#


ترک های پاشنه ی پا را با درمان های خانگی از بین ببرید

پاشنه ی پا
5 اکتبر 2017 بدون نظر 1253 بازدید

ترک های پاشنه ی پا را با درمان های خانگی از بین ببرید

ترک های پاشنه ی پا را با درمان های خانگی از بین ببرید

زمانی که در به مشکل پوستی پی می برید د رلحظه اول و از بیماری پوستی پیشگری می کنید به طور کل و ترک خوردن پاشنه پا به طور اخص معمولا یک امر حیاتی است. ما در این مطلب نکاتی را در این خصوص به شما ارائه می دهیم.

با پزشک خود در مورد لوسیون، مرطوب کننده ها و کرم هایی که برای از بین بردن خشکی پاهای تان از آن ها استفاده می کنید مشورت کنید. سعی کنید که محل های آسیب دیده را نمالید و آن را نخارانید. به جای این کار می توانید از بسته های یخی و یا پارچه هایی که سرد هیتند استفاده کنید و خارش محل مورد نظر را تسکین دهید.

سعی کنید از شستن زیاد، استفاده از صابون های معطر و سایر محصولات زیبایی دیگر پرهیز کنید زیرا باعث خشک شدن پوست تان می شود. بعد از اینکه از حمام آمدید بگذارید بدن تن خودش خشک شود نه اینکه حوله را روی آن بمالید. بهجز این موارد برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید نه داغ، زیرا گرمای بیش از حد باعث خشک تر شدن پوست تان می شود.
تا جایی که می توانید از حمام بخار و سونا دوری کنید. بعد از هربار خیس شدن پاهای تان آن را با کرم مرطوب کننده که مخصوص پاها است مرطوب کنید.

وسایل گرمایشی را زیاد نکنید و از دستگاه هایی که باعث مرطوب نگه داشتن فضای خانه و یا محل کارتان می شود استفاده کنید. واحدهای گرمایشی ممکن است که برای خشک کردن هوا خطر بسیاری داشته باشد.
از کفش هایی استفاده کنید که پاهای تان بتوانند به راحتی در آن نفس بکشند و سعی کنید که زیاد عرق نکنید. از مصرف موادی مانند الکل و کافئین که باعث شدیدتر شدن حالت قرمزی و خارش می شوند پرهیز کنید.

پاشنه ی پا

پاشنه ی پا

داروهای طبیعی گیاهی که باعث برطرف شدن ترک های پاشنه پا می شوند عبارتند از:

روغن نباتی

یکی از قابل استفاده ترین داروی طبیعی خانگی که ترک پاشنه ی پا را بر طرف می کند روغن نباتی است و این را همه ی افراد می توانند امتحان کنند. روغن های نباتی ای که می توانند رطوبت لازم را در پاشنه پا ایجاد کنند تا ترک نخورد عبارتند از: روغن زیتون،

روغن نارگیل، روغن کنجد و سایر روغن های نباتی هیدروژنه.

قبل از خوابیدن می توانید با استفاده از سنگ پا، پاهای تان را مالش دهید و سپس آن را کامل شست و شو کنید. بعد از این کار مقدار کمی روغن نباتی را بگیرید و بر روی پاشنه ی پای تان بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید تمام شب پاهای تان داخل جوراب بماند. اگر این کار را ۳تا روز پشت سر هم انجام دهید ترک های پاشنه پای تان محو می شود.

آرد برنج

یکی از درمان های خانگی که فوق العاده است آرد برنج می باشد. آرد برنج می تواند پوست پا و یا خود پا را لایه برداری کند و سلول های مرده ای که ناشی از خشکی و ترک هستند را از پوست جدا کند.

می توانید یک مشت آرد برنج را بردارید و با مقداری سرکه سیب و عسل مخلوط کنید و خمیری به دست بیارید. بعد از این یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یا بادام را به آن بیافزایید. قبل از اینکه این خمیر را بر روی پاشنه ی پای تان قرار دهید اول پاهای تان را داخل یک ظرف آب ولرم بگذارید ۱۵دقیقه بماند.سپس پاشنه ی پای تان را با خمیر مالش دهید تا سلول هایی که مرده اند از پوست جدا شوند.این را به یاد داشته باشید که بعد از شستن پاها آن را با کرم مرطوب کننده مرطوب کنید. این کار را باید به طور منظم انجام دهید تا به شما نتیجه ی خوبی دهد.

پاشنه ی پا

پاشنه ی پا

لیمو

به دلیل اینکه لیمو یک ضد باکتری قوی و دارای اسیدهای طبیعی می باشد در نرم کردن و پیشگری از ترک خوردن پاشنه پا نقش مهمی دارد. در هفته دو مرتبه پاهای تان را داخل یک تشت آب ولرم بگذارید سپس نصف یک لیمو را به تششن آب بیافزایید و پس از آن با استفاده از سنگ پا پاهای تان را به آرامی مالش دهید. با این کار سلول هایی که بر روی پوست مرده اند از پوست جدا می شوند و پوست نرم و لطیف می شود. همچنین می توانید آب لیمو را به طور مستقیم بر روی پاهای تان بمالید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *