#


بازی زنده ماندن در جزیره

جزیره
15 آوریل 2017 بدون نظر 1259 بازدید

بازی زنده ماندن در جزیره

بازی زنده ماندن در جزیره (گاتمن)

تمرین شماره ۲:تصور کنید کشتی مسافرتی شما در دریای کارائیب غرق می شودوقتی به هوش می ایید، خود را تنها در یک جزیره استوایی خالی از سکنه می یابید. گیلیگان و جنیجر در این جزیره به چشم نمیخورند؛ شما و همسرتان تنها بازماندگان کشتی هستید .یکی از شما مجروح شده است.

اصلا نمی دانید کجا هستید. فکر می کنید این احتمال وجود دارد که افرادی وضعیت کشتی را بدانند امامطمئن نیستند. به نظر می رسد که یک طوفان در راه است.

به این نتیجه می رسید که لازم است مدتی در این جزیره دوام بیاورید و همچنین کارهایی انجام می دهید که اطمینان حاصل کنید یک تیم نجات شما را پیدا می کند.

چیزهای زیادی از کشتی روی ساحل باقی مانده است که می تواند به شما کمک کند اما شما فقط می توانید ۱۰ چیز را بردارید.

ماموریت شما

مرحله اول:هر یک از شما روی برگه های جداگانه ۱۰ چیزی که فکر می کنید مهم تر از همه است را از فهرست لوازم زیر انتخاب کرده و یادداشت می کنید. سپس این موارد را بر اساس درجه اهمیت ان ها برای شما اولویت بندی می کنید. به مهم ترین چیز نمره ۱ بدهید. به چیزی که بعد از ان مهم است نمره ۲ بدهید و همین طور الی اخر .هیچ پاسخ درست یا اشتباهی وجود ندارد.

اقلام کشی

۱.دو دست لباس/ ۲.گیرنده امواج رادیوییAM وFM و امواج کوتاه(SW)/ 3. 10بطری اب/ ۴.قابلمه و ماهی تابه/ ۵.کبریت/ ۶.بیل/ ۷.کوله پشتی/ ۸. دستمال توالت/ ۹.دو چادر (صحرایی) / ۱۰.دو کیسه خواب/ ۱۱.چاقو/ ۱۲.قایق نجات کوچک(با پارو)/ ۱۳.لوسیون ضد افتاب/ ۱۴.غذا پز،خوراک پز و فانوس/ ۱۵.طناب بلند/

۱۶.دو دستگاه واکی تاکی (گیرنده،فرستنده)/ ۱۷.غذای یخ زده و خشک برای ۷ روز/ ۱۸.یک دست لباس(اضافی)/ ۱۹.نوشیدنی انرژی زا/ ۰.شلوار پاچهگشاد/ ۲۱.قطب نما/ ۲۲.نقشه های هوایی منطقه/ ۲۳.اسلحه با ۶گلوله/ ۲۴.پنجاه بسته کاندوم/۲۵.جعبه کمک های اولیه با پنی سیلین/۲۶.کپسول اکسیژن
مرحله دوم:فهرستتان را با همسرتان در میان بگذارید .با هم سر ۱۰ مورد بسیار مهم به توافق برسید.هدف از این تمرین صحبت کردن درباره یک مسئله وکار گروهی و حل مسئله با هم است. هر دوی شما نیاز دارید هنگام بحث کردن درباره این مسئله روی هم تاثیر بگذارید و در نهایت تصمیم گیری کنید.وقتی این کار تمام شد وقتی ان است که ارزیابی کرده و ببینید بازی چطور پیش رفته است. هر دوی شما باید به سوالات زیر جواب بدهید.
۱.فکر می کنید در تاثیر گذاری روی همسرتان چقدر موفق بودید؟/ الف)اصلا موفق نبودم./ ب)نه موفق بودم و نه نا موفق./ ج)تقریبا موفق بودم./ د)خیلی موفق بودم./ ۲.همسرتان در تاثیر گذاری روی شما چقدر موفق بود؟/ الف)اصلا موفق نبود./ ب)نه موفق بود و نه ناموفق./ ج.تا حدودی موفق بود./ د)خیلی موفق بود./

۳.ایا هیچ یک از شما سعی کرد بر دیگری تسلط پیدا کند یا ایا با هم رقابت کردید؟/ الف)زیاد/ ب)تا حدودی/ ج)خیلی کم/ د)نه اصلا/ ۴.ایا با همسرتان قهر کردید یا از او فاصله گرفتید؟/ الف) زیاد/ ب)تا حدودی/ ج)خیلی کم/ د)نه اصلا/

۵.ایا همسرتان از شما قهر کرد یا از شما فاصله گرفت؟/ الف)زیاد/ ب)تا حدودی/ ج)خیلی کم/ د)نه اصلا/ ۶.ایا شما از این کار لذت بردید؟الف)زیاد/ ب)تا حدودی/ ج)خیلی کم/ د)زیاد/ ۷.ایا به عنوان یک تیم با هم کار کردید؟/ الف)نه اصلا/ ب)تا حدودی/ ج)خیلی کم/ د)زیاد/

۸.چقدر از همسرتان دلخور یا عصبانی شدید؟ الف)خیلی زیاد/ ب)تا حدودی/ ج)خیلی کم/ د)هیچ/ ۹.همسرتان چقدر از شما دلخور یا عصبانی شد؟/الف)خیلی زیاد/ ب)تا حدودی/ ج)خیلی کم/د) هیچ/ ۱۰.ایا هر دوی شما احساس کردید در بازی دخیل هستید؟/الف)نه اصلا/ ب)خیلی کم/ ج)در حد معقول/ د)خیلی زیاد
نمرهدهی:برای هر پاسخ “الف” یک امتیاز برای هر پاسخ “ب” دو امتیاز برای هر پاسخ “ج” ۳ امتیازو برای هر پاسخ “د” ۴ امتیاز به خود بدهید. اکنون امتیازات خود را جمع بزنید.
اگر نمره کلی شما بالای ۲۴ است شما و همسرتان تا د زیادی از یکدیگر تاثیر می پذیرید و به عنوان یک تیم خوب با هم کار می کنید. اگر امتیاز شما ۲۴ یا کمتر از ۲۴ شد رابطه زناشویی شما در این حیطه نیازمند کار بیشتر است.
اگر در پذیرفتن تاثیر از همسرتان مشکل دارید.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای رابطه زناشویی انجام دهید این است که این مشکل را بپذیرید و در مورد ان با همسرتان صحبت کنید. هیچ کس نمی تواند باورهای قدیمی را یک شبه تغییر دهد.

اما اگربتوانید مسئولیت بخش هایی از زندگی زناشویی تان که به واسطه مشکل داشتن شما سر تقسیم قدرت ایجاد شده است را بر عهده بگیرید همین کار به تنهایی می تواند پیشرفتی عظیم در رابطه زناشویی تان باشد؛ همسرتان احتمالا بسیار اسوده خاطر خواهد شد و نظرش تا حدود زیادی نسبت به رابطه زناشویی تان مثبت خواهد شد.

مرحله بعدی این است که کاری کنید همسرتان در مبارزه علیه این مشکل با شما متحد شود. از او بخواهید مواردی که شما ناخواسته و ندانسته سلطه گر می شوید، حالت تدافعی به خود می گیرید یا به او بی احترامی می کنید را با نرمی و ملایمت به شما تذکر دهد.
از انجایی که همه این هفت اصل با هم در ارتباط تنگاتنگ هستند، هر چه بیشتر روی موارد دیگر کار کنید، برای شما راحت تر خواهد بود که قدرت را تقسیم کنید. و البته هر چه در پذیرفتن تاثیر از همسرتان ماهرتر شوید، برای شما اسان تر خواهد بود که به این اصول متعهد باشید.

تمایل داشتن به تقسیم و احترام گذاشتن به نظرات طرف مقابل لازمه مصالحه و رسیدن به توافق است .به همین دلیل است که مهارت پیدا کردن در زمینه پذیرفتن تاثیر از همسر به شما کمک خواهد کرد بهتر با اختلافات زناشویی کنار بیایید و در صورت امکان اختلافات زناشویی را حل و فصل کنید موضوعی که تمرکز اصول ۵و۶ است.

همان گونه که خواهید دید دو دسته اختلاف وجود دارد که تقریبا همه زوج ها تجربه می کنند .وقتی باهر یک از این دو دسته سر و کاردارید پذیرفتن تاثیر از همسر پایه و اساس موفقیت است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *