#


برای جلوگیری از سرطان روده، لبو مصرف کنید

14 ژانویه 2018 بدون نظر 1027 بازدید

برای جلوگیری از سرطان روده، لبو مصرف کنید

برای جلوگیری از سرطان روده، لبو مصرف کنید

آزیتا حکمت ‌دوست، متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به این که لبو دارای آنتی اکسیدان می باشد و همچنین حاوی فیبر است بیان کرد: با استفاده از این ماده غذایی نه تنها با بیماری های التهابی مبارزه می کند بلکه از ابتلا به سرطان های روده نیز جلوگیری خواهد کرد.

این متخصص تغذیه در مورد راهکارهای تغذیه ای برای مقابله با استرس گفته است: برای کاهش استرس توصیه می شود که از مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان، سلینیوم، روی و ویتامین های A، C و D هستند مصرف شود که شما می توانید این ویتامین ها را در میوه ها و سبزیجاتی که تازه هستند و علاوه بر این انواع مختلف آجیل پیدا کنید.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: یکی از میوه هایی که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد انار است و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی نیز حاوی ویتامین C می باشد. به همین دلیل برای این که سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید و از استرس تان بکاهید و همچنین مقاومت بدن تان را افزایش دهید باید از این مواد غذایی مصرف کنید.

آزیتا حکمت دوست در ادامه بیان کرد: ماهی های دریایی دارای امگا۳ می باشد و در اصل به عنوان یک ضد التهاب به حساب می آید. به همین دلیل کسانی که به بیماری هایی چون دیابت، التهاب روده، روماتیسم فصلی، آرتروز و سرماخوردگی مبتلا هستند باید از ماهی های دریایی مصرف کنند، علاوه بر این مصرف منابع غذایی که سرشار از ویتامین C است را فراموش نکنید.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: اگر از مواد غذایی که دارای ویتامین C هستند استفاده کنید علاوه بر این که باعث می شود طول مدت زمان سرما خوردگی کاهش پیدا کند، بلکه نشانه های آن را نیز بهبود می بخشد. همین طور استفاده از لبو با توجه به این که یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید و دارای آندوسیانین است و همچنین حاوی فیبر می باشد، علاوه بر این که از بیماری های التهابی جلوگیری می کند می تواند با بدخیم های روده نیز مبارزه می کند. به همین دلیل کسانی که از لبو استفاده می کنند نسبت به سایر افراد کمتر دچار سرطان روده می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *