#


داشتن ذهنی سرگردان برابر است با خلاقیت و هوش بالا

ذهن سرگردان
16 نوامبر 2017 بدون نظر 1437 بازدید

داشتن ذهنی سرگردان برابر است با خلاقیت و هوش بالا

داشتن ذهنی سرگردان برابر است با خلاقیت و هوش بالا

به گزارش از من بپرس، بر اساس مطالعاتی که در دانشکده فنی جورجیای آمریکا انجام شده است نشان می دهد، اگر در زمان انجام کاری ذهن تان سرگردان باشد اساسا بد نیست و احتمال دارد نشانه هایی از هوش بالا و خلاق بودن را داشته باشد.

با اینکه احتمال دارد پرش ذهن به طور مستقیم تاثیر منفی  بر روی انجام کارهای دستی داشته باشد، ولی فایده هایی که دارد در زمان طولانی می باشد، مانند تقویت کردن مهارت برنامه ریزی برای آینده و قابلیت حل مسئله.

یکی از پژوهشگران این تحقیق، کریستین گدوین گفته است که بعضی از بررسی های تازه، نشان دهنده  آن است که سرگردانی ذهنی بر خلاقیت اثرات مثبتی می گذارد. نتیجه هایی که از بررسی های ما ایجاد شده است نشان می دهد که بین پرش ذهن و خلاقیت ، هوش و عملکرد رابطه ی مثبت معناداری وجود دارد.

یکی دیگر از محققان این مطالعه و استاد دانشگاه، اریک شوماخر می گوید: احتمال دارد که برخی افراد به خاطر ذهن سرگردانی که دارند، ظرفیت مغزی شان بالا بوده و توانایی این را نداشته باشند که جلوی سرگردانی ذهن شان را بگیرند.

ذهن سرگردان

ذهن سرگردان

در این تحقیق با استفاده از ام آر آی عملکرد مغز صد نفر را آزمایش کرده ایم. زمانیکه اسکن مغز انجام می شد، فرد شرکت کننده تمرکزش را برای پنج دقیقه بر یک نقطه ثابت می کرد. پس از این داده ها را با میزان خلاقیت و نتایج پرسشنامه ای که در مورد میزان سردرگمی روزانه شرکت کنندگان بود ، مقایسه می شد.

با انجام این بررسی ها پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که افرادی که دارای سرگردانی ذهنی بیشتری هستند بسیار خلاق می باشند و سیستم مغزی کارآمدتری را از آن افراد در دستگاه ام آر آی به ثبت رسانده اند.

آقای اریک شوماخر مثالی را در مورد یافته های پژوهشگران زد و می گوید: نتیجه هایی که از این تحقیق به دست آمده است، من را یاد پروفسوری می اندازد که دارای نبوغ زیادی بود ولی در دنیای خودش غرق می باشد و در برخی مواقع نسبت به محیط پیرامونش بی توجه می باشد. یا مثلا دانش آموزی که نسبت به سایر همکلاسی هایش معمولا جلو می باشد و در صورتی که احتمال دراد همکلاسی هایش مسئله ای را در مدت پنج دقیقه بیاموزند ولی این افراد کارشان را در مدت یک دقیقه تمام می کنندو ذهن شان پرش را آغاز می کند.

ولی بررسی های دیگری که بین کارکرد دانش آموزان و سرگردانی ذهنی انجام شده است نشان می دهد که دانش آموزانی که پرش ذهنی دارند در آزمون ورود به دانشگاه اس ی تی نمی توانند به موفقیت برسند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *