#


خشکی لب ها ؛ توصیه هایی برای رهایی از خشک شدن و ترک خوردگی لب ها

3 ژانویه 2018 بدون نظر 1603 بازدید

خشکی لب ها ؛ توصیه هایی برای رهایی از خشک شدن و ترک خوردگی لب ها

خشکی لب ها ؛ توصیه هایی برای رهایی از خشک شدن و ترک خوردگی لب ها

زمانی که لب ها دردناک و سرخ می باشد حتی یک لبخند نیز موجب باز شدن این ترک ها می شود.

استفاده از محلول های روغنی و یا استفاده از روغن خرما

دکتر جوزف بارک می گوید: بهترین روش برای درمان ترک خوردگی لب ها ، دوری از هوای سرد و خشک است. با توجه به این که لب ها هیچ چیز را به خوبی در خود نگه نمی دارند، هربار پس از خوردن غذا یا نوشیدن یا حتی پاک کردن لب ها، مجددا از روغن استفاده کنید.

سعی کنید از خمیر دندان استفاده نکنید

توماس گودمن «استادیار مرکز بهداشت دانشگاه تتسی » می گوید: حساسیت به مواد طعم افزایی که در خمیر دندان وجود دارد، و نیز شکلات، آدامس و دهان شویه باعث ترک خوردگی لب ها در برخی اشخاص خواهد شد. ممکن است خمیر دندان های ضد جرمی که تازه وارد بازار شده است نسبت به خمیر دندان های معمولی برای ترک خوردگی لب ها مضر تر می باشند. پس بهتر است از مصرف خمیر دندان خودداری و یا از خمیر دندان همراه با جوش شیرین استفاده کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که خورشید می تواند در تمام طول سال موجب سوختن لب ها شود. پس استفاده از مواد ضد آفتاب توصیه می شود. نلسون نویک می گوید: خورشید می تواند به لب ها، آسیب برساند و موجب خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن ، مانند سایر پوست بدن ، شود.

 از ویتامین B نیز استفاده کنید

کمبود های تغذیه ای نظیر کمبود ویتامین B و آهن می تواند نقش موثری در پوسته شدن لب ها داشته باشد. پس می توانید با مصرف مولتی ویتامین ، مطمئن شوید که از این نظر کمبودی ندارید.

به میزان کافی مایعات بنوشید

روش دیگری که برای این کار می تواند موثر باشد مرطوب کردن لب ها از داخل به خارج با نوشیدن مایعات اضافی در زمستان می باشد. هراندازه سن شما بیشتر شود ، توانایی سلول ها برای جذب آب کاهش می یابد.

درمان کنید و منتظر بهبودی باشید

دیانا بیهوا می گوید: برای پیشگیری از ابتلا به عفونت، بهتر است از پمادهای آنتی بیوتیک مانند باسیتراسین استفاده کنید. پمادهای هیدروکورتیزون هم برای درمان خشک شدن لب ها می توانند مفید باشند، اما جلوی عفونت را نمی گیرند. چنانچه لب ها به صورت شدیدی دچار ترک خوردگی شده است ، می توانید از هر دو درمان بهره ببرید .

به هیچ وجه به لب ها زبان نزنید

زمانی که به لب ها زبان می زنید، برای مدت بسیار اندکی موجب مرطوب شدن آن ها می شوید. این رطوبت، بخار شده و لب شما بسیار خشک تر از قبل خواهد شد. علاوه بر این بزاق دارای آنزیم های گوارشی است. دکتر باسلر، با خنده، راه دیگری را توصیه می کند: به لب های خود، کود مرغ بمالید ؛ این کار موجب بهتر شدن لب ها نمی شود ولی اطمینان داشته باشید که مانع از زبان زدن به آنها می شود.

کمبود روی موجب خشکی لب ها می شود

دکتر نویک می گوید: برخی از مردم در زمان خواب ، از دهان شان آب بیرون می آید. این عمل موجب خشک شدن لب ها و بدتر شدن ترک خوردگی لب ها می شود. اگر به این مشکل دچار شده اید هر شب پیش از خواب از پماد اکسید زینک استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *