#


خطرات کافئین برای سلامت چیست؟

فواید قهوه
31 جولای 2017 بدون نظر 1015 بازدید

خطرات کافئین برای سلامت چیست؟

خطرات کافئین برای سلامت چیست؟

در حالی که بسیاری از تحقیقات منتشر شده به ایمنی و حتی مزایای بالقوه کافئین (در آرام) اشاره می کنند، تعداد کمی از مطالعات تحقیقاتی وجود دارد که اثرات بالقوه مضر کافئین را برجسته می کند.

افسردگی

ارتباط بین مصرف کافئین و افسردگی ارتباطی وجود ندارد. با این حال، مصرف کافئین و افسردگی ممکن است به طور غیر مستقیم در میان افرادی که به خصوص به اثرات کافئین و یا مصرف کافئین بیش از حد حساس است.

قند خون

اثرات کافئین بر سطح گلوکز خون و فعالیت انسولین در بین افراد بسیار متغیر است. برخی شواهد وجود دارد که کافئین باعث کاهش فعالیت انسولین میشود اما لزوما سطح قند خون (گلوکز) را در افراد جوان و سالم تأمین نمی کند.

با این حال، اگر شما دیابت نوع ۲ دارید، تأثیر کافئین بر اقدامات انسولین ممکن است با یک افزایش کوچک اما قابل تشخیص قند خون، به ویژه پس از غذا همراه باشد.

بارداری

مطالعات در انسان نشان داده است که دوزهای کافئین بیش از ۳۰۰ میلی گرم (یک مقدار حدود سه فنجان قهوه) در روز ممکن است باعث سقط جنین یا کند شدن رشد جنین در حال رشد شود.

همچنین استفاده از مقدار زیادی کافئین توسط مادر در دوران بارداری ممکن است با ریتم قلب جنین مواجه شود.

کسانی که باردار هستند توصیه می شود که مصرف کافئین کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود شود.

شیر دادن

کافئین در مقادیر کم به شیر مادر منتقل می شود .

مطالعات نشان داده اند که نوزادان ممکن است از خواب بیدار شوند وقتی مادران آنها مقدار زیادی نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنند.

نقرس

تحقیقات اولیه نشان می دهد که یک افزایش اضافی یا دوبرابر کردن مصرف کافئین ممکن است موجب حمله نقرس در افراد مبتلا به این بیماری شود.

نوشیدن شش یا بیشتر نوشیدنی های کافئین در عرض ۲۴ ساعت با افزایش تقریبا چهار برابر خطر حملات نقرس مجدد همراه است.

بی اختیاری

در مطالعه ای از دانشگاه آلاباما، ارزیابی اطلاعات مربوط به ۱۳۵۶ زن که در طول روز ۳۲۹ میلیگرم کافئین مصرف می کردند – حدود سه فنجان قهوه یا بیشتر – ۷۰ درصد احتمال بیشتری داشتند.

بیخوابی

نتایج مطالعه ای که در مجله Clinical Sleep Medicine منتشر شد نشان داد که مصرف کافئین ۳ و حتی ۶ ساعت قبل از خواب به طور قابل توجهی باعث اختلال در خواب می شود – حتی زمانی که ۶ ساعت قبل از خواب مصرف می شود، زمان خواب بیش از یک ساعت اندازه گیری می شود.

سردرد

یک مطالعه مبتنی بر جمعیتی که در مجله نورولوژی منتشر شد، دریافت که مصرف کافئین خوراکی و دارویی، به رغم نوع سردرد، یک عامل خطر متوسط برای شروع درد مزمن روزانه است.

باروری

برخی از تحقیقات نشان می دهد که کافئین فعالیت ماهیچه ای را در لوله های فالوپی که تخم مرغ را از تخمدان به رحم حمل می کنند، کاهش می دهد.

نویسندگان این مطالعه می گویند که کافئین می تواند احتمال شانس زایمان زن را در حدود ۲۷ درصد کاهش دهد.

یائسگی

مطالعه ای که در مجله ی Menopause منتشر شد، دریافت که زنان یائسه که مصرف کافئین داشتند، بیشتر از علائم وازوموتور، از جمله گرگرفتگی و عرق شبانه بودند.

خطرات مخلوط کردن الکل و نوشیدنی های انرژی

نوشیدنی های انرژی، نوشیدنی هایی هستند که معمولا حاوی کافئین، محرک های دیگر گیاهی، قندهای ساده و افزودنی ها هستند.

هنگامی که نوشیدنی های الکلی با نوشیدنی های انرژی مخلوط می شوند، کافئین می تواند اثرات افسردگی الکل را پنهان کند. الکل همچنین متابولیسم کافئین را کاهش می دهد و اثرات آن را طولانی تر می کند.

مصرف کنندگان الکل که با نوشیدنی های انرژی زا الکل مصرف می کنند، سه برابر بیشترتحت تاثیر الکل قرار می گیرند. آنها همچنین دو برابر بیشتر گزارش داده اند افراد تجاوز جنسی، حمله به شخص دیگری، سوار شدن با راننده ای که تحت تاثیر الکل، آسیب رساندن به جسمی و یا مجروح شدن بوده و نیاز به درمان پزشکی دارند.

مرگ

مرگ توسط کافئین ممکن است بعید به نظر برسد، اما می تواند و اتفاق افتاده است.

FDA از یک دانش آموز ۱۹ ساله کالج می داند که بعد از مصرف بیش از حد قرص های کافئین جان خود را از دست داده است. یک قرص کافئین حاوی کافئین به اندازه یک تا سه فنجان قهوه ۵ اونس است.

یک قاشق چای خوری کافئین خالص تقریبا معادل ۲۵ فنجان قهوه است. کافئین خالص یک محرک قوی است و مقدار بسیار کمی ممکن است باعث سوء مصرف اتفاقی شود. والدین باید آگاه باشند که این محصولات ممکن است برای جوانان جذاب باشد.

علائم بیش از حد کافئین عبارتند از:

جرات، بی حوصلگی و عصبانیت
افزایش ضربان قلب
حالت تهوع
اضطراب
تپش قلب
بیخوابی
تعریق
سرماخوردگی
استفراغ
دستگیری قلبی

مطالعات نشان می دهد که مقدار متوسط کافئین مضر نیست. متوسط است؟ هر روز ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم (یک تا دو فنجان قهوه ۵ اونس) محدودیتی است که بعضی از پزشکان پیشنهاد می دهند، اما برای هر فرد متفاوت است.

چگونه کافئین بر افراد تأثیر می گذارد، با اندازه و جنس آنها، میزان حساسیت آنها به اثرات کافئین و هر گونه دارو یا مکمل ای که مصرف می کند متفاوت است. کارشناسان معتقدند که ۶۰۰ میلی گرم (چهار تا هفت فنجان قهوه) از کافئین هر روز بیش از حد است.

بدن انسان از طریق جلوگیری از مصرف بیش از حد، مکانیسم های مختلفی برای کاهش احتمال مصرف بیش از حد کافئین ایجاد کرده است. خوب قبل از رسیدن به یک سطح سمی کافئین، فرد عوارض جانبی مانند تهوع و استفراغ را تجربه می کند که از مصرف کافئین اضافی جلوگیری می کند.

در واقع، آن را ۱۴۹ یا بیشتر از قوطی نوشابه انرژی کافئین برای کشتن یک مرد به طور متوسط بالغ را، به این معنی که بیهودگی قطعا رخ خواهد داد قبل از یک سوء مصرف فاکتور کافئین.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *