقعی که اغلب نشانه ای زودگذر است که می توان آن را نادیده گرفت، بعضی اوقات احساس درد در قسمت شکم می تواند به مساله ای جدی اشاره داشته باشد.

طبق گزارش “تودی”، ولی چگونه متوجه شویم که درد شکم شرایطی زودگذر شبیه یک ناراحتی معده معمولی یا تولید بیش از اندازه گاز می باشد و یا به شرایطی حاد تر اشاره دارد؟

به نقل از صاحب نظران، سرنخ ها در خصوص درد – چه مدتی ادامه داشته است، شدت آن چه مقدار است، و در کجا شکل گرفته است – و این که علامتی خاص با آن همراه است یا نه، وجود دارند.

در ادامه با هفت علامت که می بایست به آن ها توجه زیادی داشته باشید بیشتر آشنا خواهیم شد.

دردی که به صورت ناگهانی یا با شدت زیاد صورت می گیرد

درد ناگهانی یا شدید در قسمت شکم، به خصوص اگر با گذشت زمان شرایط حاد ‌تری به خود بگیرد، می تواند علائمی از آپاندیسیت یا مشکلات کیسه صفرا باشد.

دردی که با حالت تهوع و استفراغ همراه می باشد

این علامت، به خصوص اگر خون هم در استفراغ وجود داشته باشد، می تواند یک هشدار جدی در نظر گرفته شود. این می تواند علائمی از خونریزی حاصل از یک اولسر یا التهاب مری و یا انسداد کامل یا نسبی روده کوچک باشد. اگر این علامت با علامت های ابتلا به آنفلوانزا، مانند گلو درد، ارتباط داشته باشد، زیاد جای نگرانی نیست.

دردی که زمان اجابت مزاج تشدید می شود

این درد می تواند نشان دهنده علامتی از کولیت، پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) و یا سرطان لوزالمعده باشد.

دردی که باعث بیدار شدن شما از خواب می شود

زمانی که می خوابیم، روده مان هم به خواب می رود. همچنین مغز ما معمولا تعداد زیادی از سیگنال های درد را در زمان خواب خاموش می کند. در نهایت، چنانچه میزان درد به قدری شدید باشد که شما را از خواب بیدار کند، با وضعیت نگران کننده ای روبه رو خواهیم بود. به طور مثال، درد زیاد و اتفاقی که باعث می شود شما را در نیمه شب از خواب بیدار کند ممکن است نشان دهنده التهاب کیسه صفرا و یا حرکت یک سنگ کیسه صفرا باشد.

درد که همراه با تب باشد

این درد ممکن است که علامتی از آپاندیسیت یا دیورتیکولیت باشد.

دردی که در زمان خوردن غذا بیشتر می شود

این درد ممکن است که نشانه ای از وجود یک اولسر باشد. کولیت و بیماری کرون می توانند بعد از این که یک ساعت از غذا خوردن گذشت شرایط وخیم ترین را به خود بگیرند.

دردی که همراه با گرفتگی و انقباض عضلانی می باشد

این درد احتمال دارد که علامتی از کولیت، یک انسداد و یا سنگ کلیه باشد. درد پایدار در زمان طولانی می تواند نشانه ای از سرطان و یا پانکراتیت باشد.

قسمتی که درد ایجاد می شود می تواند اطلاعات بیشتری در مورد این که کدام قسمت بدن درگیر شده است، را ارائه دهد. درد در بیماری های لوزالمعده، اکثراً از قسمت جلو به سمت عقب حرکت می کند. درد در بخش بالای شکم احتمال دارد که به خاطر یک اولسر به وجود بیاید. درد ایجاد شده در بخش پایینی شکم می تواند نشانه ای از کولیت و یا یک انسداد باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *