#


تخم مرغ معجزه ای برای کاهش وزن

1 فوریه 2019 بدون نظر 865 بازدید

تخم مرغ معجزه ای برای کاهش وزن

تخم مرغ معجزه ای برای کاهش وزن

تخم مرغ به علت دارا بودن چربی های سالم املاح ویتامین ها و پروتئین های عضله ساز کمک می کند تا به راحتی کاهش وزن پیدا کنید.

طی تحقیقاتی که اخیراً از محققان و متخصصین تغذیه اعلام شده است ادعای این که تخم مرغ منجر به بیماری قلبی می شود را رد کرده اند ،در واقع تخم مرغ برای سلامتی بسیار هم مفید است.

 یکی از بهترین انتخاب ها برای کاهش وزن تخم مرغ می باشد تخم مرغ به علت داشتن چربی های سالم املاح ویتامین ها و پروتئین های عضله ساز کمک می کند تا به شیوه ای سالم وزن کم کنید.

تخم مرغ کم کالری است

 بهترین راه لاغر شدن کاهش کالری روزانه میباشد، نقطه اصلی این است که غذاهایی را مصرف کنید که بدون وارد کردن کالری زیاد به بدنتان باعث سیر شدن شما بشود. بیشتر اسنک ها بالای ۱۰۰ کالری انرژی دارد اما یک تخم مرغ بزرگ فقط حاوی ۸۰ کالری می‌باشد از آنجایی که یک وعده غذایی از تخم مرغ تهیه می شود معمولا از سه تخم مرغ تشکیل شده است شما کمی بیشتر از ۲۴۰ کالری دریافت خواهید کرد و اگر هم همراه با آن سبزیجات را مصرف کنید به ۳۰۰ کالری هم میرسد اما این را به خاطر داشته باشید که با نیمرو کردن تخم مرغ ۵۰ کالری به آن اضافه می کنید.کاهش وزن

طولانی‌تر سیر نگه تان می دارد

 به دلیل پروتئین زیادی که تخم مرغ حاوی آن می باشد علاوه بر این که بسیار مغذی است بلکه سبب می شود تا مدت طولانی تری را سیر بمانید غذاهایی که حاوی پروتئین فراوان هستند باعث می شود تا اشتهایتان را کنترل کرده و احتمال اینکه سراغ اسنک خوردن بروید را کم میکنند و برعکس غذاهایی که چندان سیر و راضی تا نمی‌کنند غذاهایی هستند که دارای پروتئین کمی می باشند.

مطالعات مختلف اینگونه نشان می‌دهد که افرادی که وعده های غذایی شان به اندازه تخم مرغ کالری داشت ولی پروتئین شان کمتر بود نسبت به افرادی که غذاهای پر پروتئین مانند تخم مرغ در وعده های غذایی شان و صرف می کردند کمتر دچار حصیری و و رضایت می شدند .احساس سیری و رضایت از غذا سبب می گردد تا ۶۰ درصد کالری کمتری را دریافت کنید و تمایلشان به اسنپ خوری قبل از خواب هم ۵۰ درصد کمتر میشود.

 متابولیسم تان را سرعت می دهد

 از آنجایی که میزان متناسبی از آمینو اسید ها را تخم مرغ دارا می باشد سبب می گردد تا بدن شما به طور موثر از این پروتئین ها برای سوخت و ساز استفاده کند .تخم مرغ به دلیل اینکه خاصیت گرمازایی دارد انرژی لازم برای تجزیه غذا را در اختیار بدن میگذارد و به اندازه ۸۰ تا ۱۰۰ کالری می تواند سرعت سوخت و ساز را در روز بالا ببرد بنابراین خاصیت گرمازایی تخم مرغ می‌تواند کالری سوزی بدن شما را به میزان قابل توجهی افزایش بدهد.

دروس تان را خوب شروع کنید

اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید استفاده از تخم مرغ بهترین صبحانه برای شما است .بهترین گزینه است .مطالعات نشان می‌دهد زنان چاقی که برای صبحانه تخم مرغ می خورده اند نسبت به سایر افراد که در صبحانه شان تخم مرغ نبوده وزن بیشتری را کم کرده بودند و هم احساس سیری که بعد از خوردن تخم مرغ به افراد دست می‌دهد ثبت می گردد تا روز بعد کالری کمتری را دریافت کنند.

مطالعاتی که رو مردها انجام شده است بیان کرده است ، به این صورت که زمانی که به عنوان صبحانه تخم مرغ مصرف می کنید  کم شدن دریافت کالری به مدت ۲۴ ساعت در بدن آن ها رخ داده بود .در واقع تخم مرغ برای صبحانه باعث شده بود تا ۶۵ درصد کاهش وزن بیشتری طی دوره دو ماهه داشته باشند علاوه بر این تخم مرغ فرمان اشتها را که گرلین نام دارد سرکوب می کند و هم چنین باعث می شود سطح قند خون در بدن و یا انسولین در بدن ثابت می ماند.

 تخم‌مرغ در دسترس است و به راحتی آماده خوردن می شود

 صبحانه‌ای که حاوی دو تخم مرغ آب پز باشد و در کنار آن سبزیجات هم قرار بگیرد یکی از بهترین روش های تهیه یک صبحانه سالم برای کمک به کاهش وزن است .تخم مرغ را به راحتی می توانید به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید زیرا به راحتی در دسترس است و گران قیمت نیست و در عرض چند دقیقه برای خوردن آماده می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *