#


خوشحالی بیماران دیابتی با خبر جدیدی که منتشر شد

9 می 2018 بدون نظر 1773 بازدید

خوشحالی بیماران دیابتی با خبر جدیدی که منتشر شد

خبری که بیماران دیابتی را خوشحال خواهد کرد

مهری مهراد، رئیس انجمن نورویورولوژی ایران از شیوه تازه ای برای کم شدن مشکلات اورولوژی در افراد دیابتی خبر داد و بیان کرد: این شیوه افقی تازه بوده و امید به زندگی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش می دهد.

به گزارش ازمن بپرس، رئیس انجمن نورویورولوژی در رابطه با شیوه جدید درمان عوارض دیابت گفته است: دیابت نوعی بیماری می باشد که بر روی سیستم عصبی، عروقی و غدد درون ریز اثرگذار می باشد.

مهراد در ادامه افزود: فرد دیابتی فقط قند خونش بالا نمی باشد بلکه عصب ها و عروق محیطی آن ها هم تحت تأثیر دیابت قرار می‌ گیرد بنابراین شخص مبتلا به نوروپاتی می گردد که این موضوع یک مشکل رایج در بیماران دیابتی به حساب می آید.

وی با توجه به اینکه افراد مبتلا به نوروپاتی، عصب اندام انتهایی آن ها با مشکل مواجه شده بنابراین حس کمتری در این قسمت از بدن دارند.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران بیان کرد: دیابت باعث افزایش عوارض اورولوژی، مشکلات چشمی و فشارخون بالا می شود که رایج ‌ترین مشکلات اورولوژیک: نارسایی کلیه، مشکلات جنسی، عفونت ‌های ادراری و بی اختیاری ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار می باشد.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به دیابت باید دفع پروتئین ۲۴ساعته شان را از طریق پزشک نفرولوژی چک کنند تا از نارسایی کلیه و شدت یافتن این بیماری در آن ها جلوگیری گردد.

مهراد در خصوص مشکلات جنسی افراد مبتلا به دیابت بیان کرد: این اشخاص روش نرمال جنسی ندارند و توانایی جنسی این بیماران بسیار کم می شود به گونه ای که یک جوان ۳۵ساله دچار دیابت که زندگی مشترکی را آغاز کرده است احتمال دارد به خاطر بیماری ‌اش شرایط جنسی مناسبی برای اغاز زندگی نداشته باشد که داروها هم نمی ‌توانند خیلی در برطرف کردن مشکل آن تاثیرگذار باشد زیرا مشکل شخص عروقی بوده و مربوط به عصب محیطی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در این اواخر راه جدیدی برای کمک به این افراد به وجود آمده است، ادامه داد: می ‌توان با کمک شیوه P–shot که نوعی روند prp می باشد، خون شخص را با سرنگ گرفته و هورمون‌ های رشد به آن افزوده و پس از آن به خود شخص تزریق نماییم تا سلول‌ های قسمت جنسی مجددا بتوانند عروق آن سلول سازی نمایند.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران به مشکل بی اختیاری ادرار و عفونت ادراری در افراد مبتلا به دیابت اشاره کرد و افزود: شخص مبتلا به دیابت دارای مثانه نرمالی نمی باشد و می ‌توان گفت متأسفانه مثانه آن ها فلج می باشد به همین دلیل زمانی که مثانه بیمار پر گردد تخلیه کامل ادرار صورت نمی ‌گیرد و این موضوع عفونت ادراری و بی اختیاری‌ های ادراری را برای شخص به همراه دارد زیرا شخص دچار نوروپاتی مثانه می باشد و توانایی تخلیه کامل آن را ندارد.

مهراد خاطرنشان کرد: درمان جدید مشکلات جنسی مربوط به دیابت برای نخستین بار از مرکز دیابت تهران شروع شد و می‌ توان گفت این شیوه افقی جدید و امید را در زندگی افراد مبتلا به دیابت باز خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *