#


ایجاد ساییدگی روی پوست ؛ هشت روش برای از بین بردن آن

1 ژانویه 2018 بدون نظر 2483 بازدید

ایجاد ساییدگی روی پوست ؛ هشت روش برای از بین بردن آن

ایجاد ساییدگی روی پوست ؛ روش هایی برای برطرف کردن آن

ساییدگی ، شانس عفونت را بالا می برد و همچنین در یک مطالعه هشت نفر از چهل و دو نفر ، دچار عفونت تبخال روی گردن و صورت بودند. در یک مطالعه به تعدادی از افراد، لباس های تمام پنبه ای دادند و در این صورت میزان عفونت کاهش یافت .

از لباس های با جنس الیاف طبیعی استفاده کنید

 بعضی از پزشکان ، علت ایجاد کهیر در بدن کشتی گیران را به دلیل لباس های از جنس مصنوعی می دانند .

پیش از پوشیدن ، لباس ها شسته شوند

ریچارد استراوس می گوید: اطمینان حاصل نمایید که هر لباس ورزشی جدید را پیش از پوشیدن بشویید . شستشو بافت لباس را نرم کرده و سایش را کم می کند.

محل را بپوشانید

 در اشخاصی که دارای افزایش وزن و یا ران های بسیار بزرگی می باشند ، ممکن است خراشیدگی و سایش افزایش یابد . این اشخاص می توانند با پوشاندن محل های سایش به وسیله ی باندهای پلاستیکی ، از مشکلات بکاهند. هنگامی که پاها به هم ساییده می شود، باند از پوست تان محافظت می کند و به جای مالش پوست به پوست ، باند به باند ساییده خواهد شد .

نخست لباس های کتانی را به تن کنید

 زمانی که لباس ورزشی از نایلون و یا الیاف ساینده دیگری درست شده باشد باید از اینکه لباس های زیر ، پنبه ای باشد اطمینان حاصل نمایید تا بین لباس ورزشی و پوست حساس فاصله ایجاد شود.

پوست بدن تان را چرب کنید

 روبرت بویک می گوید: وازلین را بین ران ها، اطراف انگشتان پا، زیر بازو و هرجایی که خراشیدگی دارید بمالید. وازلین به عنوان یک ماده لغزنده عمل می کند و پوست ساییده را روی خودش می لغزاند.

قدرت پودر را بشناسید

 پودر نیز مانند وازلین به عنوان یک ماده ی لغزنده عمل می کند و به لغزش پوست بر روی پوست دیگر، بدون خراشیدگی کمک می کند.

چنانچه دوست ندارید کف حمام ، پر از پودر شود، بسته پودر را درون یک دستمال سفید و نرم و بزرگ بپیچانید و لبه ها را به هم متصل کنید. از ساک پودر به صورت اسپری پودری استفاده کنید . این کار موجب باقی ماندن پودر روی سطح بدن شما خواهد شد.

می توانید ساییدگی را با بانداژ متوقف کنید

 شما می توانید به آسانی با استفاده از یک باند چسبنده از ایجاد ساییدگی پیشگیری کنید.

می توانید ورزش دیگری را انجام دهید

 ورزشکارانی که  اضافه وزن دارند، دچار این مشکل خواهند شد مگر اینکه از وزن خود را کاهش دهند. دکتر بویس می گوید: ورزش تان را تغییر دهید تا پوست تان بهبود یابد؛ چنانچه در زمان پیاده روی، دچار درد می شوید ، از دوچرخه ی ثابت استفاده کنید. و اگر این کار برای تان سخت است ، می توانید شنا را آزمایش کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *