#


خواص چای کوهی و کمکی که به افسردگی می کند

8 ژانویه 2018 ۲ نظر 3525 بازدید

خواص چای کوهی و کمکی که به افسردگی می کند

خواص چای کوهی و کمکی که به افسردگی می کند

کسانی که دچار افسردگی و بی خوابی هستند باید از این چای برای برطرف کردن این مشکلات در سه روز پی در پی استفاده کنند. این چای، گیاهی از تیره کلازیاسه می باشد که در آمریکا و اروپا به مقدار زیادی رشد می کند. این چای به طور معمول به صورت خودرو در بین مزرعه های گندم و ذرت می روید و می توان آن ها را در این مزارع پیدا کرد. در ادامه برخی از خاصیت های این گیاه را بیان می کنیم.

طبع چای کوهی

بر اساس نظر طب قدیم ایران این چای دارای طبع گرم و خشک می باشد. به همین دلیل برای بهبودی برخی از بیماری هایی که ناشی از طبع سرد و رطوبت زیاد است بسیار مفید می باشد. برگ های چای کوهی دارای ماده ی قرمز رنگی به نام هایپریسین می باشد که می توانید برای بهبودی زخم ها و سوختگی ها از آن استفاده کنید.

خواص چای کوهی

چای کوهی باعث می شود که اشتها بیشتر شود. همچنین می تواند سرماخودگی را بهبود ببخشد و آن را درمان کند. علاوه بر این چای کوهی خلط آور می باشد و می تواند صدا را باز کند. کسانی که به افسردگی و بی خوابی دچار شده اند می توانند از این چای به مدت سه روز متوالی استفاده کنند.

یکی دیگر از خواص چای کوهی این است که می تواند به درمان برخی از بیماری ها نظیر فلج، کزاز، مننژیت و سیاه سرفه کمک کند. همچنین می تواند کرم معده و روده را از بین ببرد و علاوه بر این ادار آور و قاعده آور می باشد.

برای اینکه بتوانید زخم ها، سوختگی و جای نیش حشرات را درمان کنید باید برگ های این چای را پودر کنید و بر روی زخم های عمیقی که بر روی بدن تان به وجود آمده است قرار دهید. همچنین چای کوهی می تواند در درمان اسهال خونی بسیار موثر باشد.

این گیاه برای بهبود درد پشت، گردن و سیاتیک بسیار مفید می باشد و نوشیدن آن باعث برطرف کردن کم خونی بدن می شود.

چای کوهی باعث از بین بردن ویروس های می شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. کسانی که به روماتیسم و درد مفاصل مبتلا هستند باید از این چای گیاهی استفاده کنند. اگر سرشاخه های این چای را بجوشانید می توانید برای ضدعفونی کردن مجاری ادراری و از بین بردن سردرد و میگرن استفاده کنید. علاوه بر این چای کوهی خاصیت ضد سرطانی دارد.

روش تهیه دمنوش و جوشانده چای کوهی

اگر یم خواهید که دمنوش این چای را درست کنید باید درون یک لیوان آب جوش یک قاشق مربا خوری از گیاه این چای بریزید و آن را هم بزنید و سپس بر روی آن یک نعلبکی قرار دهید. اجازه دهید تا مدت بیست دقیقه به همان حالت بماند تا دم بکشد. پس از این مدت آن را صاف کنید و همراه با عسل میل نمایید.

برای درست کردن جوشانده این چای باید درون دو فنجان آب جوش یک قاشق چای خوری برگ و گل خشک گیاه این چای را بریزید و آن را به قدری بجوشانید که تنها یک فنجان از آن باقی بماند.

کسانی که نباید از این چای استفاده کنند

این چای برای زنان باردار و کسانی که از داروهای ضد بارداری، سرماخوردگی، آسم و حساسیت مصرف می کنند مضر می باشد. کسانی که دارای طبع گرم هستند نباید از این چای گیاهی استفاده کنند ، علاوه بر این که مضر می باشد بلکه باعث خون آلود شدن ادرار می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *