#


بیماری کبد چرب و راه های پیشگیری و درمان

12 فوریه 2019 بدون نظر 1669 بازدید

بیماری کبد چرب و راه های پیشگیری و درمان

بیماری کبد چرب همانطور که از نام ان پیداست ناشی از جمع شدن چربی در کبد است. امروزه کبد چرب جز بیماری های شایع است و به دلیل سبک زندگی اشتباه به وجود می اید از عوامل پیدایش ان چاقی،کم تحرکی و تبلی است . تحقیقات نشان داده است تعداد زیادی از افراد چاق به بیماری کبد چرب مبتلا هستند هم چنین ان دسته افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند مستعد این بیماری نیز خواهند بود.

البته نکته ای که در این جا باید یاداور شویم این است که چربی در کبد همه افراد وجود دارد اما کبد چرب به این معناست که این کبد ۵ تا ۱۰ درصد چربی دارد و می تواند اثرات مخرب زیادی را روی بدن بگذارد.

کبد مانند یک صافی در بدن انسان عمل می کند و تمام مواد غذایی را از خود عبور می دهد تا مواد مضر ان گرفته شود و به دیگر قسمت های بدن ضرری وارد نکند.چربی هایی که در غذا وجود دارند درنهایت به کبد می چسبند و این بیماری را به وجود می اورند.

بیماری کبد چرب

طب سنتی به مقابله با بیماری کبد چرب می اید؟

۱-همه ما می دانیم که لیمو ترش حاوی ویتامین C است و در هضم و جذب مواد غذایی می تواند کمک کننده باشد. برای درمان باید اب یک لیمو ترش را بگیرید و ان را در مقداری اب حل کنید سپس روزی دو یا سه بار به صورت ناشتا مصرف کنید این کار را تا چند هفته تکرار کنید مسلما به نتایج مطلوبی خواهید رسید.نکته ی دیگری که باید توجه کیند این است که مصرف شما باید در بازه های معینی صورت گیرد.

۲-چای سبز: چای سبز حاوی ماده است که کاتچین نام دارد همین ماده می تواند به درمان بیماری کبد چرب کمک کند. چای سبز را بهتر است روزانه دو سه بار مصرف کنید تا به این ترتیب از کبد خود محافظت کنید.

۳-زردچوبه: زردچوبه فواید زیادی دارد از جمله ان ها این است که به هضم چربی در بدن کمک می کند و این خود باعث می شود تا چربی ها نتوانند در اطراف کبد ذخیره شوند و به این ترتیب از ابتلا به این بماری جلوگیری می کند.

استفاده از ان هم به این صورت است که نصف قاشق چای خوری زردچوبه را در دولیوان اب بریزید و ان را بجوشانید این محلول را چند هفته پشت سرهم بنوشید تا تاثیرات شگفت انگیز ان را ببینید.

۴-موز: مصرف موز به خاطر وجود پتاسیم و دیگر مواد مغذی در ان باعث پاکسازی کبد می شود.به صورت کلی موز به هضم بهتر مواد در بدن کمک می کند و مواد سمی موجود در بدن را دفع می کند.

۵-زنجبیل:زنجبیل باعث می شود سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و به این ترتیب جذب چربی ها در بدن کم تر شود و این باعث جلوگیری از بیماری کبد چرب می شود.زنجبیل را می توان با مواد دیگری نیز مصرف کرد.

۶-گیاه قاصدک:استفاده از این گیاه به حذف چربی های اطراف کبد کمک می کنند.برای استفاده از این گیاه باید ریشه خشک شده ان را داخل اب داغ بریزید و بهتر است مقداری عسل هم به ان اضافه کنید. این معجون را باید چندهفته مصرف کنید تا اثرات ان را ببینید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *