#


داروهای گیاهی و تاثیر آن بر کاهش علائم یائسگی

علائم یائسگی
11 می 2017 بدون نظر 1335 بازدید

داروهای گیاهی و تاثیر آن بر کاهش علائم یائسگی

داروهای گیاهی و تاثیر آن بر کاهش علائم یائسگی

از نشانه های آغاز یائسگی در بانوان مسن میتوان به تغییر خلق و خو، پرخاشگری، رشد موهای زائد، تجمع چربی، افسردگی، خونریزی شدید،و… اشاره کرد که اگر در دوران قاعگیتان با مشکلات زیادی روبرو بوده باشید در دوران یائسگی هم با عوارض شدیدتری روبرو میشوید. از روش هایی که میتوان  از شدت این عوارض کاست داروهای گیاهی میباشد.

تهیه خورش با گیاهانی نظیرکدو، بامیه، کنگر، و کرفس ویا حتی مصرف آنها به طریق دیگرتاثیر زیادی درکاهش گر گرفتگی دارد. برای کاهش تعریق میتوانید از میوه های قرمز رنگ مانند آلبالو، گیلاس، شاه توت و… استفاده کنید. و مصرف دم کرده گیاهانی چون برگ چنار، کاسنی، برگ درخت انگور و گیاهان دیگری از خانواده زالزالک هم تاثیر فراوانی دارد.

دمنوش نسترن نیزعلاوه بر اینکه  فواید فراوانی در کاهش  عوارض یائسگی دارد از بروز واریس نیز جلوگیری میکند. این میوه را نباید به صورت پودر شده مصرف کرد زیرا پرزهای درون آن موجب بروز حساسیت میشود.

تجمع چربی در دور شکم

یکی از مشکلاتی که در این دوران ممکن است دچارش شوید تجمع چربی دور شکم است که با اصلاح رژیم غذایی و انجام بعضی فعالیتهای ورزشی به طور منظم میتوان از شدت آن کاست. و همچنین استاده از تخم کرفس، گیاه خرگوشک، و آلوئه ورا نیز در کاهش تجمع چربی در ای ناحیه ها کمک شایانی میکند.

جوی دو سر هم به خاطر اینکه سبوس فراوانی دارد باعث کاهش جذب چربی در روده میشود و اگر طولانی مدت از آن استفاده شود به کاهش وزن کمک میکند. از پودرآن هم میتوانید در غذا یا سالاد استفاده کنید.

از گیاه شنبلیله نیز میتوان برای تنظیم سوخت و ساز بدن استفاده کرد و افرادی که سوخت و ساز بدنشان کم است میتوانند از این گیاه بهره ببرند. همچنین مصرف عرق شنبلیله نیز پیش از وعده غذایی ناهار و شام مفید میباشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *