#


تکذیب شدن شایعاتی درباره استفاده از پشم گوسفند در حلیم

16 می 2019 بدون نظر 1399 بازدید

تکذیب شدن شایعاتی درباره استفاده از پشم گوسفند در حلیم

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی پخش شده است که حلیم را با پشم گوسفند و پنبه تهیه می کردند .معاون فنی وزارت کار در این باره بیان کرده است که روی مرکز هایی که از آن ها شکایت شده است و هم چنین روی مرکزهای مشکوک هم بررسی هایی صورت گرفته است و در نهایت نتیجه این موضوع این بوده است که این خبر غلط بوده است و هیچ تخلفی در این مرکز ها صورت نگرفته است.

حلیم

نظارتی بر قنادی ها و مرکز های تولید حلیم

البته بررسی هایی که بیش تر صورت گرفته است برای رستوران ها ، مرکزهای تفریحی آبی و سایر مراکز آبی بوده است . یعنی در ماه مبارک رمضان بیش ترین تمرکزی که صورت می گیرد مربوط به مرکزهایی است که تا سحر فعالیت دارند . هم چنین تاکید بیش تری روی قنادی ها برای تولید زولبیا و بامیه  و هم چنین مرکز های تولید حلیم نیز بوده است . در ماه مبارک رمضان این موارد ببیش ترین آماری را دارد که به صورت غیربهداشتی تلید می شوند.

مردم نیز در این زمینه باید همکاری های لازم را داشته باشند و از دست فروش ها و هم چنین مکان هایی که اطمینان زیادی از آن ندارند خرید نکنند.هم چنین بعضی  از صنف هایی که تولید کردن حلیم و زولبیا و بامیه در حوزه فروش و اولید آن ها نیست نیز در این ماه برای سود بیش تر اقدام به چنین کاری می کنند و همین ینز باعث می شود تا محصولاتی غیربهداشتی را به بازار عرضه کنند.

هم چنین نظارت های دیگری نیز روی پارک ها و تفریح گاه های بسیار زیادی وجود دارد تا بتوانند از این که یخ سالمی را در شربت های خود استفاده کنند اطمینان پیدا کنند. هم چنین مواردی مانند روغن را در بامیه ها و زولبیا مورد بررسی قرار می دهند تا در این موارد نیز تقلبی صورت نگیرد.

تکذیب شایعات

بررسی هایی که روی مراکز که متخلف بوده اند صورت گرفته است و به این نتیجه رسیده اند که این اخبار تنها شایعاتی بوده است و نمی توان به این راحتی ها موارد خارجی را مانند پشم گوسفند را به حلیم اضافه کرد و هم چنین در رستوران ها و مکان هایی که بررسی شده است حتی پشم گوسفندی مشاهده هم نشده است که بخواهد در غذاها مورد استفاده قرار بگیرد. از این مکان ها نیز نمونه برداری شده است و این نمونه ها نیزمورد آزمایش قرار گرفته اند و جواب این آزمایش ها نیز منفی بوده است.

تیم های زیادی مسئله بهداشت را در اصناف مختلف مورد بررسی قرار می دهند کار این افراد بیش تر در زمانی است که مردم در واحدهای صنفی بیش تر حضور دارند برای مثال بعد از افطار بیش تر فعالیت می کنند. در این مدتی که از ماه مبارککرمضان گذشته است تعداد تخلفات برابر ۸۰۰ مورد گزارش شده است و از این تعداد نیز ۲۰۰ مورد آن ها پلمپ شده اند و این روند برای مقابله با متخفان هم چنان ادامه دارد.  مردم هم می توانند در صورت این که تخلفاتی را مشاهده کردند با شماره ۱۹۰تماس حاصل کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *