#


جایگاه سنی شما در خانواده : ته تقاری ، فرزند وسط یا ارشد خانواده ؟

جایگاه سنی
11 جولای 2017 بدون نظر 1477 بازدید

جایگاه سنی شما در خانواده : ته تقاری ، فرزند وسط یا ارشد خانواده ؟

تفاوت های رفتاری فرزندان اول ، وسط و آخر خانواده با یکدیگر ..!

آیا بچه های اول خانواده واقعا اهمیت می دهند که از برادران و خواهران کوچک ترشان موفق تر باشند؟ آیا تمام کودکان وسط  حسادت دارند؟ اگر شما ته تقاری خانواده هستید ، آیا شما به طور طبیعی خنده دار به نظر می رسید؟ (آره :-)) .  با توجه به تحقیقات ، شواهدی وجود دارد که این سوالات کلیشه ای را پشت سر بگذارید . بنابراین آرام باشید ، والدین معتقد اند : طبیعت ممکن است از طریق تربیت و پرورش تغییر کند .

با توجه به علم ، کودکان و نوجوانان  توله سگ خود را بیشتر از برادران و خواهران خود ترجیح میدهند..!!

 

فرزند ارشد

اگر شما بزرگ ترین فرزند خانواده هستید …

شما به احتمال زیاد یک رهبر طبیعی هستید . مسئولیت پذیر ، مطیع و وفادار ، شما ترجیح می دهید که تحصیلات عالیه خود را به پایان برسانید و نقش یک الگو را برای خوهران و برادران کوچکتر از خود ایفا کنید . تا ۳۰ درصد احتمال بیشتری برای قرار گرفتن در موقعیت های مدیریتی مانند مدیرعامل (با حقوق بالاتر) را نسبت به فرزندان بعد از خود دارید . شما ممکن است حداقل یک ساعت در روز بیشتر از خواهر و برادر کوچک تر از خود بخوانید و یک IQ به نست بالاتر داشته باشید. اما صبر کنید: دلیل این همه مزایای آشکار چیست؟ اگر شما ” فشار والدین ” را حدس می زنید، طبیعتا حق با شما خواهد بود . یک متخصص می نویسد: “پدر و مادر بی تجربه برای اولین فرزند دوست داشتنی خود ، اغلب انتظارات بیش تری دارند.” به یک استاندارد بالاتر و قابل قبول تر دقت کنید : “اولین فرزند می تواند احساسات خود را به شدت تحت فشار قرار دهد و به آنها غلبه کند تا موفق شود و به یک انسان کمال گرا تبدیل شود ، که اغلب عشق را به موفقیت معطوف می کنند”. ( موارد فوق را به راحتی میتوانید در اطرافیان خود مشاهده کنید.)

فرزند وسط

اگر فرزند وسط خانواده هستید …

نویسندگان کتاب “قدرت مخفی کودکان وسط”درباره کودکان میانه اینگونه می گویند: “کودکان وسط” به احتمال زیاد نسبت به برادران و خواهران خود در معرض بیماری های روحی ، طرد شدن و روانی رنجیده خاطر قرار دارند . شما می توانید یک بازیگر خوب باشید. همچنین شما می توانید یک رهبر نیز باشید. آبراهام لینکلن، بیل گیتس، مدونا و مارتین لوتر کینگ جونیور ؛ همگی فرزندان وسط خانواده اند . صبور ، اجتماعی و صلح دوست ، شما احتمالا یک مذاکره کننده عالی هستید (همچنین با این اوصاف کمتر احتمال دارد که طلاق گرفته باشید.) در سمت دیگر ، یک “سندروم” کامل نیز وجود دارد در نظم پنهانی که به محیط اطراف خود اختصاص داده اید . کودکان وسط به سختی “نه” می گویند به دلیل اعتماد به نفس پایین تر نسبت به سایر برادران و خواهران خود که ناشی از کمبود توجه و منحصر به فردی آن ها در خانواده است . متخصص ، کاترین شومان می نویسد : آنها همچنین نسبت به برادران و خواهران خود بیشتر احتمال دارد که دستگیر شوند (!) . و در یادداشت مربوطه، مادران این فرزندان می گویند :” فرزندان وسط به نوبه خود کمتر به پدر و مادر خود را در شرایط بیماری و اورژانسی کمک میکنند .”

 

ته تقاری

اگر شما جوانترین فرزند خانواده هستید …

شما احتمالا بسیار ریسک پذیر هستید و برای بدست آوردن تجربیات جدید آماده اید . شما همچنین آرام تر از خواهران و برادران خود هستید و با مسائل راحت تر برخورد میکنید. (و با نظم و انضباط کمتری ، اما توجه زیادی به والدین ، زندگی می کنید. همه این را دوست دارند ، مگر نه؟) و بیشتر به دنبال استخدام در کار های هنری یا فروشندگی هستید . به طور خلاصه ، شما زندگی با حال و خوشی دارید . اما “ته تقاری” های خانواده اغلب عادت های نا خوشایند و غیر قابل قبولی برای خانواده شان دارند و معمولا درمان این عادت ها مدت زمان زیادی به طول می انحامد . جوان ترین فرزندان در امور مالی ، غیر مسئولانه عمل میکنند .اما از طرف دیگر ، شما ممکن است همانطور فکر می کنید بامزه و خنده دار به نظر برسید . می خواهید شواهد غیر قابل انکار داشته باشید ؟ تینا فی ، ریکی جروزی ، ادی مورفی و استفان کلبرت همه جوانترین بچه های خانواده هایشان هستند.

اما در واقع مهم نیست که شما فرزند چندم خانواده هستید ، مهم این است که شما ، خودتان باشید و از زندگی لذت ببرید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *