#


به بهداشت روانی کودک توجه بسیاری شود

بهداشت روانی کودک
24 سپتامبر 2017 بدون نظر 1747 بازدید

به بهداشت روانی کودک توجه بسیاری شود

به بهداشت روانی کودک توجه بسیاری شود

بعضی اوقات برای اینکه بدانیم کدام راه بهتر است که کودکان مان را دوست بداریم و تربیت آنان را به خوبی انجام دهیم بسیار سخت است. در بعضی زمان ها شاید رفتارهایی را ببینید که باعث شود شما را متحیر و دلخور کند و یا اینکه از آن رفتار بترسید. برای اینکه تربیت مناسبی را بر روی فرزندان تان انجام دهید باید اطلاعاتی در زمینه بهداشت روان داشته باشید.
منظور از سلامت یا بهداشت روان نحوه تفکر، احساس و عملکرد ما در برابر رویارویی با موقعیت های زندگی است.

بهداشت روان نوع نگاهی که به خودمان، زندگی مان و افرادی که دوست شان داریم و با آن ها آشنا هستیم را در بر دارد. علاوه بر این ها به چگونه کنترل کردن استرس، بر قراری ارتباط با دیگران و اینکه چگونه خودمان را ارزیابی و کنیم کمک شایانی می کند. سلامت روان هم در همه مراحل زندگی مانند سلامت جسم از اهمیت بالای بر خوردار است.

مشکلات بهداشت روان

والدین به راحتی می توانند که اگر کودک شان تب کرد تشخصی دهند ولی نمی توانند مشکل روانی را تشخیص دهند زیرا این کار به این آسانی ها هم نیست. اگر در سلامت روان مشکلی پیش بیاید نمی توان آن را دید ولی علائمی که به وجود می آید قابل تشخیص است.
متخصصین بهداشت روان می توانند به راحتی این مشکلات را تشخیص دهند زیرا با این نشانه ها آشنایی کامل دارند. بیماری هایی نظیر اضطراب، افسردگی، نقص توجه، مشکلات خوردن و اختلالات بیش فعالی مربوط به بهداشت روان هستند.

کودکان و نوجوانانی که به این بیماری مبتلا هستند از استرس هیجانی رنج می برند که اگر آن ها را درمان کنیم در مدت زمان کوتاهی به بهبودی می رسند. به طور مثال اگر شخصی عزیزی را از دست دهد باعث به وجود آمدن این بیماری می شود.

کودکی که دچار مشکل بهداشت روان شده است هیچ تاثیری بر رو هوش او نمی گذارد. کودکان با مشکلات روانی و یا بدون این مشکلات IQگوناگونی دارند. مدارس برای رویارویی کودک با این مشکلات آموزش های خاصی را انجام می دهد. اگر فردی تحت این آموزش ها قرار بگیرد منظور این نیست که مشکل دارد یا ندارد.

اختلالات هیجانی جدی

اختلالات هیجانی جدی ای که در کودکان و نوجوانان وجود دارد اشره مستقیمی به مشکلات روانی نیز دارد. که این مشکلات در زندگی روزانه و عملکرد آن در منزل، مدرسه و یا در اجتماع باعث اختلال می شود.
اگه برای حل این مشکلات از کسی کمک نگیرید امکان دارد که افت تحصیلی داشته باشید، به مواد مخدر و الکل روی بیاورید، با خانواده سازگاری نداشته باشید و یا اینکه دست به خودکشی بزنید.

بهداشت روانی کودک

بهداشت روانی کودک

عوامل

هیچ کدام از ما با مشکلات روانی که در جوانان وجود دارد آشنایی نداریم. فقط از این اطلاع داریم که محیط و ساختار بیولوژیک فرد با این مشکل ارتباط دارد.
دلیل هایی که در بیولوژیک وجود دارد عبارتند از ژنتیک، عدم تعادلات شیمیایی و آسیب به سیستم اعصاب مرکزی. به این عوامل در علم پزشکی نوروبیولوژیک می گویند.
این مشکل ممکن است که در بسیازی از کودکان هم تاثیر بگذارد. مثلا کودکانی که با خشونت، مسامحه، طلاق، سوء استفاده و یا با مرگ عزیان شان مواجه می شوند بیشتر به مشکلات سلامت روان مبتلا می شوند.

پروش سلامت روان در کودکان

مسئولیت سلامت جسم و روحی کودکان بر عهده والدین است. تاکنون هیچ راه ثابت شده ای برای تربیت فرزندان مشخص نشده است. راه های تربیتی بسیار گوناگون اند ولی کسانی که از فرزن شما نگه داری می کند باید انتظاراتی که فرزندان تان دارند را انجام دهند. شما می توانید با استفاده از کتاب هایی که موجود است برای بهبودتر شدن تربیت فرزندان تان آن ها را مطالعه کنید.

راه کارهای کلی برای تعلیم و تربیت فرزندان:

• علاوه بر اینکه شما به تغذیه و ایمن سازی بدن فرزندان تان می رسید و برای آن ها تمام امکانات را فراهم می کنید باید خانه و محیط اطراف کودکان تان را هم امن و سالم کنید.
• سعی کنید که مراحل رشد کودک را بشناسید تا انتظارتان بیشتر و یا کمتر از حد از نباشد.
• سعی کنید که کودکان تان را تشویق کنید تا احساسات خود را بروز دهند. آن ها باید بدانند که تمام افراد درد، ترس،خشم و اضطراب را تجربه خواهند کرد. به آن ها کمک کنید تا بتواند عصبانیت خود را به طور مثبت ارائه دهد نه با خشونت.
• سعی کنید که به آن ها احترام بگذارید و در مواقع عصبانیت صدای تان را بالا نبرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *