#


تسلط بر ذهن

تسلط بر ذهن
25 فوریه 2019 بدون نظر 1710 بازدید

تسلط بر ذهن

چگونگی تسلط بر ذهن دیگران

بدون شک بارها برایتان پیش آمده که اشخاص مختلف نتوانسته اند تسلط بر ذهن شما داشته باشند و ذهن شما را بخوانند و به همین دلیل از شما تقاضا کردندکه حرفتان را دوباره تکرار کنید.

افرادی که چنین تقاضایی از شما می کنند بدون شک در این مورد آگاهی ندارند که می توانند ذهن شما را بخوانند. واقعیت این است که اکثر افراد قادر به این هستند که ذهن افراد را بخوانند و می توانند با آموزش های مخصوص، زمان، تمرکز و مجموعه ای از مهارت های خاص یاد بگیرند.

کار تسط بر ذهن انسان کاری نیست که تنها از عهده کارشناسان براید بلکه کاری است که با مهارت می توانند به ان درست یابند و دیگران هم می توانند ان را انجام دهند.

تسلط بر ذهن

مهارت تسلط بر ذهن

ما توانایی آن را داریم که بتوانیم افکار و احساسات افرادی که با آنها در تعامل هستیم را به تصویر بکشیم انسان ها همواره در مورد افکارشان سیگنال هایی را ارسال می کنند اما تشخیص معنا و مفهوم این سیگنال ها نیازمند گذر زمان است برای تسلط بر ذهن دیگران نیاز به داشتن مهارت های خیلی زیادی نیست. جهت دستیابی به این نوع مهارت ها باید تمرین کنید.

انگیزه برای یادگیری و اشتیاق برای درک شرایط افراد کافی است. روش های زیادی برای سلطه پیدا کردن بر ذهن افراد یا دست کم ارائه پیش بینی های مطمئن از رفتار آنها وجود دارد و با استفاده از ان ها می توان به راحتی کارها را انجام داد.

۱-ذهن خود را باز کنید

شما باید ذهن خود را از فکرهای مزاحم و استرس ها دور کنید و انرژی خود را به روی افراد و احتمالاتی که در اطرافتان هست باز کنید به هیچ چیز فکر نکنید ذهن شما باید در انرژی دریافتی از افراد و اطراف غرق شود. شرکت در کلاس های یوگا نه تنها به شما کمک می کند که به روی ذهن و انرژی خود تمرکز داشته باشید بلکه انعطاف پذیری خوبی را در اختیار شما می گذارد.

۲-دیدن و ندیدن

باید چند دقیقه، فردی که در نزدیکی شما می باشد را خوب نگاه کنید و یک تصویر و ذهنیت از شکل  ظاهری چشم ها، صورت، موها، زبان بدن و دیگر جزئیات آن دریافت کنید.

هر چیزی که در اطراف آن فرد وجود دارد را نگاه کنید باید یک سد در ذهن خود داشته باشید که مشخصات موجود هر فرد را با سایر چیزهایی که برای او نیست را جدا کند خمد فرد را از پشت میزی که نشسته و یا دیواری که به آن تکیه داده باید جدا کنید همه این موارد باید به یک روش جدا سازی شوند به این ترتیب خواهید توانست انرژی اطرافتان را حس کنید.

تمرکز خود را به صورت فرد اختصاص دهید به مدت ۱۵ ثانیه به طور مستقیم به چشم های او نگاه کنید به طور طولانی به چشم  طرف مقابل خیره نشوید زیرا انرژی دریافتی از فرد مختل می شود و فرد احساس راحتی نخواهد کرد.

بعد از ۱۵ ثانیه به طرف دیگیر نگاه کنید و یک تصویر ذهنی از چشم ها و صورت فرد بسازید و ببینید انرژی فرد چگونه است و بعد ساکت و آرام باشید اجازه دهید افکار و احساسات شخص مقابل تمامی فکر وروح شما را پر کند. بعد از این مرحله شما می توانید به درستی فرآیند خواندن ذهن را شروع کنید.

۴-شروع گفتگو

افکار و احساسات فرد را در این مرحله می توانید کشف کنید یک موضوع دلخواه انتخاب کنید و در مورد آن سؤال کنید افکاری که به ذهن شما می آید ممکن است به ذهن فرد مقابل نیز خطور کند.

در این زمان می توانید فکری را که طرف مقابل در ذهن خود دارد را بیان کنید اگر حافظه خوبی داشته باشید می توانید این افکار را ذخیره کنید تا بعداً تمامی احساسات خود در مورد افکار فرد مورد نظر را گردآوری نمایید.

نکته مهم این است که به هر فکری که در این نقطه به ذهنتان خطور می کند اهمیت دهید و از آن استقبال کنید حتی اگر این افکار ناراحت کننده و مزاحم باشد باز هم اجازه ورود به آنها را بدهید شما باید ذهن خود را برای هر احتمالی باز نگه دارید.

از دیگر نکات تسلط بر ذهن دیگران

راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آنها به نفع خود بهره ببرید وقتی که توانایی های خود را برای تمرکز بروی افکار و احساسات دیگران افزایش دادید می توانید از ترفندهای موجود استفاده کنید. یک تصویر واضح و روشن از تصویری که در ذهن فرد می گذرد بدست آورید. این نکات می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

۱-افزایش مهارت های شنیداری

افرادی که ارتباط خوبی با دیگران دارند شنوندگان خوبی هستند آنها مهارت شنیداری خود را بسیار تقویت کرده اند. زمانیکه فردی صحبت می کند سعی کنید کاملاً همراه او باشید به صحبت های او گوش دهید و در این زمان است که می توانید هر چیزی را که می گوید خوب پردازش کرده و درک کنید.

به دنبال سخن هایی باشید که طرف مقابل دوست ندارد ان ها را بگوید اگر فردی روز خوبی را نداشته احتمالا دلایلی برای آن دارد دقیق و خوب گوش دادن دقیق می تواند به شما کمک کند که دلیل این امر را متوجه شوید برای این کار باید یاد بگیرید که بشتر از چیزی که فرد می گوید ،بشنوید و به احساسات او گوش دهید.

۲-هوش هیجانی

زمانی که در حال صحبت کردن با فردی هستید می توانید از او بپرسید که آیا احساسات شما با او یکی هست یا خیر؟ . بیش تر از افراد در معین کردن احساسات خود خوب نیستند آن ها امکان دارد وقتی که استرس و اضطراب دارند احساس عصبانیت کنند و زمانی که می خواهند به موضوع دیگر بپردازند احساس ناراحتی و عصبی بودن داشته باشند.

اگر با شخصی که حرف می زنید و با احساسات شما موافقت کرد دلیل این موافقت را از او سوال کنید و پیشنهادهای خود را در مورد کارهای بعدی برای کاهش یا افزایش این احساسات را ارائه کنید. این موضوع مثل خواندن ذهن و روان انسان هاست اما بدون شک یکی از روش های کلیدی برای توسعه مهارت های طبیعی است.

۳-نادیده گرفتن احساسات فرد

بعضی از افراد نمی توانند برای دیگران همدرد خوبی باشند به این دلیل که احساسات دیگران را نادیده می گیرند و هر چه این نادیده گرفتن بیش  تر باشد ارتباط کم تر می شود. با استفاده از تحقیقات روانشناسی ، هر چقدر بیشتر به احساسات خودتان واکنش نشان دهید بیشتر می توانید  به احساسات دیگران نیز واکنش نشان دهید.

پس بدانید که تسلط برذهن دیگران کاری است که هر شخصی با تمرین می تواند به ان دست یابد اما زمانی که به این مهارت دست یافتید به هیچ عنوان از ان در مقابل دیگران سواستفاده نکنید.

اگر قادر باشید احساسات دیگران را به خوبی تشخیص دهید پس می توانید از آنها در جهت مثبت بهره ببرید و تلاش کنید از این توانایی برای کمک به افراد استفاده کنید و این گونه افراد قادر خواهند بود دوستان خوبی باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *