#


خوراکی هایی برای رفع کم خونی

کم خونی
14 اکتبر 2017 بدون نظر 1401 بازدید

خوراکی هایی برای رفع کم خونی

خوراکی هایی برای رفع کم خونی

به گزارش ازمن بپرس– در فصل پاییز و زمستان استفاده از دمنوش ها بسیار مفید است و از مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها جلوگیری می کند.

زمانی که مقدار هموگلوبین در خون پایین تر از حد استاندارد می آید آنمی و یا کم خونی به وجود می آید. هموگلوبین مخلوطی از پروتئین ها است که حمل اکسیژن به بافت بدن را بر عهده دارد. طبق برخی از تحقیقات به عمل آمده تقریباً ۲۵درصد افراد جهان دچار کم خونی هستند که نصف آن ها از کمبود آهن رنج می برند. افرادی که در معرض کم خونی هستند کودکان، بانوان و زنان باردار می باشند. اگر از برخی از گیاهان و مواد غذایی خون ساز استفاده کنید نقش مهمی در کاهش کم خونی دارد. ما قصد داریم که در این مطلب ترکیباتی را به شما معرفی کنیم که اگر از آن ها استفاده کنید باعث می شود که به کم خونی مبتلا نشوید.

خواص گزنه

گزنه حاوی مواد معدنی و ویتامین های گوناگونی مثل آهن می باشد. خواصی که این گیاه دارد گوارشی و دیورتیک (ادرار آور) است و برای کبد فایده ی زیادی دارد. شما می توانید از این گیاه برای از بین بردن کمبودهای غذایی، پاکسازی و سم زدایی بدن به کار ببرید.

خواص لیمو ترش

شما می توانید از لیمو ترش برای پاکسازی، سم زدایی و افزایش جذب مواد غذایی مورد نیاز بدن استفاده کنید. لیمو ترش یکی از منابع غنی ویتامین Cاست. این ویتامین باعث می شود که آهن موجود در مواد غذایی بیشتر جذب بدن شود.

کم خونی

کم خونی

موادی که برای تهیه دمنوش گزنه و لیمو ترش نیاز دارید عبارتند از:
گزنه سبز خشک شده، پنج گرم
آب لیمو ترش، یک عدد
آب، یک لیتر

طرز تهیه دمنوش گزنه و لیمو ترش

شما برای اینکه بتوانید دمنوش گزنه و لیمو ترش را تهیه کنید باید یک لیتر آب را به جوش بیاورید. بعد از جوشاندن آب زیر شعله را خاموش کنید و گزنه ها را به آن بیفزایید. در ظرف را ببندید و بگذارید تا ۵دقیقه دم بکشد.
پس از این مدت محلول را صاف و یک عدد آب لیموی تازه را داخل آن بریزید. شما می توانید این دمنوش را با مقداری عسل استفاده کنید.

مصرف این نوشیدنی را باید در طول روز و خارج از وعده غذایی مصرف کنید. این محلول را باید به مدت ۱۵ روز استفاده کنید. بعد از گذشت ۲هفته این محلول را کمتر مصرف کنید و فقط روزی یک استکان از محلول بنوشید.

کم خونی

کم خونی

طرز تهیه دمنوش افسنتین

داخل یک لیتر آب پنج تا شش گرم برگ گیاه افسنتین را بریزید و بگذارید تا چند دقیقه بجوشد. پس از آن این محلول را صاف و همراه عسل میل کنید. شما باید این محلول را به میزان یک فنجان قبل از ناهار و شام استفاده کنید.

کنجد معجزه ای برای درمان کم خونی

درون مقداری آب دو قاشق غذاخوری کنجد سیاه بریزید و بگذارید به مدت دو تا سه ساعت درون آن خیس بخورد. پس از آن کنجد ها را آسیاب و با یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. به شما توصیه می کنیم که این معجون را دو بار در روز مصرف کنید.

کم خونی

کم خونی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *