#


بیمه سلامت قلابی و پرداخت 179هزارتومان برای بیمه شدن

16 ژانویه 2018 بدون نظر 1169 بازدید

بیمه سلامت قلابی و پرداخت 179هزارتومان برای بیمه شدن

بیمه سلامت قلابی و پرداخت ۱۷۹هزارتومان برای بیمه شدن

با این که سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی چندین بار برای ارائه دادن خدمات شان  با دفترچه بیمه و بدون هزینه بودن خدمات سفارشان زیادی کرده اند ولی هنوز چندین شرکت کلاهبردار وجود دارند که با دادن وعده های دروغین مبنی بر دادن بیمه تکمیلی به افراد بیمه شده، دادن دفترچه بیمه یا کار بیمه سلامت و دادن بیمه مکمل دندانپزشکی از مردم پول می گیرند.

به گزارش ازمن بپرس، ممکن است که تعداد زیادی از مردم هر روز تماس های مختلفی از سوی شرکت های متنوع بیمه ای و خدماتی داشته باشند، که در این تماس فردی به شماره تان زنگ می زند و خود را به عنوان یکی از کارکنان سازمان های بیمه گر مانند بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی معرفی می کند. فردی که با شما تماس گرفته است از شما می خواهد که برای بیمه شدن ۱۷۹هزار تومان پرداخت کنید. شرکت هایی که سودجو هستند از ناآگاهی مردم سوء استفاده می کنند و آن ها را مورد طعمه قرار می دهند و به شکل غیرمستقیم از آن ها اخاذی می کنند.

در حالی که سازمان بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان های بیمه گر دیگر از دو سال پیش تا به حال نسبت به سوء استفاده ی چنین شرکت هایی هشدارهای زیادی را داده اند ولی مردم ساده دل برای گرفتن کارت بیمه سلامت و دفترچه بیمه تکمیلی هزینه هایی را به چنین شرکت هایی می پردازند و در آخر از این شرکت هایی که پوچ و خیالی هستند هیچ خدماتی را دریافت نمی کنند.

در این اواخر در بعضی از قسمت های شرقی استان تهران چندین بار مشاهده شده است که این افراد سودجو بعد از این که با درخواست پول مخالفت می کنند از طرف شرکت های کلاهبردار مورد تهدید قرار می گیرند، به صورتی که مردم به خاطر ترس از قطع شدن بیمه شان و یا باطل شدن دفترچه خدمات درمانی خود مجبور می شوند تا وجهی که درخواست شده است را پرداخت کنند.

متاسفانه ضعفی که در اطلاعات عمومی و ناآگاهی مردم وجود دارد باعث شده است که این شرکت های متخلف از این افراد سودجویی کند و هر روز فعالیت آن ها رو به گسترش می باشد. علاوه بر این زنانی که سرپرست خانوار هستند به این اظهارات دروغینی که شرکت ها دارند اعتماد می کنند و هزینه ای که درخواست شده است را می پردازند.

خدمات بیمه سلامت رایگان است

مدیر روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، امیر محمودی در مورد این مسئله گفته است که ارئه خدمات برای بیمه سلامت ایران در سراسر کشور به طور رایگان می باشد  و هیچ وقت برای بیمه شدن افراد با آن ها چه به صورت تلفنی و چه به شکل حضوری تماس نمی گیریم و به همین دلیل شرکت هایی که برای جذب بیمه شدگان با آن ها تماس گرفته می شود مورد تایید سازمان بیمه سلامت نمی باشند و از شهروندان تقاضا داریم که به این شرکت های کلاه بردار اعتماد نکنند.

امیر محمودی در ادامه افزود: شهروندان اگر می خواهند که تحت پوشش بیمه قرار بگیرند باید برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان بروند و تنها برای کاغذ دفترچه بیمه ده هزار تومان هزینه پرداخت کنند و خود را بیمه کنند. علاوه بر این بر روی دفترچه های بیمه سلامت آرم سازمان بیمه سلامت درج شده است.

این مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت در خصوص برخورد با شرکت های متخلفی خودشان را به عنوان بیمه سلامت معرفی می کنند بیان کرد: شرکت های متخلفی که مردم آن ها را به ما معرفی می کنند از طرف دفتر حقوقی سازمان تحت پیگرد قضایی و قانونی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند و به مراجع قضایی تحویل داده می شوند، چراکه ما یک سازمان بیمه گر می باشیم و وظیفه و مسئولیت ما نیست که با این شرکت ها برخورد و آن را پیگیری کنیم.

ارائه خدمات با کارت ملی

در این اواخر سازمان تامین اجتماعی نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی فقط با دادن کارت ملی توسط کسانی که بیمه شده اند و یا افراد مستمری بگیر در مراکز ملکی و در مراکز غیر ملکی با استفاده از دفترچه بیمه ارائه داده می شود و برای خدماتی که به افراد مراجعه کننده ارائه می شود هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.

این در صوتی است که تعداد زیادی از افراد بیمه شده و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خبر دادند که برای اخذ کارت طلایی و یا کارت سلامت تامین اجتماعی از این افراد هزینه هایی بین ۲۰۰تا ۴۰۰هزار تومان درخواست شده است که در تماس های تلفنی که از طرف این شرکت های بیمه گر برقرار می شود اعلام می شود که اگر این مبالغ را پرداخت نکنند حقوق ماهیانه آن ها قطع خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس تقی پور با تکذیب این خبر تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی هیچ موقع برای دریافت هزینه بابت برای صادر کردن این نوع کارت ها تماس و یا به طور حضوری به درب منازل افراد بیمه شده و مسمتری بگیران مراجعه نمی کنند و در هیچ زمان دیگری نیز مراجعه نخواهند کرد و این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد چون در مراکز ملکی تامین اجتماعی خدمات درمانی کاملا بدون هزینه می باشد.

امیر عباس تقی پور از مردم تقاضا کردن که هر تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری برای صادر کردن کارت سلامت را مشاهده کردند به مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره۱۴۲۰ اعلام کنند و این سامانه به طور آنلاین آماده پاسخگویی به افراد بیمه شده و مستمری بگیر می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *