#


گیاه زیتون چه خواصی دارد؟

گیاه زیتون
9 ژانویه 2017 بدون نظر 1327 بازدید

گیاه زیتون چه خواصی دارد؟

گیاه زیتون چه خصوصیاتی دارد؟

گیاه زیتون درختچه ای است که طولش حدود ۳ متر می باشد اما زمانی که در شرایط مساعد پرورش یابد ارتفاعی حدود ۱ متر و قطر ۳ متر دارد.

چوب درختچه زیتون بسیار سخت و مقاوم است و تنه ای زرد رنگ دارد که خطوط قهوه ای رنگی روی آن وجود دارد. از چوب درخت زیتون برای ساختن اشیای ظریف استفاده می کنند. درخت زیتون در اوایل فصل تابستان شروع به گل دادن می کند و میوه آن کم کم شروع به ظاهر شدن می کند و در اواخر تابستان میوه آن به ثمر می رسد.

در اين هنگام زيتون سبز است و به تدريج تبديل به بنفش و قهوه اي و سپس سياه مي شود بطوريكه در اواخر پائيز كه موقع برداشت ميوه است رنگ آن به طور كلي تيره است.

گیاه زیتون

خواص داروئی گیاه زیتون:

زیتون از نظر طب سنتی ایرانی دارای طبع گرم و قابض است و میوه ی نارس گیاه زیتون سرد و خشک است و روغن این گیاه و برگ آن نیز گرم و خشک است. دم کرده برگ گیاه زیتون داروی خوبی برای کاهش فشار خون است.

شما می توانید ۲۰ عدد از برگ گیاه زیتون را در داخل ۳۰۰ گرم آب ریخته و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و سپس مقداری به آن قند اضافه کرده و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. شما باید بعد از ۲ هفته استفاده از این دمنوش، به مدت ۸ روز خوردن آن را قطع کنید و دوباره ادامه دهید.

روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است و چون روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است به همین منظور باید آن را با آبلیمو بنوشید.

گیاه زیتون

روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است. همچنین برای رفع خارش جای نیش زدگی حشرات هم بسیار مفید است می توانید مقداری از روغن را روی جای نیش زدگی بمالید تا خارش را از بین ببرد.

روغن زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می کند. این روغن بهترین روغن برای پخت و پز است زیرا در اثر حرارت از بین نمی رود.

توجه داشته باشید که روغن زیتون برای هیچ کسی مضر نمی باشد و فقط میوه تازه ی آن معده را سست می کند و ممکن است دچار استفراغ شوید.

گیاه زیتون

ویتامین های موجود در زیتون عبارتند از:

ویتامین کا ۲ درصد
ویتامین بی ۶ ۲ درصد
ویتامین ای ۱۹ درصد
ویتامین آ ۸ درصد

مواد معدنی موجود در زیتون:

سدیم ۶۵ درصد
کلسیم ۵ درصد
مس ۶ درصد

گیاه زیتون

فواید روغن زیتون در پوکی استخوان:

افرادی که از رژیم غذایی استوایی استفاده می کنند کمتر دچار پوکی استخوان می شوند. در تحقیقات انجام شده ثابت شد که ترکیب هیدروکسی تیروزول و اولئوروپین باعث افزایش رسوب کلسیم و رشد استخوان می‌شوند و همین امر از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. اگر در خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید مقدار مناسبی از زیتون و یا روغن آن را به رژیم غذایی خود بیفزایید .

روغن زیتون دارای خاصیت آنتی باکتریایی:

اولئوروپین یک ترکیب شیمیایی در روغن زیتون است که دارای خاصیت آنتی باکتریایی می باشد. مصرف زیاد زیتون و روغن زیتون می تواند بدن شما را در برابر عفونت ها و باکتری های مختلف بیمه کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *