#


برای ترک سیگار از مواد غذایی سالم کمک بگیرید

ترک سیگار
30 نوامبر 2017 ۲ نظر 1117 بازدید

برای ترک سیگار از مواد غذایی سالم کمک بگیرید

برای ترک سیگار از مواد غذایی سالم کمک بگیرید

بیش از پنج قرن است که انسان به استعمال دخانیات به طرق مختلف عادت کرده و به چشم یک تفریح به آن نگاه می کند. امروزه تحقیقات ثابت کرده است که استعمال دخانیات علاوه بر ناباروری موجب اختلال در سیستم عصبی بدن و حتی مشکلات بینایی و در بعضی موارد ابتلا به سرطان فرد استعمال کننده می شود.

به گزارش ازمن بپرس ،به نقل از آوای سلامت کسانی که قصد ترک اعتیاد دارند می توانند از برخی مواد غذایی سالم و مصرف آن به طور منظم بهره بگیرند.

تخم آفتاب گردان

نتایج برخی از تحقیقات نشان داده که استفاده از تخم آفتاب گردان می تواند تاثیری شبیه به تاثیری که تنباکو بر روی ذهن شخص دارد بگذارد. همچنین تخم آفتاب گردان سبب افزایش ترشح آدرنالین شده و نیز به دلیل وجود ویتامین ب کمپلکس در دانه های آفتاب گردان تغذیه سیستم عصبی بدن نیز با مشکل رو به رو نمی شود. البته در مصرف تخم آفتاب گردان نیز باید حد اعتدال را رعایت کرد زیرا دانه های آفتاب گردان دارای چربی بالایی هستند.

ترک سیگار

شیر

هر وقت که نیاز به کشیدن سیگار داشتید سعی کنید کمی شیر بنوشید و یا کمی ماست یا پنیر مصرف کنید تا بتوانید از کشیدن سیگار منصرف شوید. تحقیقات نشان داده که افراد سیگاری بعد نوشیدن کمی شیر تمایلی به کشیدن سیگار ندارند زیرا افراد سیگاری زمانی که انرژی بدنشان کاهش میابد و احتیاج به نیکوتین پیدا می کنند در این زمان است که اگر کمی شیر بنوشند پروتئین موجود در شیر سبب می شود که انرژی مورد نیاز بدن آن ها تامین شود.

ترک سیگار

مصرف میوه های خشک

برای کاهش میل به کشیدن سیگار می توانید از میوه های خشک شده مثل خرما و زردآلو استفاده کرده زیرا این نوع میوه های خشک شده دارای بافت غنی و عطری بسیاری بوده و سبب می شود فرد هیچ تمایلی به کشیدن سیگار پیدا نکند.

مصرف آجیل

مصرف بعضی از آجیل ها مثل بادام و یا فندق سبب می شود ذهن شخص سیگاری از کشیدن سیگار منحرف شود. و نیز این آجیل ها به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد و پروتئین بسیار یکی از میان وعده های مقوی به شمار می روند.

آب

نوشیدن آب موجب می شود که به شخص سیگاری احساس سیری دست داده و اشتیاقی به کشیدن سیگار نداشته باشد. پس به این نتیجه می رسیم که آب یکی از مهم ترین مواردی است که به ترک سیگار کمک می کند. علاوه براین چون اشخاص سیگاری دچار کمبود آب زیادی می شوند نوشیدن آب فراوان هم به ترک سیگار کمک کرده و هم می توان به وسیله آن از خشکی پوست که از عواقب سیگار کشیدن است پیشگیری کرد.

ترک سیگار

موز

به این دلیل که موز دارای مواد معدنی زیاد و ویتامین ها ضروری برای بدن است باعث می شود انرژی مورد نیاز بدن تامین شده و فرد نیازی به نیکوتین پیدا نکند.

هویج

زمانی که حس کردید اشتیاق به مصرف سیگار دارید هویج مصرف کنید. تحقیقات نشان داده اند که مصرف سیگار ممکن است موجب ابتلای فرد به سرطان شود به همین خاطر برای ترک سیگار گفته می شود از هویج استفده کنید زیرا در هویج کاروتنوئیدهایی موجود است که ضد سرطان است و سبب می شود که هم به ترک سیگار کمک کند و هم از ابتلای فرد به سرطان جلوگیری شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *