#


جدیدترین تحقیقاتی که دانشمندان در مورد آسپرین انجام داده اند

آسپرین
6 اکتبر 2017 بدون نظر 929 بازدید

جدیدترین تحقیقاتی که دانشمندان در مورد آسپرین انجام داده اند

جدیدترین تحقیقاتی که دانشمندان در مورد آسپرین انجام داده اند

به گزارش ازمن بپرس- بر اساس جدید ترین تحقیقاتی که نتایجش در نشریه ی Circulation به انتشار گذاشته شده است می گوید که اگر درمان با آسپرین را برای مدت طولانی قطع کنید با دوز پایینی که دارد ممکن است که باعث به وجود آمدن حمله ی قلبی و یا سکته ی دوم مغزی می شود. در این تحقیق جان سانداستورم استاد دانشگاه اوپسالا در سوئد سرپرستی پژو هشگران را بر عهده داشت، وی می گوید :تاثیری که توقف درمان با دوز پایین آسپرین بر روی احتمالات به وجود آمدن حمله ی قلبی و یا سکته مغزی دوم دارد را مورد آزمایش قرار داده اند.

طبق گفته های انجمن قلب آمریکا به کسانی که احتمال بروز حمله ی قلبی در آن ها وجود دارد توصیه می کند که از آسپرین با دوز پایین را برای جلوگیری از این حمله استفاده کنند. همچنین توصیه شان برای کسانی که دچار سکته ی مغزی یا قلبی شده اند این است که برای جلوگیزی از بروز مجدد این حملات مصرف آسپرین را شروع کنند.

طی این تحقیقات به کسانی که استفاده ی آسپرین را برای پیشگیری از این حملات به آن ها توصیه داده شده است ۱۰تا ۲۰ درصدشان به این توصیه توجهی نمی کنند. این افراد بعد از گذشت یک تا سه سال از وقوع سکته شان استفاده از آسپرین را قطع می کنند. ولی

آسپرین

آسپرین

توقف آسپرین چه پیامدهایی دارد؟

اگر مصرف آسپرین را به طور خودسرانه قطع کنند احتمال بروز سکته ی قلبی و مغزی را تا۳۷درصد افزایش می دهند. پرفسور سانداستورم و همکارانش پرونده ی پزشکی و آمار ۶۰۱۵۲۷ نفر از کسانی که بالای ۴۰سال سن دارند و تا به حال دچار سرطان نشده اند را برای جلوگیری از سکته ی مغزی و قلبی در بین سالهای ۲۰۰۵ تا۲۰۰۹ که از آسپرین با دوز پایین را استفاده می کرده اند را مورد آزمایش و بررسی قرار داد. این افراد توانستند ۸۰درصد به درمان خود پایبند باشند. به رویداد قلبی، میوکاردیال اینفارکشن گفته می شود که بیشتر به نام انفارکتوس یا سکته ی قلبی، مرگ قلبی عروقی یا سکته ی مغزی معروف هستند. در طی این تحقیق تعداد ۶۲۶۹۰ نفر دچار رویداد قلبی عروقی بودند و این آمار به ثبت رسیده است.

کسانی که مصرف اسپرین را قطع کرده اند نسبت به کسانی که هنوز از آسپرین استفاده می کنند ۳۷درصد بیشتر دچار حمله ی قلبی و سکته می شوند. این آمار برابر است با یک بیمار بین هر ۷۴بیماری که استفاده از آسپرین را قطع کرده است. طبق گفته های محققان استفاده از این دارو برای کسانی که هنوز عمل جراحی و یا خونریزی نداشته اند بسیار موثر و مهم است. علت آن به دلیل اینکه مطالعه شهودی نیست نمی توان آن را توضیح داد. ولی این پژوهش گران این موضوع را بررسی کرده اند که قطع کردن داروی آسپرین نتیجه ی برعکسی خواهد داشت.

آسپرین

آسپرین

استفاده از آسپرین باعث می شود که خون شما رقیق شود و اگر آن را قطع کنید باعث لخته شدن خون در بدن شما می شود. طبق آمار به دست آمده اهمیت اثر معکوس این دارو واقعی می باشد. درمان با آسپرین دوز پایین یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین درمان می باشد. اگر بیمار تا کنون عمل جراحی نداشته است و یا دچار خونریزی نشده است با استفاده از این دارو می تواند به نتیجه های خوبی دست پیدا کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *