#


با نشانه های ابتلا به بیماری هپاتیت بیشتر آشنا شوید

3 مارس 2018 بدون نظر 1799 بازدید

با نشانه های ابتلا به بیماری هپاتیت بیشتر آشنا شوید

آشنایی با علائم ابتلا به بیماری ويرال هپاراتیت یا هپاتیت (التهاب کبد) و روش های درمانی آن

در این بیماری نیز ناشی از بروز و نفوذ ویروسی به بدن بر انسان عارض می شود، با ورود میکروب به بدن و تکثیر و ترشح زهر این بیماری بدن آلوده گشته و براحتی بیمار را تحت تأثیر قرار می دهد. راه های ابتلا به این بیماری، استفاده از آشامیدنی ها و غذا های آلوده و مانده است. از طرفی استفاده از سرنگ های شیشه ای و سوزن های مربوط به آنها که جوشانده شده و به مصرف می رسند، عامل بروز چنین بیماری است. لذا توصیه می شود در هر تزریق از سرنگ های یک بار مصرف استفاده شود.

نشانه های بیماری هپاتیت

بيماری با تب بسیار خفیفی ظاهر گشته و خستگی و درد شکم به دنبال آن شروع می شود. سپس رنگ چهره و گوشه چشمان (سفیدی چشم به زردی می گراید. رنگ ادرار قهوه ای و یا تیره تر شده و سپس زردی به تدریج کم گشته و بیماری نیز به پایان می رسد. خوردن مشروبات نیز بر این بیماری می افزاید).

راه درمانی مناسب برای این بیماری:

این بیماری هیچ گونه راه درمان و یا مراقبت های ویژه ای ندارد و اگر از آنتی بیوتیک استفاده شود، نه تنها بیماری برطرف نمی گردد، بلکه به کبد بیش از اندازه صدمه وارد می شود. استفاده از غذا های مناسب و زیاد، کمپوت، مایعات بهترین شیوه درمان است. استراحت نیز مثمر ثمر و مفید می باشد.

چگونه می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد؟

برای اینکه هیچ گاه به التهاب کبد دچار نشوید. قبل از شستن کامل سبزیجات از آنها استفاده نکنید. از آب ها و مایعات مشکوک احتراز کنید. تا آنجائی که می توان از لیوان و ظروف خاص خودتان استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *