#


بهترین دمنوش مناسب برای فصل سرد سال

دمنوش
23 اکتبر 2017 بدون نظر 1457 بازدید

بهترین دمنوش مناسب برای فصل سرد سال

بهترین دمنوش مناسب برای فصل سرد سال

اگر به طور منظم دمنوش گل محمدی را استفاده کنید باعث از بین رفتن سم و پاکسازی بدن تان می شود. بر روی کیسه صفرا اثر می گذارد و آن را تمیز می کند. استفاده از این نوشیدنی باعث افزایش ادرار می شود.

به گزارش ازمن بپرس گل سرخ و یا گل محمدی نوعی گل رز می باشند که در کشورمان ایران آن را به صورت وسیعی کشت و از آن استفاده می کنند. این گل را به شکل های مختفلی استافده می کنند مانند گلاب، عطر، مربا، در ترکیب شیرینی ها، به صورت پودر شده در ادویه جات و غیره.

دمنوش و یا چای گل محمدی یک نوشیدنی بسیار معطر و فوق العاده است که خاصیت های زیاد و مثال نزدنی دارد و برای کسانی که به نوشیدنی های گرم علاقه دارند بسیار مناسب است. شما می توانید با استفاده از گلبرگ های این گل چای معطر و خوش رنگی را تهیه کنید و یک نوشیدنی صد در صد ایرانی و آرامبخش داشته باشید.

دمنوش

دمنوش

این گل خوشبو دارای تانن، قند، اسانس، ماده رنگی، اسید گالیک و مواد پکتینی می باشد. کاسبرگ گل رز وحشی دارای مقدار زیادی ویتامین C است. همچنین این کاسبرگ ها ویتامین A، B و K را درون خود به مقدار زیادی دارد.
در زمان های قدیم از کاسبرگ این گل شربتی را درست می کردند و در زمان جنگ آن را جیره بندی می کردند. این نوشیدنی برای بدن کودکان بسیار مفید بود و بدن آن ها را در برابر عفونت ها و سرماخوردگی مقاوم می کرد.

گل محمدی و تقویت قلب

کاربردهایی که گل محمدی دارد عبارتند از: درمان تپش قلب، درمان پرولاپس دزچه میترال قلب، خاصیت ضد اسپاسم و باز کننده دهانه عروق بسته قلبی.

چای گل محمدی برای سم زدایی از بدن

این نوشیدنی باعث می شود که ادرار افزایش بیابد و کمک به کنترل حالت احتباس آب در بدن می کند. شما اگر فقط یک فنجان از این چای یا دمنوش را بنوشید نمی توانید از خاصیت هایی که در آن وجود دارد بهره ببرید. شما باید این نوشیدنی را به طور منظم و در یک دوره درمانی آن را مصرف کنید.

گل محمدی سرشار از ویتامین C

گل محمدی و یا همان گل سرخ خاصیت های زیادی را برای سلامتی دارد. این گل خوش رنگ و خوشبو دارای مقداری زیادی ویتامین C می باشد. طبق گفته های سازمان غذا و دارو گلبرگ ها و ساقه ی این گل مخصوصا در حالت خام آن یک منبع غنی از ویتامین C به حساب می آید.

این را بدانید که اگر این گل را خشک کنید ۲۵تا ۶۰درصد ویتامین C که در این گل وجود دارد از بین می رود. بنابراین به شما توصیه می کنیم که برای تهیه چای این گل تا جایی که امکان دارد از گل های تازه استفاده کنید.

دمنوش

دمنوش

گل محمدی منبع آنتی اکسیدان و ضد سرطان

پای به دست آمده از این گل خاصیت های دیگری نیز دارد. درون این گل مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مخصوصا پلی فنون های موسوم به کاتچین وجود دارد. محافظت از بدن در برابر اثرات رادیکال های آزاد بر عهده این آنتی اکسیدان ها می باشد و به همین دلیل باعث می شود که از مبتلا شدن به سرطان جلوگیری کند.

علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان ها از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کند بلکه می تواند بدون اینکه آسیبی به سلول های سالم برساند سلول های سرطانی را از بین ببرد. در اصل استفاد از این گل باعث می شود که سلامت درون و بیرون بدن بهبود یابد و جوانی اش حفظ شود.

گل محمدی برای تسکین درد

به خانم ها توصیه می شود که اگر در دوران ماهیانه دچار درد شدند از چای این گل استفاده کنند. همچنین اگر سندرم قبل از قاعدگی شما را می رنجاند می توانید چای گل محمدی را در بارنامه های روزانه تان قرار دهید. طبق تحقیقاتی که متخصصان انجام داده اند م یگوید که این گل می تواند قاعدگی های نامنظم و شدی را تنظیم کند.

بهترین نوشیدنی برای روزهای سرد

برای مقابله با انواع اختلالات تنفسی که از سرماخوردگی آنفولانزا به وجود می آید می توانید از چای گل محدی استفاده کنید. پس به شما توصیه می کنیم زمانیکه هوای سرد فرا رسید از این چای یا دمنوش استفاده کنید.

دمنوش

دمنوش

چای گل محمدی و خاصیت تب بُری

استفاده از این چای برای پایین آوردن تب بسیار مفید است و باعث می شود که التهابات را کاهش و ضایعات پوستی را از بین ببرد. طبق بررسی های انجام شده نشان می دهد که استفاده از چای گل محمدی باعث جلوگیری از تشدید عفونت می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *