#


جوش ها نشانه چه بیماری هایی در بدن هستند؟

جوش ها
19 دسامبر 2018 بدون نظر 1923 بازدید

جوش ها نشانه چه بیماری هایی در بدن هستند؟

جوش ها نشانه چه بیماری هایی در بدن هستند؟

جوش ها نشان دهنده ی چه بیماری هایی در بدن ما هستند؟ با وجود فراوانی محصولات مراقبت از پوست همه ما می‌دانیم که مهم نیست تا چه حد تبلیغات محصول و برند های تجاری متقاعد کننده باشد این مشکلات پوستی را نمی‌توان فقط به راحتی با محصولات بهداشتی و پاکسازی کننده پوست از بین برد.

 اغلب ما فکر می کنیم که عامل بروز آکنه و جوش مسدود شدن منافذ پوست یا تغییرات هورمونی است. اما باید بدانیم که بروز جوش یا لکه در هر نقطه از بدن نشانه یک بیماری یا مشکل خاص است. تنها زمانی این جوش و آکنه از بین می‌رود که ما آن مشکل را بشناسیم و برطرف کنیم.

 در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم:

بررسی جوش های روی صورت می تواند اطلاعات زیادی را در باره وضعیت درونی بدن به فرد بدهد پس می توانید راهی را برای درمان مشکلات ظاهری و داخلی بدن را پیدا کنید.

به گفته دکتر راجی متخصص گوارش و موسس کارخانه محصولات بهداشتی درمانی تیولا، علت های بسیاری سبب بروز جوش در بدن فرد می شود و ممکن است از هوایی که تنفس می کنید تا میزان خوابتان در این امر تاثیر گذار باشد.

برای داشتن پوستی خوب باید هم از محصولات بهداشتی استفاده کنید و هم به سلامت بدنتان توجه کنید.

  جوش منطقه پیشانی و بین ابروها

 جوشی که در این قسمت ظاهر می‌شود ناشی از آلرژی های غذایی و یا اختلالات گوارشی می باشد. برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که کاهش میزان مصرف گوشت قرمز، فست فودها و لبنیات و برعکس مصرف زیاد سبزیجات در بهبود جوشهای این قسمت از صورت بسیار تاثیرگذار است.

این را نیز به خاطر داشته باشید که در این ناحیه از صورت غدد چربی بیشتری نسبت به دیگر نواحی صورت وجود دارد که این امر خود دلیلی است برای بروز جوشهای بیشتر. در این نواحی از صورت سعی کنید پوست آن را تمیز نگه دارید و ازمحصولات بهداشتی برای پاکسازی منافذ پوست تان را استفاده کنید.

 جوش پیشانی

از عواملی که باعث پیدایش جوش ها در پیشانی می شود می توان به مشکلات گوارشی و استرس اشاره کرد، همچنین علت جوش روی پیشانی می تواند به علت نوعی بیماری هم باشد که به کمبود آب و هضم ضعیف مربوط می‌شود. سعی کنید برای دفع و هضم غذا همیشه به اندازه کافی آب بنوشید.

به گفته دکتر راجا داشتن یک رژیم غذایی متعادل به همراه نوشیدن مقدار زیادی آب باعث کاهش میزان جوش پیشانی می شود. علاوه بر موارد ذکر شده جوش زدن در این منطقه می‌تواند به عوامل موضعی که بر سلامت پوست شما تاثیر می گذارد بستگی داشته باشد. همیشه سعی کنید که با کنار زدن موها از روی پیشانی از بسته شدن منافذ پوست در این قسمت جلوگیری کنید.

 جوش روی گونه راست و چپ

اگرشما هنگام رانندگی شیشه ها را پایین می کشید و یا اغلب پیاده روی می کنید باعث می شود تا سیستم تنفسی شما مختل شود. دکتر راجا می‌گوید: می توانید از دستگاه تصفیه یا گیاهان تصفیه هوا استفاده کنید تا بدین وسیله تنفسی بهتر داشته و از جوش زدن در گونه ها خلاصی یابید.

ممکن است شما متوجه این امر نباشید که گونه هایتان هر روز در تماس با اشیای مختلفی قرار می گیرد بنابراین می توانید با تمیز کردن این اشیا به کاهش جوش در گونه‌های کمک زیادی کنید.

البته جوش های نواحی پایین گونه به بیماری های دهان و دندان مربوط می شود اما باکتری ها نیز عامل بسیار مهمی در این جوش ها به شمار می روند. از این رو تمیز بودن برس های آرایشی و بالش خود و تلفن همراه خود باعث می شود تا پوست آن کمتر در معرض باکتری هایی که موجب جوش زدن گونه هایتان می شود بشوید.

پشت بازو و ران ها

کنترل جوش های این ناحیه اغلب کار سختی می باشد چون تغییرات هورمونی و ژنتیکی علت اصلی بروز این جوش ها در این نواحی هستند. علاوه بر این خیس شدن لباس ها و عرق کردن سبب تحریک پوست آن می شود و این تحرکات عاملی برای جوش در ران ها و پشت بازو ها می شود.

به گفته دکتر راجا تا جایی که امکان دارد سعی کنید که کوله پشتی حمل نکنید چرا که اصطکاک کوله پشتی با بدنتان سبب تحریک پوست و باعث جوش زدن آن قسمت می شود.

همیشه لباس های تمیز بپوشید و از لباس های خیلی تنگ اجتناب کنید. سعی کنید صابون لوسیون و ژل و محصولات بهداشتی مراقبت از پوست راه در بدنتان استفاده نمایید.

جوش ران ها و بازوها اغلب با عفونت ریشه مو اشتباه گرفته می شود در صورتی که مشکل تان ادامه دار می باشند حتما به پزشک مراجعه کنید.

 جوش منطقه چانه، فک و بینی

یکی از شایع‌ترین علل رایج جوش زدن در ناحیه  چانه رویش مو در این قسمت می باشد. دکتر راجا اظهار کردند که خواب کافی و منظم و داشتن رژیم غذایی مناسب کمک زیادی به ممانعت از جوش در این ناحیه ها می کند، اما اگر با رعایت این عوامل همچنان در این مناطق جوش می‌زنید حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

سعی کنید دستتان را زیاد زیر چانه تان قرار ندهید و یا پوست این قسمت را زیاد دستکاری نکنید . جوش هایی که روی بینی ظاهر می شوند به کلیه و کبد ارتباط دارد بنابراین جوش در این نواحی نشان دهنده اختلال در عملکرد کبد و یا فشار خون بالا می باشد.

باید این را نیز در نظر داشته باشید که روش های تشخیصی فوق قطعا یک روش علمی و دقیق نیستند و ممکن است یک یا دو جوش در هر یک از نواحی اغلب در قسمت هایی از بدن وجود داشته باشد و این نشان دهنده یک مشکل بهداشتی جدی نمی باشد. اما اگر همیشه یک جوش به طور مزمن در یک ناحیه وجود داشته باشد و از بین نرود بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *