#


خواص درمانی رب نارنج چیست؟/ مبارزه با برخی از بیماری ها با استفاده از رب نارنج 

14 دسامبر 2017 يك نظر 15895 بازدید

خواص درمانی رب نارنج چیست؟/ مبارزه با برخی از بیماری ها با استفاده از رب نارنج 

خواص درمانی رب نارنج چیست؟/ مبارزه با برخی از بیماری ها با استفاده از رب نارنج

رب نارنج که در اثر جوشاندن و غلیظ کردن آب نارنج به دست می آید، نه تنها یک چاشنی خوب برای ترش کردن غذاهاست، بلکه یک مرهم ضد زخم، ضد انگل و ضد میکروب می باشد و درگذشته کچلی را با آن معالجه میکردند، اگر ناخن شما شکننده شد، چند روز روزی دو مرتبه آن رب نارنج بمالید و بعد مشاهده کنید که چگونه سخت و محکم می شود. اگر به رب نارنج دسترسی ندارید، می توانید از آب نارنج و یا لیمو استفاده کنید. برای از بین بردن چربی موهای خود می توانید از آب میوه نارنج و یا لیمو استفاده نمایید ولی برای چربی سر انسان که مقدمه طاسی است باید حتماً از رب نارنج بهره مند شويدو بگذارید مدتی مانده روی پوست خشک شود و بعد آن را با آب نیم گرم پاک کنید. برای پاک کردن لکههای قرمز و سیاه که در روی پوست و صورت و بدن شما پیدا می شود بهتر آن است که رب نارنج نمک زده روی آنها بمالید و بگذارید تا خوب خشک شود. برای نرم کردن دست و صورت و از بین بردن گوشتهای زیادی باز هم به سراغ رب نارنج و بدل آن آب لیمو بروید، مخلوطی از آب لیمو و گلیسیرین و چند قطره آمونیاک نیز برای این کار تجویز شده است.

به کودکان خود توصیه کنید که هفته ای دوبار دندانهای خود را با مضمضه کردن آبلیمو تمیز کرده بعد مسواک بزنند تا دندانهایشان دچارکرم خوردگی نشود. برای از بین بردن زگیل باید نوع ترش نارنج با پوست و هسته در سرکه خیسانده بعد آن را له کرده روی زگیل گذاشت تا کم کم از بین برود. برای ضد عفونی کردن آب چند قطره آب لیموترش کارساز است، حتی موقع خوردن ماهی چند قطره آب لیمو با نارنج بر روی آن بچکانید. در اروپا معمولاً صدفهای دریایی را همراه با نوع ترش مرکبات میفروشند و در این مورد دانشمندان اظهار کردهاند، سم را با ضد سم میفروشند. آب لیمو مسمومیت غذایی راکم می کند و از فساد مواد خوراکی جلوگیری میکند، به آب هوایح چند قطره آب لیمو بزیند تا طعم گس و علفی آن از بین برود.

رب نارنج

رب نارنج

آب مرکبات، ادرار را زیاد می کند و کلیه و مثانه را زهکشی می نماید. برای رژیم لاغری اتری بسیار مطمئن وبی ضرر دارد. برای مبارزه با انگلهای معده و روده باید یکی از میوههای مرکبات را با پوست له کرده، بعد در شربت عسل خیس نموده، و بعد از صافی گذرانده، شب قبل از خواب نوشید. برای جلوگیری از خون دماغ پنبه را آغشته کرده در سوراخ بینی قرار می دهند تا خون بند بیاید. با ترشی مرکبات می توانید لکههای سبزی و مرکب را از روی لباس پاک کنید. آب لیمو شیرین دوامی ندارد و زود تلخ می شود، ولی چنانچه به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید، این نقص برطرف میشود. مخلوط دو برابر آبلیموی شیرین با یک برابر لیموترش نوشابه ای گوارا و مفید است.

بهترین دارو برای معالجه مبتلایان به امراض عفونی است. این نوشابه چندان ترشی ندارد و برای معده و رودههای مجروح هم مضر نیست، ولی منافع آنها یکسان است، اگر در اثر خوردن انواع میوهها در معده احساس ناراحتی کردید و یا مبتلا به دل درد و درد پهلو شدید، نترسید و چند روز مرتباً به خوردن آن ادامه دهید و بدانید به علت داشتن مواد رادیواکتیو امراض نهفته را بیدار میکند و بعد آنها را معالجه مینماید و نیز میتواند سموم بدن را از گوشه و کنار عضلات خارج کرده، از بین ببرد. لیامز : عمانی نوعی لیموترش است که در عمان به عمل میآید و بهترین چاشنی برای غذاهای مختلف است.

برای معالجه گواتر سمی و کوچک کردن غده ی سیب آدم بهترین وسیله، ضماد کوییده ی پوست پرتقال و لیمو است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *