#


گل گاوزبان و خواص آن را بیشتر بشناسیم

گل گاوزبان
29 اکتبر 2018 بدون نظر 1765 بازدید

گل گاوزبان و خواص آن را بیشتر بشناسیم

گل گاوزبان چه خواصی می تواند برای بدن شما داشته باشد؟

همه ما شنیده های مختلفی در ارتباط با خواص گل گاوزبان شنیده و از آنها اطلاعاتی محدود داریم، در این مقاله با توجه به تحقیقات به عمل آمده به برخی از خواص گل گاوزبان اشاره دقیق تر خواهیم کرد.

این گیاه اغلب در دامنه ی کوه ها به شکل طبیعی رشد می کند، امروزه گل گاوزبان به شکل انبوه در مراکز صنعتی تولید و راهی بازار می شود.

لازم به ذکر می باشد بخش های قابل استفاده گل گاوزبان برگ و گل های آن بوده که شما می توانید با استفاده از دمنوش این گیاه از خواص گوناگون آن استفاده کنید.

۱- خاصیت آرام بخشی

خواص گل گاوزبان

می توان به افرادی که برای جلوگیری از استرس و احساس آرامش در خود از مواد و داروهای شیمیایی استفاده می کنند، گل گاوزبان را پیشنهاد کرد.

این گیاه به دلیل دارا بودن مواد مختلف موجب آرامش در شخص و کاهش تپش قلب آن می شود. از دیگر خواص این گیاه می توان به ضد صرع، خاصیت خواب آوری، بهبود عملکرد قلب و… اشاره کرد.

۲- تصویه کنندگی خون

خواص گل گاوزبان

از دیگر خواصی که می توان به آن اشاره کرد تصویه کنندگی خون است شما با مصرف ۳ فنجان در طول هفته از این خواص بهرمند شوید.

۳- سرطان

خواص گل گاوزبان

گل گاوزبان به دلیل دارا بودن منیزیم خاصیت ضد سرطانی دارد. این گیاه می تواند باعث کاهش تب در بدن شما شود و در هنگام مبتلا شدن به بیماری های همچون سرخک، آبله و… نیز استفاده کرد.

۴- جلوگیری از سفید شدن مو

خواص گل گاوزبان

از دیگر خواص گل گاوزبان می توان به جلوگیری از سفید شدن موهای سر شما اشاره کرد، این گیاه به دلیل مقادیر فراوان منگنز باعث تقویت رنگ دانه های مو شده و از سفیدی مو های شما جلوگیری می کند.

از دیگر خواص منگنز می توان به جلوگیری از پوکی استخوان، سلامت غده تیروئید، سطح قند خون و … اشاره کرد.

۵- درمان التهابات پوستی

خواص گل گاوزبان

می توان گفت افراد زیادی از این معضل رنج می برند و برای رفع آن به پزشکان متخصص مراجعه می کنند. شما با استفاده از روغن این گیاه می توانید تا حدود زیادی از این معضل رهایی یافته و یا حتی آن را درمان کنید.

۶- شوره سر

خواص گل گاوزبان

در گذر زمان افراد زیادی درصدد رفع این معضل برخواسته و به راهکارهایی نیز دست یافته اند. یکی دیگر از خواص گل گاوزبان که می توان به آن اشاره کرد رفع شوره سر می باشد. شما می توانید با استفاده از روغن این گیاه به رفع این معضل بپردازید.

۷- تنظیم هورمون های بدن

گل گاوزبان

گل گاوزبان به دلیل دارا بودن اسید گاما لینولنیک می تواند کمک شایانی به تنظیم و تعادل هورمونی بدن شما کند. اختلالات هورمونی می تواند معضلات شدیدی برای بدن شما ایجاد کند.

لازم به ذکر می باشد گل گاوزبان به دلیل دارا بودن آلکوالویید برای کودکان و زنان باردار مناسب نمی باشد و بهتر است این افراد از گل گاوزبان استفاده چندانی نداشته باشند.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *