#


به جای تعلل کردن تصمیم بگیرید

تصمیم گیری
4 مارس 2017 بدون نظر 1087 بازدید

به جای تعلل کردن تصمیم بگیرید

به جای تعلل کردن تصمیم بگیرید

یکی از زمینه های تحقیقاتی برای ازدواج عبارتند از تصمیم در مقال تعلل است نکته ی کلیدی این ایده درک اهمیت تصمیم گیری برای حل مسایل مهم و پر اهمیت است . بسیاری افراد هنگامی که با دوراهی مواجه شده و یا خود را در برزخ می بینند به جای تصـمیم گیری تعلل می کنند. همان گونه که در سفر باید هر لحظه تصـمیم بگیرید که کجا می خواهید بروید در سفر زندگی نیز باید تصمیمات روشن اتخاذ کنید و مسایل را حل نشده رها نکنید.

روزگار

برخی افراد خود را به طورمطلق مقهور سرنوشت و اتفاقات روزگار می دانند و هیچ تلاشی برای تغییر اوضاع و شرایط نمی کنند البته شرایط بحرانی که نیازمند تصمیم شما هستند به ندرت در زندگی رخ می دهد وشما مجبور نیستید که لحظه به لحظه ی زندگی تان در حال تصمیم گیری های مهم و خطیرباشید. برای مثال اگر دوست دارید که بعدازظهرها در خانه و در کنار همسرتان باشید،به او این موضوع را بگویید واز وی بخواهید که بعدازظهرها در کنار شما بماند و برای خرید بیرون نرود. اگر بگذارید که اتفاقات روزانه بدون اعمال خواسته ی شما رول عادی خودشان را طی کنند مجبور خواهید بود که تنها ماندن در خانه را تحمل کنید و با این تعلل در تصمیم گیری خودتان را از شاد بودن در کنار همسرتان محروم کنید.

تصمیم گیری

البته توجه به این نکته ی مهم ضروری است که تصمیم گیری یک فرایند است که نیازمند تلاش صرف انرژی و زمان و از همه مهم تر ،کار گروهی است بدین معنی که یک زن یا یک مرد متاهل هرگز نباید بدون پرسیدن نظر همسرش تصمیمی را اتخاذ کند. چراکه مفهوم زوج بودن و همسری چیزی جز این نیست . برای مثال اگر شرایط زندگی تان به گونه ای است که نمی توانید مخارج نگهداری فرزندی را متقبل شوید تصمیم بگیرید که فعلا بچه دار نشوید هرگز اجازه ندهید که طبیعت کار خودش را بکند و خودتان را به دست اتفاقات زندگی نسپارید .

در زندگی موضوعات بسیار مهمی وجود دارد که شما باید تصمیم منطقی برای برخورد با آنها اتخاذ کنید آیا فرزندان شما در مرحله ی بلوغند و نیازمند برخوردهای ویژه ای از سوی شما هستند ؟آیا وقت آن است که تصمیم جدیدی در مورد امور مالی خانواده تان اتخاذ کنید ؟ آیا در تقسیم وظایف خانه دچار مشکل شده اید ؟ هنگامی که همسرتان ناراحت و آشفته است ، چه عکس العملی از خودتان نشان می دهید ؟ اینها سوالاتی هستند که برای هر زوجی پیش می آید .

نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که برای پاسخ به این سوال ها ، زن و شوهر باید باهم تصمیم بگیرند چرا که چگونگه تصمیم گرفتن گاهی ازخود تصمیم مهم تراست . بنابراین تلاش کنید تا برای سوال ها و دوراهی هایی که در زندگیتان با آنها مواجه هستید ، باتصمیم گیری مناسب ، راه حل های روشنی بیابید و هرگز تعلل نکنید اما فراموش نکنید تصمیم گیری چالش برانگیز ترین موضوعی است که در زندگی مشترک وجود دارد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *