#


تسکین گوش درد

تسکین گوش درد
8 ژانویه 2019 بدون نظر 1989 بازدید

تسکین گوش درد

تسکین گوش درد به روش های خانگی

گوش درد از جمله دردهای کلافه کننده و آزار دهنده می باشد که اغلب افراد به دنبال راهی برای تسکین گوش درد خود هستند اما این در معمولاً می تواند از عفونت، التهاب، ناراحتی های پوستی، آفتاب سوختگی و … باشد.

گوش درد در بعضی اوقات می تواند از درد یک یا چند بخش از گوش ایجاد شود. نشانه ها و علائم گوش درد به عامل ایجاد کننده آن بستگی دارد بعضی از این علائم شامل تب، درد، خارش، وزوز، تورم و قرمزی در اطراف گوش می باشد.

روش های درمان خانگی وجود داردکه می تواند موجب تسکین گوش درد شما شود که ما در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:

کمپرس گرم و سرد

با قرار دادن یک حوله گرم و یا کیسه آب گرم بر روی قسمت خارجی گوش می توانید درد گوش را کم کرده و گردش خون را بهبود ببخشید.

کمپرس سرد هم مؤثر خواهد بود به این صورت که کیسه یخ را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه روی گوش قرار دهید تا موجب تسکین گوش درد شما شود فقط مراقب باشید گوشتان دچار یخ زدگی نشود.

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون یکی از مؤثرترین روش ها جهت تسکین گوش درد می باشد.

تسکین گوش درد

۳-۲ قطره روغن زیتون گرم را درون گوش خود بریزید (فقط حواستان باشد روغن داغ نباشد زیرا به پرده گوش آسیب می رساند) و یک پنبه داخل گوش قرار دهید. روغن زیتون به عنوان یک روان کنده عفونت را از گوش شما پاک می کند و باعث تسکین گوش درد می شود.

پیاز

پیاز بدلیل خواص ضد عفونی کنندگی و ضد میکروب می تواند به تسکین گوش درد شما کمک شایانی کند.

تسکین گوش درد

پیاز را رنده کرده ۳-۲ قطره از آب آن را درون گوش بریزید و یا اینکه پیاز را به دو نیمه کرده و سپس آنرا گرم کنید و روی گوش قرار دهید گرمای پیاز گوش را ضد عفونی می کند.

زنجبیل

یکی از بهترین مسکن های طبیعی زنجبیل می باشد که باعث تسکین گوش درد می شود.

تسکین گوش درد

۳-۲ قطره آب زنجبیل را داخل گوش بریزید و یا اینکه زنجبیل را خرد کرده و آن را با روغن کنجد گرم کنید و روغن را برای تسکین گوش درد به گوش بمالید.

نمک

تسکین گوش درد

مقداری نمک را درون تابه حرارت دهید تا به رنگ قهوه ای تبدیل شود آنگاه آن را درون پارچه ای تمیز گذاشته و روی گوش قرار دهید قطعاً مورد تسکین گوش درد شما خواهد شد.

دارچین

تسکین گوش درد

از مهمترین خواص دارچین ضد التهاب بودن آن می باشد. برای تسکین گوش درد مقداری پودر دارچین را درون روغن زیتون گرم کنید و بعد از چند ساعت که سرد شد آن را صاف کنید و چند قطره از روغن را داخل گوش بریزید تا موجب تسکین گوش درد شما شود.

روغن های گیاهی

تسکین گوش درد

برای تسکین گوش درد، روغن هایی نظیر اوکالیپتوس، اسطوخودوس، مولین، گوتودی و … نیز برای تسکین گوش درد بسیار مؤثر هستند.

آنچه که باید مورد توجه قرار دهید:

از فرو بردن هر شیء نوک تیز در گوش خودداری کنید و از گوش پاک کن برای خشک کردن و تمیز کردن گوش خود استفاده نکنید زیرا باعث می شود به پرده گوش صدمه وارد شود. سعی کنید گوش خود را بعد از حمام و شنا به درستی خشک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *